اکوسیستم نوآوری، زیر یک سقف! ، از یازدهمین دوره برگزاری نمایشگاه اینوتکس چه خبر؟

به گزارش تور فرانسه، اردیبهشت 1401، پارک فناوری پردیس میزبان یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری INOTEX 2022 است که جزئیات و بخش های آن را بررسی می کنیم.

اکوسیستم نوآوری، زیر یک سقف! ، از یازدهمین دوره برگزاری نمایشگاه اینوتکس چه خبر؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، اینوتکس یا همان بزرگترین گردهمایی شرکت هاى نوپا و نوآور در منطقه جنوب غرب آسیا در حالی یازدهمین دوره خود را تجربه می کند که اکنون تبدیل به بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری در کشور شده است و هر ساله افتخار میزبانی بیش از 40 هزار مخاطب از سراسر جهان به صورت حضوری و مجازی را دارد.

توانمندسازى کارآفرینان از طریق ارائه پیروزیت هایشان، تامین منابع مالى، پیدا کردن راستا مناسب جهت ورود به بازار و نیز برقرارى ارتباط میان اجزای مختلف زیست بوم نوآوری و فناوری از جمله اهداف برگزارى رویداد بزرگ اینوتکس است.

معمولا نمایشگاه هاى بین المللى با گرایش های علمی و فناوری پل ارتباطى بین بازرگانان، فناوران، صنعت گران و محققان کشورهاى گوناگون هستند که تنها براى نمایش کالا ها و انجام مذاکرات تجارى پیرامون آن ها برگزار نمی شوند بلکه اطلاعات گوناگون در زمینه قیمت هاى رقابتى در سطح جهانی، آخرین استانداردهاى کیفی، آخرین پیشرفت هاى صنعتی، دستاوردهاى پژوهش علمى و ایده هاى اقتصادى - تکنولوژیکی نیز در خلال برگزارى نمایشگاه ها مورد تبادل قرار مى گیرند.

از سرمایه گذاری تا شبکه سازی

به همین علت با همت پارک فناوری پردیس از سال 1390 نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری INOTEX را با حضور شرکت های بین المللی با هدف سرمایه گذاری (ارتباط سرمایه گذاران داخلی و بین المللی با شرکت ها و استارتاپ ها)؛ مشارکت و همکاری (بین شرکت های فناور و استارتاپ های داخلی و بین المللی) و گفتگو و شبکه سازی (بین فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری) برگزار می کند.

درحقیقت نمایشگاه INOTEX تلاش می کند که علاوه بر معرفی فناوری های روز به صنایع بزرگ و میانه، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آن ها متصل و همچنین سرمایه گذاران را با فرصت های سرمایه گذاری در طرح های فناورانه یا استارتاپ ها آشنا کند.

مهمترین رویداد سال در حوزه نوآوری و فناوری کشور

اینوتکس اکنون بعنوان یکی از مهمترین رویداد های سال در حوزه نوآوری و فناوری کشور شناخته می شود و در طول این سال ها مورد استقبال طیف وسیعی از مخاطبان واقع شده است. از سال 1400 ناحیه نوآوری پردیس، میزبان اینوتکس بوده و این باعث می شود تا رویداد اینوتکس هرسال تبدیل به یک رویداد فراموش نشدنی برای زیست بوم نوآوری و فناوری کشور شود.

اینوتکس 2020 در حالی که به صورت مجازی میزبان بیش از 400 شرکت و استارتاپ و بیش از 20 هزار بازدیدکننده آنلاین بود اینوتکس 2021 به شیوه ای تازه و نوآورانه و به صورت ترکیبی از بخش های حضوری و مجازی در فضایی باز واقع در پارک فناوری پردیس برگزار گشت.

یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری

با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت مخاطبین نمایشگاه اینوتکس 2021 با رعایت استاندارد های ویژه ای در طراحی رویدادها، پلان های نمایشگاهی و ساخت غرفه ها برنامه ریزی شد به گونه ای که بتوان حضور مخاطبان را در بخش های مختلف این رویداد در شرایط ایمن و با حفظ فاصله گذاری اجتماعی مقدور ساخت. اما حال به اینوتکس 2022 رسیدیم، یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری.

این اولین باری نیست که اینوتکس در روز های کرونایی برپا می شود، اما به میزان دو دوره قبلی تجربه پیروز برای برگزاری رویدادی کاملا استاندارد مطابق با پروتکل های بهداشتی دارد. به گفته مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس اینوتکس همچون دوره گذشته در فضای با پارک از 21 تا 23 اردیبهشت ماه 1401 برپا خواهد شد و میزبان فعالان و نوآوران است.

برای استفاده از تخفیف نمایشگاه هرچه سریعتر ثبت نام کنید

ثبت نام تمام بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری کشور برای شرکت در یازدهمین نمایشگاه اینوتکس آغاز شده است و طبق اعلام دبیر رویداد، سجاد عباسی فشمی، اگر متقاضیان تا 14 اسفندماه ثبت نام خود را نهایی کنند از تخفیف 30 درصدی تحت عنوان ثبت نام زودهنگام بهره مند خواهند شد؛ البته این تخفیف در کنار سایر تخفیف هایی است که مسئولان اینوتکس برای شرکت های دانش بنیان و خلاق در نظر گرفته اند.

بخش های مختلف نمایشگاه اینوتکس 2022 به شرح زیر است:

اینوتکس پیچ

رقابت استارتاپ ها در حضور سرمایه گذاران و امتیازدهی به آنان از طریق داوران مطرح ایرانی و بین المللی از جمله رویداد های نمایشگاه اینوتکس است.

استیج اینوتکس

بیش از 30 ساعت سخنرانی، پنل و گفتگو هیجان انگیز و چالشی با هدف فرهنگسازی کارآفرینی، شنیدن ناشنیده ها و همچنین ایجاد انگیزه در جوانان.

ایستگاه آینده

مرور فرایند های روبه رشد فناوری های تازه در قالب بیش از 20 ساعت سخنرانی، پنل، گفتگو و نمایش فیلم، تاثیرات اقتصادی، سیاسی، احتماعی و فرهنگی این فناوری ها بر آینده زندگی بشر با حضور مهمانان برجسته داخلی و بین المللی بررسی خواهد شد.

کافه سرمایه اینوتکس

در یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس این امکان برای استارتاپ ها فراهم شده است تا با سرمایه گذاران ملاقات کرده و جذب سرمایه کنند.

زنگ سرگرمی

این بخش بستری برای سرگرمی مخاطبان و تجربه ای تازه در فضای نمایشگاه است.

پاویون مشاوران

در این بخش خدمات مشاوره متناسب با نیاز هربخش از زیست بوم نوآور یو فناوری و همچنین با توجه به شرایط خاص کشور یا جهان داده می شود.

ارائه نیاز های فناورانه Reverse Pitch

در این بخش صنعتگران و شرکت های مختلف به بیان نیاز های خود می پردازند. در میان حاضرین نیز از شرکت های فناور و کسانی که توانایی پاسخ دادن به این نیاز ها را دارند دعوت می شود تا راه حل های خود را متناسب با نیاز مطرح شده ارائه دهند.

تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس

به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان نمایشگاه با فضای ناحیه نوآوری پردیس و تعدادی از شرکت های مشغول در پارک برای اولین بار این بخش انجام می شود.

استارکاپ

این بخش یکی از بخش های مهیجی است که از امسال به نمایشگاه اضافه شده است و رقابتی مجذوب کننده بین استارتاپ ها در این بخش شکل می گیرد.

استیج حکمرانی

نگاهی به راستا سیاستگذاری نوآوری و فناوری کشور که برای اولین بار در دوره یازدهم قرار است صورت گیرد.

اینوتکسیکاپ

فرصتی است که بچه ها و نوجوانان با قرار گرفتن در موقعیت های عملی، چالش های مختلف و روبرو با مسائل گوناگون دست به اقدام آگاهانه بزنند.

علاوه بر بخش های جانبی مورد اشاره، امسال برای اولین بار قرار است که نشست روسای پارک های فناوری غرب آسیا و همچنین اختتامیه دومین رقابت علمی کنز هم در نمایشگاه اینوتکس 2022 برگزار شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1537

به "اکوسیستم نوآوری، زیر یک سقف! ، از یازدهمین دوره برگزاری نمایشگاه اینوتکس چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکوسیستم نوآوری، زیر یک سقف! ، از یازدهمین دوره برگزاری نمایشگاه اینوتکس چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید