شهرداری اتاوا روبات خوش آمد گو استخدام کرد ، قابلیت مکالمه با کاربران ، دارای چهره دیجیتالی

به گزارش تور فرانسه، اهالی اتاوا از این پس به محض ورود به ساختمان شهرداری با روباتی روبرو خواهند شد که وظیفه خوشامدگویی به مراجعین را بر عهده دارد.

شهرداری اتاوا روبات خوش آمد گو استخدام کرد ، قابلیت مکالمه با کاربران ، دارای چهره دیجیتالی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روبات که تریسی نام دارد ظاهری جالب دارد که از یک چهره دیجیتال تشکیل شده است. این روبات نه تنها می تواند صحبت کند، بلکه به پرسش های مراجعه نمایندگان نیز پاسخ می دهد. درواقع این روبات به راحتی صحبت می نماید.

کاربران می توانند جهت پرسش سوالات خود از تریسی برابر صفحه هوشمند دیجیتال او ایستاده یا پرسش ها را روی بدن دیجیتالی او ثبت نمایند. آل والدربرگ، شهردار اتاوا می گوید این روبات یاری می نماید تا مردم با سرعت و دقت بالاتری به پاسخ سوالات خود دست پیدا نمایند و البته استفاده از این روبات بسیار مقرون به صرفه تر از استخدام یک کارمند انسانی است.

او می گوید: اگر این پروژه موفقیت آمیز باشد ما از روبات هایی مشابه در دیگر ادارات و سازمان ها استفاده می کنیم. والدربرگ در بخشی دیگر از سخنانش می گوید ساختمان شهرستان دارای طرحی است که بسیاری از مردم را گیج می نماید. در اصل، این دفتر طراحی شده بود که یک دفتر پذیرایی برای یاری به مردم داشته باشد اما این طرح هیچوقت عملی نشد و در نتیجه مردم همواره در این اداره گیج می شوند.

ایده استفاده از روبات زمانی مورد توجه شهرداری نهاده شد که متوجه شدند هوش مصنوعی می تواند نقشی تاثیر گذار در عملکرد شهرستانها و زندگی شهروندان ایفا نماید.نگاهی به این اتفاق نشان می دهد که چگونه شغل بسیاری از مردم به وسیله هوش مصنوعی در خطر قرار گرفته است.

البته شهردار در این خصوص می گوید قصدش تضعیف موقعیت انسانها نبوده است. وی می گوید: وقتی یک موقعیت خالی می گردد، آن را ارزیابی می کنیم و ابزارهای موجود را می سنجیم و در نهایت سعی می کنیم برترین گزینه را انتخاب کنیم.

منبع: انتخاب
انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1708

به "شهرداری اتاوا روبات خوش آمد گو استخدام کرد ، قابلیت مکالمه با کاربران ، دارای چهره دیجیتالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری اتاوا روبات خوش آمد گو استخدام کرد ، قابلیت مکالمه با کاربران ، دارای چهره دیجیتالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید