تور استرالیا: معرفی فرودگاه سیدنی؛ استرالیا

به گزارش تور فرانسه، در این قسمت از مقاله های معرفی فرودگاه، سراغ فرودگا ه کینگسفورد اسمیت شهر سیدنی رفته ایم و مشخصات و امکاناتش را همراه با شما زیر ذره بین برده ایم.

تور استرالیا: معرفی فرودگاه سیدنی؛ استرالیا

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

سیدنی، این بندر زیبا و صدالبته این کلان شهر مجذوب نماینده، نماد کشور استرالیا است. جاذبه های دیدنی، مراکز خرید وسوسه نماینده، آسمان خراش های سر به فلک کشیده و کلی مورد این چنینی، سیدنی را به مهم ترین و گردشگری ترین شهر استرالیا تبدیل نموده است. سیدنی بزرگ ترین شهر استرالیا هم است و می دانم که با دانستن اینکه سیدنی مرکز استرالیا نیست، شوکه خواهید شد.

شب های سیدنی چشم هایتان را خیره می نماید، رستوران ها و مراکز خریدش شما را مبهوت خود می نماید و تمامی این موارد که ذکر کردم، سفر به این شهر زیبا را به یکی از اولویت های گردشگر ها تبدیل نموده است. با توجه به منطقه ای که شهر سیدنی در آن واقع شده، سفر کردن به آن تنها از راه های هوایی (و البته دریایی) ممکن است چون سیدنی در استرالیا واقع شده است و سفر به استرالیا، این جزیره زیبا و بزرگ، از راه های دریایی و هوایی امکان پذیر است. سفر هوایی به سیدنی بیشترین هوادار را میان گردشگر ها دارد و و از ایران نیز می توانید بلیط تهران - سیدنی خریداری نموده و راهی استرالیا شوید. در این مقاله، فرودگاه سیدنی را به شما معرفی می کنم. با خبرنگاران همراه باشید.

مشخصات فرودگاه سیدنی | Sydney (Kingsford Smith) Airport

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: SYD
  • کد ایکائو: YSSY
  • ارتفاع از سطح دریا: 6 متر
  • فاصله از تهران: سفر از تهران به سیدنی با هواپیما بسته به آپشن های مختلف خطوط هوایی، 17 ساعت و 20 دقیقه طول می کشد

فرودگاه کینگستون اسمیت شهر سیدنی، در 8 کیلومتری شمالی مرکز شهر سیدنی واقع شده است و یکی از مهم ترین فرودگاه های این شهر به شمار میرود. این فرودگاه یک باند آسفالت شده دارد و که طول آن 2530 متر می گردد. فرودگاه کینگستون اسمیت شهر سیدنی با سابقه فعالیت از سال 1919، یکی از قدیمی ترین فرودگاه هایی دنیا است و تا به امروز، حدودا 348.904 هواپیمای مختلف در آن فعالیت داشته و 42.6 میلیون مسافر در آن جابه جا شده اند؛ همین باعث شده که فرودگاه کینگستون اسمیت شهر سیدنی، به عنوان شلوغ ترین، پرکارترین و سی و ششمین فرودگاه شلوغ دنیا، انتخاب گردد.

این فرودگاه ابتدا یک زمین اسب سواری معمولی بود. بعدها دولت استرالیا مالکیت آن را در اختیار گرفت و پروازهای مختلفی را در آن صورت داد. در طول تاریخ فعالیت فرودگاه کینگسفورد اسمیت سیدنی، تغییرات زیادی در ساختارش اجرا شده و حالا به یکی از مهم ترین فرودگاه های دنیا تبدیل شده است.

پایانه ها و خدمات

ترمینال 1: اولین ترمینال فرودگاه سیدنی در تاریخ 3 می سال 1970 بازگشایی شد و جایگزین ترمینال پروازهای خارجی شد (پایانه ای که ترمینال 3 هم اکنون در آن واقع شده است.) امروزه ترمینال شماره یک را با نام پایانه پروازهای خارجی می شناسند که در گوشه شمال غربی فرودگاه کینگستون اسمیت واقع شده است.

در ساختمان ترمینال شماره یک، سه طبقه مختلف وجود دارد.؛ یک طبقه برای پروازهای ورودی، طبقه دیگر برای پروازهای خروجی و در طبقه سوم، دفترهای خطوط هوایی قرار دارند. در سال 2010 و در جریان بازسازی این ترمینال، 500 میلیون دلار هزینه شد که در نتیجه آن، بزرگ تر شدن فضای پایانه شماره یک فرودگاه کینگستون اسمیت شهر سیدنی بود که حدود 254 هزار متر مربع، حجمش افزایش پیدا کرد. در سال 2015 هم یک سری عملیات برای نوسازی ترمینال شماره یک انجام شد و در جریان آن، تغییراتی در قسمت های ورودی و خروجی پایانه شماره یک صورت گرفت؛ این عملیات در سال 2016 میلادی به نتیجه رسید.

ترمینال 2: این پایانه در نقطه شمال شرقی فرودگاه واقع شده. در آن 16 پارکینگ مختلف واقع شده است و پروازهای داخلی در آن انجام می شوند.

ترمینال 3: ترمینال 3 مثل ترمینال 2، محل انجام شدن پروازهای داخلی است. این ترمینال در سال 1999 مورد تعمیر نهاده شد و قسمت های مختلفش مثل سقف و موارد این چنینی اش، دستخوش یک سری تغییر مختلف شد. 13 پارکینگ مختلف از دیگر نکته ای است که می توان درباره ترمینال 3 فرودگاه کینگسفورد اسمیت شهر سیدنی به آن اشاره نمود.

پارکینگ، رستوران، کافی شاپ، بانک، صرافی و موارد اینچنینی، از امکانات رفاهی فرودگاه کینگسفورد اسمیت شهر سیدنی هستند.

این را هم بگویم که یک فرودگاه دیگر در شهر سیدنی درحال ساخت است و به احتمال زیاد، در سال 2026 آماده بهره برداری خواهد شد.

راه های دسترسی به فرودگاه

از راه های مختلفی می توان به فرودگاه سیدنی دسترسی داشت که خوشبختانه خدمات خوبی که حمل و نقل عمومی این شهر به مسافران ارائه می نماید، فرودگاه کینگسفورد اسمیت اسمیت شهر سیدنی را بیش از پیش، در دسترس مسافران قرار داده است. تاکسی ها، اتوبوس ها و قطارهای شهر سیدنی در فرودگاه این شهر، ایستگاه هایی اختصاصی دارند و کمتر از 20 دقیقه، مسافران را به آن می رسانند.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه کینگستون اسمیت شهر سیدنی، در 8 کیلومتری شمالی مرکز شهر سیدنی واقع شده است.

اطلاعات پرواز

با توجه به اینکه متاسفانه پرواز مستقیم از ایران به استرالیا/سیدنی انجام نمی گردد، مسافران باید ابتدا به یک کشور خارجی مثل امارات سفر نمایند و از آنجا، برای پرواز به سیدنی اقدام نمایند. قیمت پرواز تهران - سیدنی از خطوط هوایی خارجی، از حداقل 6 میلیون تومان آغاز می گردد و به 12 و 13 میلیون تومان هم می رسد.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1464

به "تور استرالیا: معرفی فرودگاه سیدنی؛ استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: معرفی فرودگاه سیدنی؛ استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید