رشد 8 درصدی صادرات ایران به نیجریه در نیمه نخست 1400

به گزارش تور فرانسه، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از رشد 8 درصدی صادرات ایران به نیجریه در نیمه نخست 1400خبر داد.

رشد 8 درصدی صادرات ایران به نیجریه در نیمه نخست 1400

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از سازمان توسعه تجارت ایران، آقای فرزاد پیلتن در دیدار با سفیر ایران در نیجریه درباره تسهیل تجارت با این کشور، آمادگی ایران را در زمینه تبادل هیات های تجاری، همکاری های نمایشگاهی و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور و برقراری ارتباط بخش خصوصی با سفارت ایران در نیجریه خاطرنشان کرد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر ضرورت افزایش تلاش ها و برنامه ریزی برای توسعه صادرات به نیجریه در شرایط نو بین المللی پساکرونا، گفت: صادرات ایران به این کشور در شش ماه نخست، در هم سنجی با پارسال 8 درصد رشد داشته است.

وی افزود: صادرات ایران به نیجریه در 6 ماهه نخست سال جاری نزدیک به 44 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان دهنده رشد هشت برابری است.

پیلتن افزود: اوره مهمترین محصول صادراتی ایران به نیجریه بوده و پس از آن نیز تایر و خمیر های غذایی، بیسکوییت و سرنگ های تزریق انسانی از کالا های مهم صادراتی ایران به نیجریه به شمار می فرایند.

در این نشست محمد علی بک سفیر ایران در نیجریه نیز با ابراز خرسندی از فرایند رو به رشد صادرات از ایران به نیجریه، خواستار همکاری بیشتر سازمان توسعه تجارت ایران برای هدایت و تشویق بخش خصوصی به استفاده از ظرفیت های بازار بزرگ با جمعیت 220 میلیون نفری و با اکثریت مسلمان نیجریه در غرب آفریقا شد.

بر اساس آخرین اعلام گمرک، کل تجارت خارجی کشور در هفت ماهه سال جاری 98 میلیون و 700 هزار تن به ارزش 54 میلیارد و 800 میلیون دلار بود که سهم صادرات 75 میلیون و 200 هزار تن به ارزش 27 میلیارد و 100 میلیون دلار و سهم واردات 23 میلیون و 500 هزار تن کالا به ارزش 27 میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1418

به "رشد 8 درصدی صادرات ایران به نیجریه در نیمه نخست 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 8 درصدی صادرات ایران به نیجریه در نیمه نخست 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید