تور ارزان ارمنستان: ملاقات دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان با سفیر ایران در ایروان

به گزارش تور فرانسه، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در ملاقات با یکدیگر ضمن ارزیابی آخرین تحولات منطقه، بر تقویت روابط موجود و رساندن آن به بالاترین سطح ممکن تاکید کردند.

تور ارزان ارمنستان: ملاقات دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان با سفیر ایران در ایروان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان روز دوشنبه در ملاقات با عباس بدخشان ظهوری سفیر جمهوری اسلامی ایران آخرین تحولات در منطقه و روابط تهران با ایروان را آنالیز کرد.

به نوشته خبرگزاری نیوز آرمنیا به نقل از دفتر شورای امنیت ارمنستان آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات مسائل امنیتی و ثبات منطقه را مورد آنالیز قرار دادند. دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان و سفیر ایران در این کشور منظره همکاری جهت حل چالش های نو در منطقه و روابط مالی ارمنستان و ایران به ویژه توسعه استان سینیک را آنالیز و بر اهمیت بندر چابهار در ایران تاکید نمودند.

طرفین در خصوص چند موضوع دیگر در دستور کار ارمنستان و ایران گفتگو کردند. سفیر ایران تاکید نمود که تهران کوشش می نماید روابط خود را با کشور دوست ارمنستان در بالاترین سطح تقویت کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی هم روز دوشنبه)پس از ملاقات با آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان در نشست خبری مشترک با همتای ارمنستانی در تهران گفت، روابط دو کشور ایران و ارمنستان سازنده و رو به رشد است.

وی افزود، ملاقات بسیار مهمی بین آقای دکتر رئیسی و آقای پاشینیان در دوشنبه مرکز تاجیکستان در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران اعلام کرد: مقامات عالی دو کشور در موضوعات مختلف و در سطح راهبردی توافقاتی را در دوشنبه به عمل آوردند و من و همکار خوبم مکلف شدیم که امروز در تهران نقشه راه نو روابط دو کشور را ترسیم و نهایی کنیم.

وی اضافه نمود، امروز توافق کردیم علاوه بر مناسبات خوب سیاسی، در تمامی زمینه های مالی، تجاری و گردشگری همکاری ها را توسعه دهیم.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه بیان نمود، تجارت و بهره برداری از جهت ترانزیتی ارمنستان از موضوعات مورد توجه دو کشور است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1348

به "تور ارزان ارمنستان: ملاقات دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان با سفیر ایران در ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: ملاقات دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان با سفیر ایران در ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید