فصلی جدید در پرونده تخلف رونالدینیو با احتمال متهم شدن او به پولشویی

به گزارش تور فرانسه، نتایج تحقیقاتی که از ستاره سابق تیم ملی برزیل به خاطر تخلف اخیرش صورت می گیرد، ممکن است او را بیش از پیش به دردسر بیندازد.

فصلی جدید در پرونده تخلف رونالدینیو با احتمال متهم شدن او به پولشویی

به گزارش خبرنگاران، در اوایل ماه جاری بود که اعلام شد رونالدینیو برای سفر به پاراگوئه به دعوت یکی از دوستانش برای شرکت در یک مراسم خیریه، از گذرنامه ای جعلی با ملیت پاراگوئه ای استفاده نموده است. با وجود کوشش هایی که برای آزادسازی او صورت گرفت، قاضی پرونده با آزادی او مخالفت کرد و به این ترتیب ستاره سابق بارسلونا این روزها را در زندانی در شهر آسونسیون سپری می نماید.

اکنون اما اتفاقی اتفاق افتاده است که ممکن است به دردسرهای رونالدینیو اضافه کند و آن اضافه شدن فصلی جدید به پرونده اوست که محتمل است شراکت جرم در یک فقره پولشویی را هم به جرم های او اضافه کند.

طبق تحقیقات دادستان پاراگوئه ، رونالدینیو ممکن است با این هدف به پاراگوئه سفر نموده باشد که به یک زن بازرگان (کسی که او را به این کشور دعوت نموده بود) برای پولشویی یاری کند. از این رو دادستان های پرونده قرار است نسبت به بازبینی اسناد و پیغام های تلفن همراه رونالدینیو و برادر او روبرتو ده آسیس به عنوان دیگر متهم این پرونده اقدام نمایند.

اوسمار لگال، دادستان اصلی پرونده رونالدینیو به رویترز گفته است که محتمل است سرنخ هایی از وجود یک رابطه کاری پنهان میان رونالدینیو و برادرش با دالیا لوپس، زن بازرگانی که آنها را به پاراگوئه دعوت کرد وجود داشته باشد. دالیا لوپس نه تنها مقدمات سفر رونالدینیو و روبرتو ده آسیس به پاراگوئه را فراهم کرد، بلکه در بدو ورود آنها به فرودگاه آسونسیون به استقبال شان رفت همان مکانی که رونالدینیو ادعا نموده گذرنامه های جعلی به او تحویل داده شده است.

لگال در این باره گفت: این زن ممکن است در حال اجرا پولشویی باشد و این یعنی که ما باید تمام افراد دیگری که امکان دارد به او در انجام چنین جرمی یاری نموده باشند را مورد بازپرسی قرار دهیم و این شامل رونالدینیو هم می گردد. به همین دلیل هم ما قویاً تأکید نموده ایم که او باید در زندان بماند. فرضیه اول ما این است که امکان دارد رونالدینیو و برادرش قصد داشتند از اسناد جعلی که از طریق آن وارد پاراگوئه شدند، برای انجام یکسری امور تجاری یا سرمایه گذاری های غیرقانونی استفاده نمایند.

فرضیه دادستان پرونده رونالدینیو چندان هم دور از ذهن نیست چرا که طبق مراودات دیپلماتیک میان دو کشور برزیل و پاراگوئه، شهروندان آنها، برای سفر به خاک کشور دیگر نیازی به گذرنامه ندارند و تهیه یک گذرنامه جعلی با ملیت پاراگوئه ای برای رونالدینیو و برادرش مشکوک به نظر می رسد. ستاره سابق تیم ملی برزیل از 11 روز پیش در حبس به سر می برد و قاضی پرونده حتی با آزادی آنها به قید وثیقه و حبس خانگی شان هم موافقت ننموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 366

به "فصلی جدید در پرونده تخلف رونالدینیو با احتمال متهم شدن او به پولشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصلی جدید در پرونده تخلف رونالدینیو با احتمال متهم شدن او به پولشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید