شاخص بالای آلودگی هوا در خیابان پیروزی

به گزارش تور فرانسه، براساس آمار روزانه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شرایط شاخص کیفیت هوا در خیابان پیروزی منطقه 13، عدد بالا و قابل توجهی را نسبت به مناطق همسایه به خود اختصاص داده و آلوده تر است اما به گفته رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 13 هیچ منبع آلاینده هوا در داخل این منطقه وجود ندارد و علت اصلی این آلودگی عامل متفاوتی است.

شاخص بالای آلودگی هوا در خیابان پیروزی

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

خبرنگاران / پروانه بهرام نژاد: حلیا سادات حسینی درباره شرایط آلودگی هوا در خیابان پیروزی گفت: هیچ معضل ایجادکننده آلودگی هوا در محدوده منطقه 13 وجود ندارد اما به دلیل موقعیت جغرافیایی خیابان پیروزی در شرق تهران و قرار داشتن در راستا گلباد یا همان باد قالب شهر تهران که راستا غرب به شرق پایتخت است، شاهد تجمع آلاینده ها در این محدوده از شهر هستیم. او با بیان اینکه تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای شرق تهران در خیابان پیروزی قرار گرفته است، اضافه کرد: همچنین از آنجا که این خیابان در انتهای شرق تهران و مجاورت کوهپایه های شهر قرار گرفته است، به نوعی در اینجا بن بست ایجاد و موجب تجمع آلاینده ها و بالارفتن شاخص آلودگی شده است. او ادامه داد: در واقع خیابان پیروزی باوجود اصلی بودن معبر و قرار داشتن ایستگاه های مترو متعدد و تردد مستمر افراد، مانند میدان تجریش به دلیل موقعیت قرارگیری میزبان آلودگی سایر مناطق شهر است. ما حتی در منطقه کارگاه عمرانی و کارخانه آلاینده نیز نداریم.

روزهای ناپاک

شرایط آلودگی هوا در شهر تهران توسط شرکت کنترل کیفیت هوا اندازه گیری و پایش می گردد که شاخص کیفیت هوا نشانگر آن است که سال جاری خیابان پیروزی درصد روزهای ناپاک بیشتری را در مقایسه با محله ها و دیگر مناطق همسایه خود و به طور ویژه منطقه 14 و 8 داشته است. رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 13 دراین باره گفت: به تبع همین موقعیت، تعداد روزهای پاک این بخش از شهر کمتر از سایر مناطق همسایه است و ما میزبان آلودگی تحمیلی دیگران به محدوده و تنفس در روزهای آلوده بسیاری هستیم.

پایش مستمر آلاینده ها

با این حال اداره محیط زیست شهرداری منطقه 13 مستمر شرایط سلامت این حوزه را در بخش های مختلف رصد می نماید. رئیس این اداره دراین باره گفت: براساس پایش های مستمری که در قالب اطلس محیط زیست شهرداری منطقه انجام می دهیم، اینجا از نظر آلودگی های هوا، صوت و ... وضع مطلوبی دارد و ما با معضل خاصی روبرو نیستیم. او اضافه کرد: ما سال جاری پایش آلودگی صوتی در حریم منطقه (سرخه حصار) و بزرگراه های منطقه را هم انجام دادیم که براساس آن، شرایط منطقه با استاندردها فاصله نداشت و در وضع خوبی قرار داریم و مسئله ای نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 84

به "شاخص بالای آلودگی هوا در خیابان پیروزی" امتیاز دهید

1 کاربر به "شاخص بالای آلودگی هوا در خیابان پیروزی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص بالای آلودگی هوا در خیابان پیروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید