بایدها و نبایدهای ضروری هنگام سفر به هند

به گزارش تور فرانسه، تور هند از تورهای پرطرفدار در ایام تعطیلات نوروز است. از آنجایی که این تور به صورت گروهی برگزار می گردد و با توجه به چند فرهنگی بودن این کشور، پیشنهاد می کنیم برای داشتن سفری عالی و بی دغدغه مطلب زیر را مطالعه کنید.

بایدها و نبایدهای ضروری هنگام سفر به هند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

سفر دروازه ورود به دنیایی ناشناخته است که هر لحظه اش را می توان تجربه ای تکرار نشدنی دانست. هر کشور فرهنگ و آداب ورسوم خاص خود را دارد که ممکن است برای مسافران کمی عجیب و دور از انتظار به نظر آید. از این رو بهتر است قبل از ورود به این دنیای ناشناخته کمی با فرهنگ و بایدونبایدهای مقصد آشنا شویم. در این مطلب درباره بایدها و نبایدهای ضروری می خوانیم. (خرید بلیط تهران دهلی)

قبل از رفتن به هند چه کارهایی انجام دهیم؟

.

آشنایی با فرهنگ مردم هند

هند به کشور هفتاد و دو ملت شهرت دارد. با اینکه بسیاری این کشور را محل تولد ادیان بزرگ دنیا می دانند اما در نهایت هیچ دین رسمی در آن وجود ندارند. هندوئیسم، مسلمان، بودایی، مسیحیت، زرتشتی و … همه و همه در کنار هم زندگی می نمایند. پس قبل از ورود به هند برای دیدن آیین های مذهبی مختلف آماده باشید و از همه مهمتر به همه عقاید احترام گذاشته و هیچ یک را مورد تمسخر قرار ندهید.

هندی ها مردمی میهمان نواز هستند و به راحتی با گردشگران ارتباط برقرار می نمایند اما بهتر است برای احترام به حریم شخصی این مردم دوست داشتنی قبل از گرفت عکس از آن ها اجازه بگیرید، مطمئن باشید انقدر مهربان هستند که کمتر پیش می آید با درخواستتان مخالفتی داشته باشند.

هندی ها به چه زبانی صحبت می نمایند؟

زبان رسمی کشور هندوستان، هندی است اما از آنجا که این کشور سال ها تحت استعمار حکومت ها مختلف به ویژه انگلستان بوده، بیشتر ساکنان آن می توانند به انگلیسی هم صحبت نمایند. جالب است بدانید کلمه های فارسی را نیز می توانید در مکالماتشان تشخیص دهید. پس اگر کمی انگلیسی بدانید به راحتی می توانید با مردم هند ارتباط برقرار کنید. البته نصب اپلیکشن های تبدیل زبان هم به حل مشکل ارتباط برقرار کردن با هندی ها یاری می نماید. یا می توانید یک کتاب راهنمای زبان هندی همراه داشته باشید.

.

دلار همراه داشته باشید

مسئله ارز و هزینه خورد و خوراک در سفر از دیگر مسائل مهمی است که قبل از سفر باید بدانید. پول رسمی و رایج هند روپیه است؛ اما احتیاجی نیست در ایران پول خود را به روپیه تبدیل کنید. بلکه بهتر است به اندازه کافی دلار همراه داشته و پس از رسیدن به هند برای پرداخت هزینه هایی مانند تاکسی، رستوران، خرید و … پول خود را به وسیله صرافی هتل یا صرافی های شهر محل اقامتتان به روپیه تبدیل کنید. برای پیدا کردن بهترین صرافی می توانید از راهنمای سفرتان یاری بگیرید.

در مجموع هزینه های رستوران و وسایل نقلیه عمومی در هند بالا نیست؛ اما برای اینکه دچار مشکل نشوید برای هر روز اقامت در این کشور به طور متوسط 80 تا 100 دلار را کنار بگذارید.

از تمامی مدارک خود کپی داشته باشید

مدارک نشان دهنده هویت شماست. برای احتیاط قبل از سفر از کلیه مدارک مانند پاسپورت، صفحه ویزای هند، بلیط رفت و برگشت و برگه رزرو هتل کپی گرفته و آن را در جای مطمئن نگه دارید. البته می توانید عکس این مدارک را هم در تلفن همراهتان داشته باشید.

مقدار بار مجاز در پرواز را با کارشناس تور چک کنید

هر ایرلاین قوانین حمل بار مخصوص به خود داشته و با توجه به مقصد اجازه همراه داشتن بار به میزان معین شده ای را به مسافر می دهد. پس قبل از بستن چمدان، میزان بار مجازی را که می توانید همراه داشته باشید با کارشناس تور هند خود چک نموده و به این نکته دقت کند که همراه داشتن بار اضافه کمی معطلی در فرودگاه و پرداخت جریمه به ایرلاین را در پی دارد. کارشناسان تور هند خبرنگاران شما را در این زمینه هدایت می نمایند.

.

از همراه بردن وسایل حجیم و اضافه خودداری کنید

وسایل بهداشتی مانند شامپو، صابون و … در هتل محل اقامتتان وجود دارد. پس اگر از شامپوی خاص استفاده نمی کنید احتیاجی نیست حجم چمدان را با وسایل غیر ضروری پر کنید. بسیاری از وسایل روزانه را هم می توانید از فروشگاه های هند خریداری کنید. پیشنهاد می کنیم دو هفته قبل از سفر لیستی از وسایل مورد احتیاجتان تهیه نموده و آن ها کنار بگذارید و یک هفته قبل از سفر مجدداً لیست را آنالیز نموده و مواردی را که واقعاً به آن احتیاج ندارید حذف کنید. ضمناً هند سوغاتی های جذاب بسیاری دارد پس گوشه ای از چمدان را برای سوغاتی هایی که از هند خریداری می کنید خالی بگذارید.

کارهایی که بعد از رسیدن به هند باید انجام دهیم

.

هنگام رسیدن به فرودگاه حواستان به ترانسفر باشد

استقبال فرودگاهی جز خدمات تور هند خبرنگاران می باشد. به این معنی که بعد از رسیدن به فرودگاه نماینده ما با تابلو مخصوص به استقبال شما آمده و ترانسفر رایگان به هتل محل اقامت انجام می گردد. پس هنگام ورود به فرودگاه دهلی با سایر مسافران هماهنگ شده و حواستان به تابلو اختصاصی هتل باشد. قبل از پرواز کارشناسان تور به شما خواهند گفت که در فرودگاه با چه تابلویی به استقبال شما می آیند.

خود را با ساعت کشور مقصد هماهنگ کنید

ساعت رسمی هند حدوداً 2 ساعت جلوتر از ساعت ایران است. برای هماهنگ شدن با ساعت هند بهتر است هنگام نشستن در هواپیما ساعتتان را با مقصد تنظیم کنید. بدین ترتیب هنگام رسیدن به مقصد احساس سردرگمی بابت ساعت نخواهید داشت.

به توصیه های راهنمای تور گوش دهید

کاملاً عادی است که با ورود به کشوری با آداب ورسوم و فضای متفاوت کمی احساس غربت و نگرانی داشته باشید. اینجا است که حضور راهنمای سفر مسلط به مقصد بیش از هر زمان دیگری احساس می گردد. راهنمایان سفر افرادی هستند که به رسم و رسوم، زبان و خیابان های مقصد آشنایی کامل دارند و به شما یاری می نمایند سفری بی دغدغه تر داشته باشید. پس به توصیه های آن ها گوش نموده و اگر در خصوص مسئله ای دچار ابهام شدید بخواهید که هدایتتان نمایند.

در تورهای گروهی به زمان آغاز تور توجه نموده با گروه هماهنگ باشید

بازدید از جاذبه ها در تور هند به صورت گروهی انجام می گردد و خوش قولی، شکیبا بودن و داشتن روحیه گروهی بی شک لحظاتی شادی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. سعی کنید به موقع و سر ساعت برای گشت های روزانه آماده شوید و اگر مسئله ای برای یکی از همراهان پیش آمد با توجه به قانون طلایی هر چه برای خود می پسندید برای دیگران هم بپسندید شکیبا بوده و به حل مشکل یاری کنید. بی شک تورهای گروهی و در جمع بودن سفر را برایتان خاطره انگیز و لذت بخش تر خواهد نمود.

.

با امکانات هتل و فروشگاه های اطراف محل اقامتتان آشنا شوید

پس از رسیدن به هتل و استراحتی کوتاه، کمی در هتل و محوطه اطراف آن قدم بزنید تا بتوانید با محیط آشنا شده و امکاناتی را که ممکن است به آن احتیاج پیدا کنید مانند باشگاه ورزشی، خشکشویی، سوپرمارکت و … را پیدا نموده و بشناسید.

وسایل مورد احتیاج در تور سفر به هند

  • لباس مناسب با فرهنگ و محیط بپوشید.
  • ممکن از پریزهای برق هتل با شارژر یا سایر وسایل برقی شما هماهنگ نباشد پس تبدیل یا سه شاخه همراه داشته باشید.
  • پاور بانک همراه داشته باشید.
  • مراقب وسایل گران قیمت خود باشید. (طلا یا سایر وسایل قیمتی خود را به صندوق امانات هتل بسپارید)
  • یک کیف کمری کوچک همراه داشته و مدارک مورد احتیاج را در آن بگذارید.

بهداشت و سرویس بهداشتی در هند

اگر بخواهیم صادقانه در این باره صحبت کنیم هند زشتی و زیبایی را در کنار هم دارد و در یک خیابان هم ساختمان هایی به زیبایی قصرهای سلطنتی می بینید و هم خانه های کوچک با کمترین امکانات؛ اما جای نگرانی نیست چرا که هتل محل اقامت شما کلیه امکانات بهداشتی را دارد و از این نظر دچار مشکل نخواهید شد.

دقت کنید آب هند تصفیه نشده است پس برای آشامیدن از آب های معدنی بهره ببرید. خبر خوب اینکه سرویس های بهداشتی هند شلنگ دارند و ما ایرانی ها از این بابت دچار مشکل نخواهیم شد.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 110

به "بایدها و نبایدهای ضروری هنگام سفر به هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهای ضروری هنگام سفر به هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید