دومین جشنواره ملی نی انبان تیر امسال در کیش برگزار می گردد

به گزارش تور فرانسه، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، دومین جشنواره ملی نی انبان تیر امسال در کیش برگزار می گردد.

دومین جشنواره ملی نی انبان تیر امسال در کیش برگزار می گردد

ناصر قاسمی نیا با بیان اینکه هنرمندان کشور و به خصوص هنرمندان موسیقی جنوب برای حضور در این جشنواره استقبال کم نظیری داشتند، اظهار کرد: دومین جشنواره ملی نی انبان 12 تا 15 تیر امسال در کیش برگزار می گردد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج و اشاعه موسیقی اصیل کشور در مسیر فرهنگ سازی اعلام کرد: در این بین نی انبان به عنوان یک ساز ثبت شده در جنوب کشور بسیار شناخته شده است و مورد اقبال عمومی قرار گرفته است.

رئیس دومین جشنواره ملی نی انبان جزیره کیش توضیح داد: نی انبان سازی است که روحیات درونی انسان ها را با صدای خاطره ساز خود به نمایش می گذارد و به همین دلیل همیشه مورد احترام مردم بومی منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه نسل جوان ما با فرهنگ موسیقی اصیل کشور و بویژه موسیقی فولکلور (بومی و محلی) چندان آشنا نیست، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد کیش با برگزاری جشنواره نی انبان و البته استمرار آن در مسیر آشنایی نسل های مختلف با این ساز وارد عمل شده است.

خیام خوانی و برگزاری بزرگداشت محمود دنیا به عنوان پیشکسوت فقید موسیقی جنوب هم از بخش های ویژه دومین جشنواره ملی نی انبان کیش خواهد بود.

گروههای هنرمند علاقمند تا خاتمه خرداد فرصت دارند تا با مراجعه به تارنمای https://festival.kish.ir/ نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 29 خرداد 1403 بروزرسانی: 29 خرداد 1403 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1843

به "دومین جشنواره ملی نی انبان تیر امسال در کیش برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین جشنواره ملی نی انبان تیر امسال در کیش برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید