ماکرون از ریاست جمهوری کناره گیری نمی کند

به گزارش تور فرانسه، کاخ الیزه در گزارش منتشرشده مبنی بر آمادگی امانوئل ماکرون برای کناره گیری از ریاست جمهوری و نامزدی مجدد در انتخابات زودهنگام را تکذیب کرد.

ماکرون از ریاست جمهوری کناره گیری نمی کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، کاخ الیزه روز پنجشنبه گزارش منتشرشده مبنی بر آمادگی امانوئل ماکرون برای کناره گیری از ریاست جمهوری و نامزدی مجدد در انتخابات زودهنگام را تکذیب کرد.

روزنامه فیگارو روز پنجشنبه گزارش داده بود که امانوئل ماکرون در جلسه ای با گروهی از حامیان مالی کارزار انتخاباتی سال 2017 خود احتمال استعفایش از ریاست جمهوری و نامزدی در انتخابات زودهنگام طی هفته ها یا ماه های آینده را مطرح کرده است. بنا به همین گزارش رئیس جمهوری فرانسه که با استفاده از تماس ویدئویی در این جلسه شرکت کرده بود همچنین تأکید کرده است که از انتخاب مجدد مطمئن است زیرا رقیب [جدی] ندارد.

سیبت اندیای، سخنگوی دولت فرانسه در واکنش به این گزارش ضمن رد احتمال استعفای رئیس جمهوری این کشور برگزاری جلسه ای با مشارکت امانوئل ماکرون و حامیان مالی کارزار سال 2017 وی را تکذیب کرد. سخنگوی دولت فرانسه گفت: [استعفای رئیس جمهور] با روح نهادهای ما مغایرت دارد. در عین حال چنین چیزی با شخصیت امانوئل مارکون که با بحران ها و دشواری ها مستقیماً روبرو شود سازگار نیست.

رسانه های فرانسه طی هفته های گذشته به حدس های بسیاری درباره رویکرد رئیس جمهوری این کشور پس از بحران شیوع ویروس جدید کرونا پرداختند. از جمله این حدس ها احتمال ترمیم کابینه این کشور، تشکیل دولت وحدت ملی و برکناری ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه بود.

امانوئل ماکرون قرار است یکشنبه شب در پیامی تلویزیونی با مردم کشورش سخن بگوید. از سوی دیگر دور دوم انتخابات شوراهای شهر و روستا در فرانسه قرار است کمتر از سه هفته دیگر در روز 28 ژوئن (هشتم تیر) برگزار شود.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 565

به "ماکرون از ریاست جمهوری کناره گیری نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون از ریاست جمهوری کناره گیری نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید