ماهی قرمز ها را در آب های آزاد رها نکنید

به گزارش تور فرانسه، با سرانجام تعطیلات نوروزی و مخصوصا امروز سیزدهم فروردین (سیزده بدر) بعضی افراد تمایل دارند که ماهی قرمز شب عید خود را در طبیعت رها نمایند. اقدامی که سالهاست کارشناسان محیط زیستی، شیلاتی و دامپزشکی در خصوص عواقب آن هشدار می دهند و به مردم توصیه می نمایند که این ماهی ها را در آب های آزاد رها ننمایند.

ماهی قرمز ها را در آب های آزاد رها نکنید

به گزارش ایسنا چند توصیه کارشناسان شیلاتی و دامپزشکی در مورد رهاسازی ماهی قرمز ها در ادامه آمده است:

* ماهی قرمز شب عید نباید به هیچ عنوان در رودخانه ها، منابع آب های طبیعی، تالاب ها، دریاچه ها و سد ها رها شوند. زیرا هر گونه ای که به جای جدیدی وارد گردد برای گونه های بومی آن منطقه از لحاظ بیماری و رقابت غذایی تهدید به حساب می آیند.

* ماهی قرمز یک گونه غیر بومی در کشور است که در صورت ورود به منابع آبی به وسیله تغذیه از تخم ماهی های دیگر، تبدیل به گونه مهاجم شده و علاوه بر تشدید رقابت های تغذیه ای با ماهی های بومی باعث انتقال بیماری ها، کاهش کیفیت آب و تخریب زیستگاه ها و محیط های آبی طبیعی شده و می تواند برای جمعیت سایر گونه ها خطرناک و بحرانی باشد.

*پیشنهاد می گردد مردم ماهی قرمز شب عید خود را یا در آکواریوم و حوضچه های خانگی رها نمایند یا در مراکزی که شهرداری برای جمع آوری آن ها مشخص می نماید، این رهاسازی صورت گیرد.

* باید با فرهنگ سازی و آگاهی دهی، حساسیت شهروندان را به این تهدید افزایش داد تا عموم شهروندان از رها سازی ماهی قرمز در طبیعت و منابع آبی منطقه خودداری نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 فروردین 1402 بروزرسانی: 13 فروردین 1402 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1757

به "ماهی قرمز ها را در آب های آزاد رها نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهی قرمز ها را در آب های آزاد رها نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید