تور دبی: رشد دبی از گذشته تا به امروز ، راز موفقیت توسعه دبی چیست؟

به گزارش تور فرانسه، کشور دبی، عضو کشورهای فدراسیون امارت متحده عربی به شمار می آید. این کشور یکی از ثروتمند ترین کشورهای عضو سازمان امارت متحده عربی می باشد.

تور دبی: رشد دبی از گذشته تا به امروز ، راز موفقیت توسعه دبی چیست؟

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

تاریخچه نام گذاری دبی

دبی در سال 1971، یعنی زمانی که از استقلال بریتانیا جدا شد، تشکیل شد. در ریشه نامگذاری این کشور نظرهای مختلفی وجود دارد. عده ای اعتقاد دارند که نام این کشور از نام یک ملخ به نام دبا گرفته شده است و عده دیگر اعتقاد دارند که نام این کشور از بازاری که در نزدیکی شهر وجود دارد، گرفته شده است.

در سال های اخیر بین کشور دبی و کشورهای سنگاپور و هنگ کنگ مقایسه هایی انجام شد، نتیجه این مقایسه سبب شد که کشور دبی به عنوان بهترین کشور در خاورمیانه برگزیده گردد.

اقتصاد دبی

برخلاف تصورات عمومی مردم و کشورها، کشور دبی مشمول اقتصاد مبتنی بر نفت نمی گردد.

با این حال این کشور بین سال های 1960و1990 ثروت کمی از نفت را بدست آورد. دبی دارای دو بندر بزرگ و یک مرکز حمل و نقل هوایی بین المللی است.

در دهه 1980 منطقه آزاد تجارت جبل علی تاسیس شد. دلیل تاسیس این منطقه، جلب سرمایه گذاری های صنعتی بود. فعالیت هایی که در این منطقه انجام می گردد عبارتند از: ذوب آلومینیوم، ساخت ماشین و فراوری سیمان است.

رشد مالی دبی

کشور دبی از اقتصادهای متنوعی برخوردار است. اصلی ترین مالی که این کشور بر روی آن تمرکز دارد، اقتصاد گردشگری و خدمات تجاری بین المللی است.

در اقتصاد باید همیشه سه نکته را رعایت کرد و به آن توجه نمود این سه مورد عبارتند از:

ضعف در زمینه های خارجی، دلار آمریکا و اصلاح مداوم در بازار املاک، این سه مورد برای بخش های حیاتی مهم هستند.

در سال 2009 یک اتفاق وحشتناک برای دبی افتاد. در این سال قیمت املاک به سرعت پایین آمد، و همین عامل باعث شد که دبی گرفتار بدهی های فراوانی گردد. در این سال دبی برای فرار از این بدهی کلان، تهدید کرد که بعضی از شرکت های وابسته

به دولت، باید این بدهی میلیارد دلاری را بپردازند، هم چنین اظهار داشت که به مبلغ 20 میلیارد دلار از ابوظبی نفت خیز احتیاج دارد.

تعدادی از محققان بر روی اقتصاد کشور دبی، مطالعاتی را انجام دادند و متوجه شدند که در سال 2017 رشد مالی دبی با اندازه 3.1 درصد با سرعت پایین و کندی همراه بوده است. دولت اعلام نموده است که رشد فراوری ناخالصی داخلی عمدتا تحت

تاثیر عملکرد مربوط به تجارت است. طبق آمارهای به دست آمده، رشد فراوری ناخالصی داخلی سبب شده است که در سال 2018 نسبت به سال 2017 به اندازه 1.3 درصد رشد چشمگیری کند.

رشد 7 درصدی قیمت املاک در سال 2018

طبق گزارش های بدست آمده، قیمت املاک در سال 2018 به اندازه 7درصد رشد فوق العاده چشمگیری داشته است و در کل به اندازه 25 درصد از رشد مالی کشور را تشکیل می دهد.

رشد مالی دبی در بخش حمل و نقل

رشد دبی در بخش حمل و نقل در سال 2016 به اندازه 2.1 درصد و در سال 2017 به اندازه 8.4 درصد کاهش یافته است.

انتظار محققان برای بهبود رشد مالی دبی برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020

بسیاری از محققان و تحلیل گران پیش بینی نموده بودند که اگر دبی پیش از سال 2020 میزبان نمایشگاه های جهانی Expo باشد، بر بهبود رشد مالی کشور تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت. سران مملکت پیش بینی نموده بودند که برگزاری این نمایشگاه، با افزایش 38 میلیارد دلار و یا 33درصد فراوری ناخالص داخلی، اقتصاد کشور را تقویت خواهد نمود.

منبع: ژیوار
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1567

به "تور دبی: رشد دبی از گذشته تا به امروز ، راز موفقیت توسعه دبی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: رشد دبی از گذشته تا به امروز ، راز موفقیت توسعه دبی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید