شهردار تهران: حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک تهران حاکمیتی است

به گزارش تور فرانسه، فارس نوشت: شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرداری به تنهایی نمی تواند با آلودگی هوا مقابله کند گفت: حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا حاکمیتی است و مردم هم در مقابله با آن نقش دارند.

شهردار تهران: حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک تهران حاکمیتی است

پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم تجلیل از سفیران هوای پاک گفت: آلودگی هوا و ترافیک جزو مسائل همه کلانشهر ها است، ولی این مسأله به معنای لاینحل بودن آن نیست.

وی اضافه کرد: در صورتی که نمودار دو دهه شهر تهران را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که آلاینده ها فرایند کاهشی داشته، اما میزان کاهش و سرعت آلاینده ها به صورتی است که می تواند همه زحمات را به باد دهد.

شهردار تهران ادامه داد: یکی از ویژگی های نفت در کشور داشتن گوگرد بالا است البته در پایتخت گازوئیل از این فرآورده نفتی استفاده می شود گوگرد استانداردی دارد و مسؤولین می گویند مازوت سوزانده نمی شود.

حناچی شرح داد: البته اگر دقت کنیم متوجه خواهیم شد که آلودگی از مرز تقسیمات کشوری رد نمی شود و اگر در آبیک و قزوین گازوئیل پر گوگرد سوزانده شود قطعا تأثیرش به تهران خواهد رسید.

وی بیان داشت: قانون هوای پاک جهت مقابله با آلودگی هوا در نظر گرفته شده و 18 دستگاه در اجرای این قانون نقش دارند که شهرداری نقش کمتری در این زمینه داشته و تنها مسؤولیتش توسعه حمل و نقل عمومی است.

شهردار تهران با بیان اینکه ما در شهرداری 70 درصد بودجه آزاد خود را توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص داده ایم گفت: حل معضل آلودگی هوا و ترافیک یک مسأله حاکمیتی است و شهرداری به تنهایی نمی تواند بار آن را بر دوش بکشد.

حناچی یادآور شد: امسال به روش های مختلف عکس های هوایی و ماهواره ای تهران را با سال های گذشته مقایسه کردیم و تفاوت های معناداری در نزدیکی کانون های آلایندگی وجود داشت که این کانون ها در مجاور صنایع بزرگ بودند و گوگرد و مازوت بی کیفیت می سوزاندند و این نشان می دهد شرایط آلودگی امسال حادتر شده است.

وی گفت: 60 درصد از آلودگی تهران منابع متحرک است و نباید اجرای همه راهکار ها را به گردن دولت انداخت و تغییر شیوه زندگی هم ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه خودمان باید اراده کنیم و بسیاری از مسائل را حل کنیم گفت: همه شهفرایندان جهت مقابله با آلودگی هوا مسؤول هستند و سمن ها و رسانه ها در ایجاد مطالبه گری اجتماعی نقبش دارند و باید در زمینه مقابله با آلودگی هوا اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 954

به "شهردار تهران: حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک تهران حاکمیتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار تهران: حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک تهران حاکمیتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید