نوروز در کانادا

به گزارش تور فرانسه، نوروز در کانادا برای کانادایی ها مراسمی آشنا است. جشن نوروز در جهان منحصر به ایرانیان نمیشود. بلکه بسیاری از اقوام و ملل دیگر آن را به عنوان آغاز فصل بهار جشن میگیرند. در این بین جشن نوروز در بسیاری از کشورهای فارسی زبان مانند ایران، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه و حتی کردستان عراق ریشه های عمیقی دارد. حتی در کشور های غیر فارسی زبان در مناطق جغرافیایی اطراف ایران که ریشه های فرهنگی مشترک با ایران دارند نیز نوروز جشن گرفته میشود.

نوروز در کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

از آنجا که کانادا کشوری چند ملیتی است، همه ملیتها آزادانه جشن های ملی خود را برپا مینمایند. با احتساب جمعیت ایرانیان کانادا با رقم رسمی یکصد هزار ایرانی در کانادا(ارقام غیر رسمی بالاتر از این عدد است) نوروز نیز از چند سال پیش به تقویم ملی کانادا افزوده شده است.

هر ساله نخست وزیر کانادا و مجلس کانادا و حتی روسای احزاب سیاسی کانادا، بطور جداگانه نوروز را به فارسی زبانان و همه مللی که نوروز را جشن میگیرند، تبریک می گویند. جالب اینکه در دفتر نخست وزیر و مجلس سفره هفت سین چیده می گردد. نخست وزیر هم در خاتمه پیغام انگلیسی خود برای تبریک نوروز به فارسی عبارت نوروز مبارک را به زبان می آورد.

همزمانی نوروز با تعطیلات مدارس کانادا

اما از محدوده تبریک نوروز در دولت و مجلس کانادا که خارج شویم، مدارس در کانادا نیز هر ساله در آغاز بهار، تعطیلات دو هفته ای را تجربه می نمایند. این تعطیلات از اولین دوشنبه قبل از 20 مارس آغاز شده و به مدت دو هفته ادامه دارد. بر حسب اتفاق این تعطیلات دو هفته ای با تعطیلات نوروز در ایران همزمان میگردد. در این تعطیلات گاهی فرصت سفر برای ایرانیانی که قصد سفر به ایران را دارند فراهم می گردد. بسیاری از کارفرمایان کانادایی نیز آز آنجا که با نوروز آشنایی دارند در صورت تمایل کارمندان و کارکنان ایرانی یا افغان خود، با مرخصی روز های 20 و 21 ماه مارس(1 فروردین) موافقت می نمایند.

در مجموع نوروز در کانادا به عنوان یکی از شاخص های فرهنگ پارسی جذاب و شناخته شده است. تلویزیون های کانادایی نیز تا کنون چندین برنامه جهت معرفی نوروز و سنت های ایرانی با پشتیبانی ایرانیان کانادا تهیه و پخش کرده اند.

پیغام تبریک نخست وزیر کانادا ، جاستین ترودو به مناسبت نوروز 1398

اگر علاقمند به تحصیل در کانادا هستید، فرم ارزیابی رایگان موسسه خبرنگاران را پر کنید. همچنین می توانید با مراجعه به قسمت رزرو مشاوره، برای دریافت وقت از همکاران ما در دفتر ونکوور اقدام نمایید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 362

به "نوروز در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروز در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید