دومین اسکله گردشگری مازندران در نوشهر ساخته می شود

به گزارش تور فرانسه، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، دومین اسکله گردشگری مازندران در نوشهر ساخته می شود.

دومین اسکله گردشگری مازندران در نوشهر ساخته می شود

فاز نخست نخستین اسکله گردشگری مازندران اردیبهشت امسال در ساحل لیدو رامسر به بهره برداری رسید و به فاصله کمتر از 2 ماه یک سرمایه گذار بخش خصوصی هم ساحل ونوش شهرستان نوشهر را برای ساخت دومین اسکله انتخاب و دریافت مجوزهای لازم را تکمیل کرده است.

رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نوشهر گفت که مراحل اداری صدور مجوز ساخت اسکله گردشگری در ساحل ونوش نهایی شد و عملیات اجرایی آن هم بزودی آغاز می شود.

محمد ولی پور افزود: پرونده ساخت این اسکله پس از دریافت موافقت اولیه از سازمان بنادر و دریانوردی و موافقت اصولی از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منطقه نوشهر تکمیل شده و سرمایه گذار هم پیروز به انعقاد قرارداد اجاره با منابع طبیعی و ارائه آن به بنادر و دریانوردی شده است تا بتواند کلنگ ساخت مجموعه را به زمین بزند.

وی گفت که سرمایه گذار برای ساخت این اسکله یکصد میلیارد ریال سرمایه در نظر گرفته تا بتواند مجموعه ای از امکانات رفاهی و تفریحی را برای علاقمندان به گردشگری دریایی فراهم کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی نوشهر با اعلام اینکه در محدوده ساحلی این شهرستان ساخت 12 اسکله گردشگری جانمایی شده، افزود: یک سرمایه گذار دیگر هم در حال طی مراحل اداری و قانونی دریافت مجوز سرمایه گذاری است و پرونده اش هم اکنون در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر در جریان است که به محض موافقت این اداره کل و انعقاد قرارداد اجاره عرصه ف کار ساخت آغاز می شود.

ولی پور از ساحل سی سنگان، توسکاتک، خیرودکنار، کپورچال، مزگا و چلک به نام برخی از مکان های تعیین شده در نوشهر برای ساخت اسکله گردشگری نام برد.

ساخت اسکله های گردشگری در سواحل دریای خزر یک از پرونده های باز شده در صنعت گردشگری مازندران بود که طی 15 سال اخیر بارها از طریق مسئولان مختلف مورد تأکید قرار گرفت و حتی وعده های کوتاه مدتی درباره ورود کشتی های کروز به آبهای مازندران برای توسعه گردشگری دریایی داده شد، اما هیچگاه به خاتمه نرسید تا اینکه از سال 97 با روی کار آمدن استاندار بومی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت.

نتیجه پیگیری های فشرده احمد حسین زادگان برای این طرح تشکیل جلسه تسهیل ایجاد اسکله های تفریحی و گردشگری براساس ماده 100 برنامه ششم توسعه در مهر سال 98 بود که در آن جانمایی برای ایجاد اسکله تفریحی در 134 نقطه از ساحل مصوب شد. اقدام بعدی هم هماهنگ کردن دستگاه های مختلف ذیربط برای صدور موافقت اولیه بود که تا شهریور پارسال برای 65 اسکله به خاتمه رسید و ساخت نخستین اسکله هم درساحل لیدو رامسر آغاز شد.

اسکله ساحلی لیدوی رامسر به طول 100 متر و عرض سه متر با سرمایه گذاری 250 میلیارد ریالی بخش خصوصی ساخته و اواخر اردیبهشت امسال بهره برداری شد. این اسکله گردشگری در زمینی به مساحت حدود 6 هزار متر ساخته شده و دارای رستوران کلاسیک، سفره خانه سنتی، محل عرضه غذاهای فست فودی، فضاهای ورزشی آبی و مکان های پهلوگیری قایق است.

منبع: همگردی
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1240

به "دومین اسکله گردشگری مازندران در نوشهر ساخته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین اسکله گردشگری مازندران در نوشهر ساخته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید