تور آلمان ارزان: فیلم های زنان فیلمساز ایرانی در موزه پرگامون برلین

به گزارش تور فرانسه، خبرگزاری خبرنگاران- گالری جیمز سیمون در موزه پرگامون برلین، طی سه روز از دوازدهم تا چهاردهم نوامبر میزبان سینمای ایران خواهد بود.

تور آلمان ارزان: فیلم های زنان فیلمساز ایرانی در موزه پرگامون برلین

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، ایران از دریچه های متفاوت عنوان همکاری مشترکی است بین فستیوال منظره ایران کلن و بنیاد هاینریش ُبل برلین به مناسبت برگزاری نمایشگاه ایران. هنر و فرهنگی پنج هزارساله که از چهارم دسامبر 2021 تا بیستم مارس 2022 در گالری جیمز سیمون برلین برگزار خواهد. این رویداد به وسیله انجمن دوستداران موزه هنرهای اسلامی در موزه پرگامون حمایت می گردد.

شانزده فیلم کوتاه فیلمسازان زن ایرانی به انتخاب قصیده گلمکانی و امین فرزانه فر در این رویداد به نمایش درمی آیند. این فیلم ها به ترتیب الفبا عبارتند از: اوریگامی (مرجان هاشمی)، اینجا شهر من بود (تینا پاکروان)، بابابزرگ عاشق پیشه بود (مریم مهاجر)، بگذار بگذریم (مریم نراقی)، بوق ممتد (قصیده گلمکانی)، پس مانده (یاسمن حسنی)، تاکسی تهران، تاکسی نارنجی (افسانه چهره گشا)، تستری که در آن زندگی می کردم (روژین شفیعی)، حلق آویز (رقیه توکلی)، زخم غایب (مریم تفکری)، سرمه ای (قصیده گلمکانی)، شخصی (سونیا حداد)، کلاف (ملیجه غلامزاده)، گاو آمریکایی (آسمان طوسی)، گذار (طنین ترابی)، لحظه ها و ابدیت (یاسمن حسنی).

هم چنین فیلم های بلند داستانی و مستند ایرانی چون مردن در آب مطهر (نوید محمودی) و میدان جوانان سابق (مینا اکبری)، در این رویداد ترکیبی نمایش داده می شوند: به موازات یک نمایش حضوری در این گالری - که به علت همه گیری ویروس کرونا با محدودیتهایی روبرو است - همه فیلم ها در سراسر آلمان به صورت آنلاین هم قابل دیدن هستند.

برنامه ایران از دریچه های متفاوت از دوازدهم تا چهاردهم نوامبر، در گالری جیمز سیمون، موزه پرگامون برلین برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1446

به "تور آلمان ارزان: فیلم های زنان فیلمساز ایرانی در موزه پرگامون برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: فیلم های زنان فیلمساز ایرانی در موزه پرگامون برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید