سیارکی به بزرگی برج ایفل سه شنبه از کنار زمین می گذرد

به گزارش تور فرانسه، اداره کل ملی هوانوردی و فضا ایالات متحده گفت:سیارکی به بزرگی برج ایفل در حال نزدیک شدن به زمین است و سه شنبه با سرعت 20 برابر بیشتر از گلوله تفنگ از کنار زمین عبور می نماید.

سیارکی به بزرگی برج ایفل سه شنبه از کنار زمین می گذرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از نیوزویک، ناسا بیان کرد:سیارکی به عظیمی برج ایفل در حال نزدیک شدن به زمین است و سه شنبه از کنار زمین عبور می نماید.

این سیارک به 2021 KT1 معروف است و در گروه سیارک های به طور بالقوه خطرناک واقع شده است؛ در اصطلاح کیهانی، کلمه نزدیک نسبی است. گرچه ناسا این جرم آسمانی را در جدول سیارک هایی قرار داده که از ندیکی کره زمین عبور می نمایند، اما در واقع این سیارک با فاصله 4.5 میلیون مایلی از کنار زمین گذر می گذرد.

به گفته اداره کل ملی هوانوردی و فضا ایالات متحده، این جرم آسمانی در تاریخ 1 ژوئن(11 خرداد) در ساعت 10:24 به وقت منطقه زمانی شرقی(18:54 به وقت تهران) به زمین نزدیک می گردد.

تخمین زده شده است که این سیارک در حدود 492 تا 1082 فوت(150 تا 329 متر) باشد و با تقریبا 19 برابر فاصله بین زمین و ماه از کنار سیاره زمین گذر می نماید.

هنوز هم تصور می گردد که این سیارک کاملاً عظیم باشد و در هنگام نزدیک شدن به سرعت 40 هزار مایل بر ساعت(64373 کیلومتر بر ساعت در ساعت حرکت کند که تقریباً 20 برابر سریعتر از گلوله تفنگ خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1185

به "سیارکی به بزرگی برج ایفل سه شنبه از کنار زمین می گذرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیارکی به بزرگی برج ایفل سه شنبه از کنار زمین می گذرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید