بانک جهانی خسارات مالی انفجار بیروت را اعلام کرد

به گزارش تور فرانسه، خبرنگاران : بانک جهانی امروز، دوشنبه اظهار داشت، انفجار بندر بیروت در چهارم اوت که هزاران کشته و زخمی برجای گذاشت منجر به خسارات مالی شد که به 4.6 میلیارد دلار می رسد.

بانک جهانی خسارات مالی انفجار بیروت را اعلام کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا ، براساس گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی با همکاری سازمان ملل و اتحادیه اروپا، این فاجعه در شرایطی سخت رخ داد زیرا لبنان با بحران های اقتصادی و اجتماعی عمیقی به دلیل ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کرد.

در گزارش بانک جهانی آمده است: خسارات کلی که لبنان در نتیجه انفجار متحمل شده بین 3.8 میلیارد دلار تا 4.6 میلیارد دلار است.

طبق این گزارش، در بخش های اجتماعی بخش مسکن و فرهنگ بیشترین خسارات را دیده و خساراتی بین 1.9 میلیارد دلار تا 2.3 میلیارد دلار را متحمل شده اند.

بانک جهانی همچنین میزان خسارات بخش اقتصادی را بین 2.9 میلیارد دلار تا 3.5 میلیارد دلار برآورد کرده است. نیازها برای جبران و بازسازی بخش دولتی برای برهه زمانی 2020 تا 2021 بین 1.8 میلیارد دلار تا 2.2 میلیارد دلار است، در حالی که تا قبل از خاتمه سال جاری میلادی به 760 میلیون دلار نیاز است.

این گزارش به کمک های بین المللی و سرمایه گذاری های ویژه اشاره کرده که برای بهبود شرایط، جبران و بازسازی فراگیر ضروری هستند.

اشاره شده که انفجار بندر بیروت ناشی از حدود 3000 تن ماده نیترات آمونیوم بوده که از سال 2014 در بندر بیروت ذخیره شده بود که منجر به مرگ 190 تن و زخمی شدن بیش از 6500 تن و نیز آوارگی حدود 300 هزار تن و نابودی بخش اعظم بندر بیروت و محله های این شهر به طور کامل شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 695

به "بانک جهانی خسارات مالی انفجار بیروت را اعلام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک جهانی خسارات مالی انفجار بیروت را اعلام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید