ورود یک داروی ایرانی درمان ناباروری، رقابت با تنها برند خارجی در جهان

به گزارش تور فرانسه، دکتر هاله حامدی فر مدیرعامل شرکت دارویی سیناژن در تبادل نظر با خبرنگاران اظهارداشت: شرکت دارویی سیناژن به عنوان یک فراوری کننده داروهای بیوتکنولوژی و پروتئینهای نوترکیب دارویی، از چهار سال قبل پروژه فراوری داروهای درمان ناباروری را در دستور کار قرار داده است. چون سیناژن یک شرکت دانش بنیان است، بنابراین فراوری مواد اولیه در اختیار خودمان است و هیچگونه وابستگی به ماده اولیه فراوری این داروها نداریم.

ورود یک داروی ایرانی درمان ناباروری، رقابت با تنها برند خارجی در جهان

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی به فراوری دو قلم داروی پرمصرف درمان ناباروی در سیناژن اشاره نمود و اضافه نمود: اولین داروی ما، بوسرلین استات تحت نام تجاری سینافکت است که از 3 سال قبل وارد بازار دارویی کشور شده است.

حامدی فر به داروی دوم این شرکت دارویی برای درمان ناباروری اشاره نمود و گفت: داروی بعدی ما، یکی از داروهای با تکنولوژی خیلی بالایی است که تنها در جهان یک فراوری نماینده اصلی برند دارد که سوئیسی است و داروهای ژنریک یا بیوژنریک آن نیز در جهان خیلی معدود است. ولی ما توانستیم تکنولوژی آن را در ایران توسعه دهیم.

به گفته وی، داروی دوم شرکت سیناژن در زمینه درمان ناباروری، فولیتروپین نام دارد که نام تجاری آن نیز سینال اف، است.

مدیرعامل شرکت دارویی سیناژن در شرح اهمیت داروی دوم در عرصه درمان ناباروری، اظهارداشت: فولیتروپین، یکی از داروهای حساس و پرمصرف در ناباروری است که با توجه به سیاستهای کلی نظام در زمینه ازدیاد جمعیت، فکر می کنیم که باید از این قبیل داروها حمایت گردد تا افرادی که برای تهیه و استفاده از داروهای ناباروری دچار مشکل هستند، بتوانند به راحتی این داروها را تهیه نمایند.

حامدی فر با اشاره به هزینه های سنگین درمان ناباروری برای اغلب زوجین که از توان اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند، تاکید نمود: یکی از مسائل زوجین جوان در جهت درمان ناباروری، هزینه های خیلی زیاد دارویی و غیردارویی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه داروهای ناباروری تحت پوشش بیمه ها نیستند و از سوی دیگر، افرادی که درگیر این مشکل هستند، غیر از هزینه داروها، سایر هزینه های درمانی را باید تقبل نمایند. بنابراین، باید به نوعی، این افراد به وسیله بیمه ها و پرداخت یارانه دارویی، حمایت شوند.

حامدی فر به سیاستهای دولت یازدهم در حمایت بیمه ها از داروهای گران قیمت اشاره نمود و اضافه نمود: خوشبختانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در مدیریت جدید، برنامه هایی دارند که بتوانند پوشش بیمه ای در این زمینه ارائه بدهند که فکر می کنیم بزودی، افرادی که مشکل تهیه این قبیل داروها را دارند، بتوانند به وسیله بیمه ها و یارانه ای که به این داروها اختصاص داده می گردد، از داروهای ناباروری استفاده نمایند.

مدیرعامل شرکت دارویی سیناژن در ادامه به شرایط دو قلم داروی درمان ناباروری در بازار دارویی کشور اشاره نمود و گفت: داروی بوسرلین استات، تقریبا 50 درصد بازار این دارو را در اختیار دارد و بقیه احتیاج کشور نیز از نمونه های اروپایی تامین می گردد. در این مدت، استقبال خوبی شده و متخصصین ناباروری که آن را تجویز نموده اند، راضی بوده اند.

وی به داروی دوم که همان فولیتروپین است، اشاره نمود و اضافه نمود: این دارو به تازگی و در حدود یک ماه و نیم است که وارد بازار دارویی کشور شده است. و در مرحله معرفی دارو به متخصصین هستیم.

حامدی فر همچنین به انجام مطالعات بالینی داروی فولیتروپین توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران، به صورت مقایسه ای با نمونه اروپایی آن اشاره نمود و گفت: نتایج مطالعات چه از نظر عوارض جانبی و اثربخشی، نشان داده که هیچ تفاوتی با نمونه اروپایی ندارد.

وی با اعلام اینکه ما همیشه از برندهای خارجی در بازار دارویی کشور استقبال نموده ایم، اضافه نمود: ما می خواهیم با داروهای فراوری خودمان، نشان بدهیم که کیفیت و مزیت داروهای ما برابر و بالاتر از نوع خارجی است.

مدیرعامل شرکت دارویی سیناژن به قیمت داروی فولیتروپین که یک آمپول است، اشاره نمود و گفت: یک عدد آمپول خارجی یا همان سوئیسی فولیتروپین در بازار داخلی، 52 هزار تومان است اما داروی ایرانی سینال اف، 32 هزار تومان است که قطعا بعد از پوشش بیمه ای، خیلی ارزانتر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 190

به "ورود یک داروی ایرانی درمان ناباروری، رقابت با تنها برند خارجی در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود یک داروی ایرانی درمان ناباروری، رقابت با تنها برند خارجی در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید