محققان ایرانی هم اکنون بیش از 460 طرح تحقیقاتی با کشور های دنیا دارند

به گزارش تور فرانسه، رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم گفت: هم اکنون بیش از 460 طرح تحقیقاتی به وسیله محققان ایرانی با کشور های مختلف دنیا در حال اجرا است.

محققان ایرانی هم اکنون بیش از 460 طرح تحقیقاتی با کشور های دنیا دارند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سومین نشست کارگروه همکاری های علمی و تحقیقاتی، بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه امروز 12 خرداد ماه به میزبانی دانشگاه تبریز (به نام کارگروه ملی همکاری های علمی با کشور ترکیه) و به صورت مجازی برگزار گردید.

در این نشست حسین سالارآملی، رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن توانمندی های بسیار و پیشرفت های چشمگیر سالیان اخیر در حوزه های علمی و فناورانه برای تعمیق همکاری های علمی و توسعه آن با کشور های مسلمان و برادر اهمیت بسزایی قائل است.

رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، با اشاره به سیاست فعال بین المللی سازی وزارت علوم و تعدد ارتباطات دانشگاهی و فناورانه اظهار کرد: همکاری با کشور ترکیه به علت قرابت های دینی و فرهنگی بسیار برای ما اهمیت دارد. در دوران پاندمی محققان کشورمان اقدامات ارزشمندی در فراوری لوازم پزشکی مورد احتیاج داشتند.

وی توضیح داد: هم اکنون بیش از 460 طرح تحقیقاتی به وسیله محققان ایرانی با کشور های مختلف دنیا در حال اجرا است.

سالارآملی با اشاره به سیاست فعال بین المللی سازی وزارت علوم و تعدد ارتباطات دانشگاهی و فناورانه توضیح داد: اجرای دو فراخوان طرح های تحقیقاتی با کشور ترکیه و استقبال محققان دو کشور نشان داد زمینه همکاری بسیار مساعد است و در آینده باید در فراخوان های بعدی زمینه های تحقیقاتی گسترده تری فراهم گردد.

دکتر سالارآملی اعلام نمود: هم اینک رتبه دانشگاه های ایرانی در رتبه بندی های دنیای بسیار قابل توجه است و تعداد آن ها در رتبه های برتر نشان از عزم جدی آن ها در حضور در عرصه های دنیای است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1266

به "محققان ایرانی هم اکنون بیش از 460 طرح تحقیقاتی با کشور های دنیا دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان ایرانی هم اکنون بیش از 460 طرح تحقیقاتی با کشور های دنیا دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید