سازمان ملل: شاید نیمی از لبنانی ها دچار بحران تهیه کالاهای اساسی شوند

به گزارش تور فرانسه، یکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل امروز (دوشنبه) گفت که به احتمال زیاد نیمی از مردم لبنان در خطر بحران غذایی ناشی از انفجار اخیر بندر بیروت هستند.

سازمان ملل: شاید نیمی از لبنانی ها دچار بحران تهیه کالاهای اساسی شوند

با ما همراه باشید و درباره دیدنی های کانادا بیشتر بدانید.

خبرگزاری فرانسه به نقل از بیانیه کمیسیون مالی و اجتماعی آسیای غربی سازمان ملل با اعلام این مطلب اضافه کرد : تا انتها سال (میلادی) بیش از نیمی از جمعیت لبنان با خطر عدم امکان دسترسی به مایحتاج اولیه روبرو خواهند شد و باید تدابیر فوری برای جلوگیری از بحران غذایی اتخاذ گردد.

این نهاد از دولت لبنان خواست تا بازسازی سیلوهای بندر بیروت را که عظیم ترین انبار غله این کشور به شمار می فرایند، در اولویت قرار دهد.

در پی انفجارهای 14 مرداد 1399 بیروت 190 نفر کشته ، 6 هزار و 500 نفر مجروح و 70 نفر نیز ناپدید شده اند.

کمیسیون مزبور اضافه کرد: انتظار می رود میانگین تورم سالانه لبنان در سال 2020 به 50 درصد برسد که این رقم در سال گذشته 2. 9 درصد بود.

خبرگزاری فرانسه به استناد اطلاعات متخصصان و سازمان های امدادی نوشت که لبنان 85 درصد از مایحتاج غذایی خود را وارد می نماید و نابودی سیلوهای بیروت می تواند اوضاع کنونی را وخیم تر کند.

در بیانیه کمیسیون آمده که افزایش هزینه واردات مواد غذایی می تواند به رشد بیشتر قیمت ها منجر شده و مسئولان لبنانی برای پرهیز از وقوع بحران باید برای مواد غذایی سقف قیمت تعیین نموده و فروش مستقیم از تولیدنمایندگان داخلی به مصرف نمایندگان را تشویق نمایند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 709

به "سازمان ملل: شاید نیمی از لبنانی ها دچار بحران تهیه کالاهای اساسی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: شاید نیمی از لبنانی ها دچار بحران تهیه کالاهای اساسی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید