مراحل و نواحی درمان هایفوتراپی برای جوانسازی پوست

به گزارش تور فرانسه، اگر در پی راهی غیرتهاجمی، ایمن و موثر برای جوانسازی پوست خود هستید، درمان با اولتراسوند متمرکز با شدت بالا (HIFU) ممکن است جوابگو باشد. این درمان زیبایی از امواج اولتراسوند برای نفوذ به پوست و تحریک فراوری کلاژن استفاده می نماید که منجر به ظاهری سفت تر، صاف تر و جوان تر می گردد. در این مقاله به مراحل و زمینه های درمانی هایفوتراپی برای جوانسازی می پردازیم تا بتوانید روند و مزایای این درمان زیبایی محبوب را درک کنید.

مراحل و نواحی درمان هایفوتراپی برای جوانسازی پوست

هایفو درمانی یک درمان زیبایی غیر تهاجمی است که از امواج فراصوت با فرکانس بالا برای نفوذ به پوست و تحریک فراوری کلاژن استفاده می نماید. کلاژن یک پروتئین طبیعی است که به پوست ما استحکام و قابلیت ارتجاعی می دهد، اما با افزایش سن، بدن ما کلاژن کمتری فراوری می نماید که منجر به چین و چروک، خطوط ریز و افتادگی پوست می گردد.

مراحل درمان هایفو

درمان هایفو معمولاً شامل سه مرحله است: مشاوره و آماده سازی، درمان و مراقبت های پس از آن. بیایید نگاهی دقیق تر به هر مرحله بیندازیم.

مرحله 1: مشاوره و آماده سازی

قبل از انجام درمان هایفو، با یک متخصص آموزش دیده مشورت خواهید کرد که پوست شما را ارزیابی می نماید، اهداف و انتظارات شما را مورد بحث قرار می دهد و تعیین می نماید که آیا شما کاندیدای مناسبی برای درمان هستید یا خیر. آنها بعلاوه دستورالعمل هایی را در خصوص نحوه آماده شدن برای درمان به شما می دهند که ممکن است شامل اجتناب از بعضی داروها و محصولات مراقبت از پوست باشد.

مرحله 2: درمان

در طول درمان، دستگاه هایفو بر روی ناحیه مورد نظر پوست قرار می گیرد و امواج اولتراسوند متمرکز را به لایه های عمیق پوست می رساند. ممکن است در طول درمان کمی ناراحتی یا احساس گرما داشته باشید، اما نباید دردناک باشد. طول درمان به میزان و محل ناحیه مورد نظر بستگی دارد، اما معمولا بین 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

مرحله 3: مراقبت های بعد

پس از درمان، ممکن است میزانی قرمزی، تورم یا سوزن سوزن شدن در ناحیه تحت درمان را تجربه کنید، اما باید طی چند ساعت تا چند روز رفع گردد. شما باید حداقل به مدت 24 ساعت از قرار دادن ناحیه تحت درمان در معرض نور مستقیم خورشید و گرما خودداری کنید و از دستورالعمل های مراقبت های بعدی ارائه شده به وسیله پزشک خود پیروی کنید.

نواحی درمانی هایفو را بدانیم

درمان هایفو می تواند برای جوانسازی چندین نواحی بدن از جمله صورت، گردن، سینه، دست ها و بدن استفاده گردد. بیایید نزدیکتر نگاه کنیم به هر ناحیه و اینکه چگونه هایفو درمانی می تواند برای آنها مفید باشد نگاه کنید.

  • صورت: درمان هایفو بیشتر روی صورت برای هدف قرار دادن پیشانی، ابروها، گونه ها، چانه و خط فک استفاده می گردد. با تحریک فراوری کلاژن، درمان هایفو می تواند ظاهر چین و چروک، خطوط ریز و افتادگی پوست را کاهش دهد و در نتیجه ظاهری جوان تر و با طراوت داشته باشد.
  • گردن: گردن ناحیه دیگری است که می تواند از درمان هایفو بهره مند گردد. با افزایش سن، پوست گردن ما شل و شل می گردد، اما درمان هایفو می تواند پوست را سفت و محکم کند و ظاهر کلی گردن را بهبود بخشد.
  • قفسه سینه: ناحیه قفسه سینه که به آن دکلته نیز می گویند، اغلب در روتین های مراقبت از پوست نادیده گرفته می گردد، اما می تواند نشانه های پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک را نشان دهد. درمان هایفو می تواند این ناحیه را هدف قرار داده و فراوری کلاژن را تحریک کند. منجر به ظاهری صاف تر و جوان تر می گردد.
  • دست ها: دست های ما نیز مستعد نشان دادن علائم پیری مانند نازک شدن پوست و لکه های پیری هستند. درمان هایفو می تواند فراوری کلاژن را در دست ها تحریک کند و ظاهری حجیم تر و جوان تر داشته باشد.
  • بدن: در نهایت، درمان هایفو را می توان در سایر نواحی بدن مانند شکم، ران ها و باسن نیز استفاده کرد. با تحریک فراوری کلاژن، درمان هایفو می تواند پوست را سفت و محکم کند، ظاهر سلولیت را کاهش دهد و ظاهر کلی پوست را بهبود بخشد.

مزایای هایفو تراپی

درمان هایفو مزایای متعددی دارد، از جمله:

  • غیر تهاجمی: هایفو درمانی یک درمان غیر تهاجمی است، به این معنی که احتیاجی به برش یا تزریق ندارد. این باعث می گردد که جایگزین ایمن تر و کم دردتر برای روش های سنتی زیبایی باشد.
  • ایمن و موثر: درمان هایفو درمانی ایمن و موثر برای جوانسازی پوست در نظر گرفته می گردد. چندین سال است که در زمینه پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و مورد تایید FDA برای استفاده در آرایش است.
  • بدون احتیاج به استراحت: بر خلاف روش های سنتی زیبایی، درمان هایفو احتیاجی به زمان استراحت ندارد. بلافاصله پس از درمان می توانید فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.
  • نتایج طولانی مدت: نتایج درمان هایفو بسته به فرد و ناحیه تحت درمان می تواند تا 6 ماه تا یک سال باقی بماند. با مراقبت و نگهداری مناسب، نتایج می توانند حتی طولانی تر باقی بمانند.

چه کسی کاندید درمان هایفو است؟

درمان هایفو برای بیشتر افرادی که در پی روشی غیرتهاجمی هستند مناسب است پوست آنها را جوان نمایند. با این حال، مهم است که با یک متخصص آموزش دیده مشورت کنید تا تعیین گردد که آیا شما کاندید مناسبی برای درمان هستید یا خیر. درمان هایفو برای زنان باردار یا افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند توصیه نمی گردد.

چگونه برای درمان هایفو آماده شویم

قبل از انجام درمان هایفو، باید دستورالعمل های ارائه شده به وسیله پزشک خود را دنبال کنید، که ممکن است شامل اجتناب از بعضی داروها و محصولات مراقبت از پوست باشد. بعلاوه باید میزان زیادی آب بنوشید و حداقل 24 ساعت قبل از درمان از کافئین و الکل خودداری کنید.

در طول درمان هایفو چه انتظاری داریم؟

در طول درمان، ممکن است کمی ناراحتی یا احساس گرما را تجربه کنید، اما نباید دردناک باشد. طول درمان به میزان و محل ناحیه مورد نظر بستگی دارد، اما معمولا بین 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

مراقبت های بعد و بهبودی

پس از درمان، ممکن است کمی قرمزی، تورم یا سوزن سوزن شدن در ناحیه تحت درمان را تجربه کنید، اما این باید ظرف چند ساعت تا چند روز فروکش می نماید. شما باید حداقل به مدت 24 ساعت از قرار دادن ناحیه تحت درمان در معرض نور مستقیم خورشید و گرما خودداری کنید و از دستورالعمل های مراقبت های بعدی ارائه شده به وسیله پزشک خود پیروی کنید.

عوارض جانبی بالقوه

درمان HIFU به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می گردد، اما بعضی از عوارض جانبی بالقوه وجود دارد که باید از آنها مطلع باشید. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • قرمزی، تورم یا کبودی در ناحیه تحت درمان
  • سوزن سوزن شدن یا بی حسی در ناحیه تحت درمان
  • ضعف یا افتادگی موقت عضلانی (در موارد نادر)
  • قبل از انجام درمان هایفو، مهم است که در خصوص خطرات احتمالی با پزشک خود صحبت کنید.

هایفو تراپی یک روش ایمن و موثر برای جوانسازی پوست بدون روش های تهاجمی است. این می تواند نواحی مختلف بدن از جمله صورت، گردن، قفسه سینه، دست ها و بدن را مورد هدف قرار دهد و می تواند نتایج طولانی مدت و بدون زمان کوتاهی را ارائه دهد. اگر به درمان هایفو علاقه دارید، حتما با یک متخصص آموزش دیده مشورت کنید تا تعیین گردد که آیا درمان مناسب برای شما است یا خیر.

کلینیک زیبایی ایرانیان آماده ارائه خدمات زیبایی با کادری مجرب و با تجربه در شعبه های خود به شما عزیزان می باشد. برای دریافت مشاوره و گرفتن وقت با شماره تلفن 02175900 تماس حاصل فرمایید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت iranianclinic.com مراجعه فرمایید.

سوالات متداول

چند نمونه از سوالات کاربران

برای نتایج مطلوب به چند درمان هایفو احتیاج است؟

تعداد درمان های مورد احتیاج به فرد و ناحیه تحت درمان بستگی دارد. که در به طور کلی، بیشتر افراد پس از 1-2 درمان، نتایج بهینه را خواهند دید.

آیا هایفو درمانی دردناک است؟

درمان هایفو ممکن است کمی ناراحتی یا احساس گرما ایجاد کند، اما نباید دردناک باشد.

نتایج HIFU درمانی چقدر ماندگار است؟

نتایج درمان هایفو بسته به فرد و ناحیه تحت درمان می تواند تا 6 ماه تا یک سال باقی بماند.

آیا درمان هایفو عوارض جانبی دارد؟

عوارض جانبی احتمالی درمان هایفو ممکن است شامل قرمزی، تورم یا کبودی در ناحیه تحت درمان، گزگز یا بی حسی در ناحیه تحت درمان، یا ضعف یا افتادگی موقت عضلانی (در موارد نادر) باشد.

آیا کسی می تواند تحت درمان هایفو قرار بگیرد؟

درمان هایفو برای بیشتر افراد مناسب است، اما مهم است که با یک متخصص آموزش دیده مشورت کنید تا تعیین گردد آیا شما کاندید مناسبی برای درمان هستید یا خیر. مصرف آن برای زنان باردار یا افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند توصیه نمی گردد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1763

به "مراحل و نواحی درمان هایفوتراپی برای جوانسازی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل و نواحی درمان هایفوتراپی برای جوانسازی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید