لزوم شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در حوزه علوم و تحقیقات دامی

به گزارش تور فرانسه، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از موسسه تحقیقات دامی کشور با اشاره به ضرورت شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در این موسسه، گفت: حوزه دام یک حوزه مالی و ثروت آفرین است.

لزوم شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در حوزه علوم و تحقیقات دامی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، صبح امروز با حضور در موسسه تحقیقات دامی کشور از اقدامات هسته های فناور و فعالیت های دانش بنیانی این موسسه بازدید کرد. پس از آن در جمع مدیران این موسسه حاضر شد.

ستاری خطاب به مدیران موسسه گفت: این موسسه باید دنبال ایجاد زیست بوم فناوری و نوآوری در مجموعه خود باشد. ایده های نوآور جوانان به فعالیت شما رونق می دهد و باید با یاری این ایده ها به تجاری سازی محصولات هسته های فناور یاری کنید.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، موسسه باید در وهله نخست بر محیط اطراف خود تأثیرگذار باشد. چراکه پیشرفت امری درون زا است. تا زمانی که موسسه بر روی منطقه خود تأثیر نگذارد نمی تواند در رشد کشور مؤثر باشد.

وی معتقد است که موسسه باید زیست بومی باشد که از جوانان و ایده های آنها محافظت کند. آنها هزینه های لازم برای فراوری محصول ندارند و راه تجاری سازی آن را نمی دانند. این زیست بوم باید حامی آنها تا مرحله تجاری سازی باشد.

رییس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان ادامه داد: این موسسه باید عدد قابل توجهی از درآمد خود را از محل فروش فناوری، قرارداد با صنعت و فروش شرکت ها تأمین گردد. این کار اقدامات موسسه را مؤثرتر می نماید.

ستاری همچنین گفت: موسسه تحقیقات دامی باید پذیرای جوانان و ایده های آنها باشد و پس از رشد و بلوغ این شرکت ها درصدی از سود آنها را برای توسعه فعالیت های تحقیقاتی خود بردارد. حوزه دام حوزه ای اقتصادی و ثروت زا است که اگر ایده های خلاق هم به آن ورود کند سود اقتصادی زیادی نصیب کشور می گردد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تأکید بر آمادگی معاونت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه دامی، بیان نمود: ما برای توسعه اقتصادی و علمی حوزه دام آمادگی داریم و از شرکت های این حوزه حمایت اقتصادی می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 598

به "لزوم شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در حوزه علوم و تحقیقات دامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در حوزه علوم و تحقیقات دامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید