مقاله: تور فرانسه ارزان: فرانسه برای المپیک و پارالمپیک 2024 سکه ضرب می نماید

به گزارش تور فرانسه، ضرب سکه به مناسبت بازی ها یا رویدادهای مختلف از آداب و رسوم بسیار قدیمی در کشورهای مختلف به تعداد می رود، تا جایی که 525 سال قبل از میلاد مسیح در یونان پیروزی ورزشکاران در المپیا با ضرب سکه های مختلف جشن گرفته میشد. این سنت تا آخرین دوره بازی های کلاسیک المپیک در سال 393 (پس از میلاد مسیح) هم ادامه داشت.

مقاله: تور فرانسه ارزان: فرانسه برای المپیک و پارالمپیک 2024 سکه ضرب می نماید

به علاوه، موسسه مانی دو پاریس به مناسب برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک، دو مدل سکه های دو یورویی فراوری خواهد نمود که قیمت های آن 10 یورو و 20 یورو می باشد. هواداران بازی های المپیک و پارالمپیک پاریس 2024 می توانند علاوه بر این سکه ها، مدالیون هایی که با لوگوی بازی های پاریس 2024 فراوری می گردد را هم تهیه نمایند. این مدالیون ها به تعداد 50 هزار عدد برای بازی های المپیک و 15 هزار عدد برای بازی های پارالمپیک به قیمت 9 یورو و 50 سنت فراوری خواهد شد.

این سنت اما با برگزاری بازی های پارالمپیک هلینسکی 1952 دوباره زنده شد و فنلاندی ها به مناسبت برگزاری این بازی ها، سکه های 500 مارکایی از جنس نقره ضرب کردند. در ادامه اتریش و ژاپن هم برای گرامیداشت بازی های پارالمپیک زمستانی اینسبورگ و بازی های تابستانی توکیو اقدام به ضرب سکه کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، کمیته برگزاری بازی های پاریس 2024 اعلام نمود که با ضرب کلکسیونی از سکه های مختلف که روح بازی ها، ورزش و ورزشکاران را به نمایش میگذارد، این رویداد را گرامی خواهد داشت.

منبع مقاله: تور فرانسه ارزان: فرانسه برای المپیک و پارالمپیک 2024 سکه ضرب می نماید

انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1377

به "مقاله: تور فرانسه ارزان: فرانسه برای المپیک و پارالمپیک 2024 سکه ضرب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تور فرانسه ارزان: فرانسه برای المپیک و پارالمپیک 2024 سکه ضرب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید