ورزشکار ایرانی به فرانسه رفت و برگشت ، واکنش فدراسیون به اعلام پناهندگی در سوییس (تور فرانسه)

به گزارش تور فرانسه، این کاراته کا که پیش از این مسابقات کمتر در ورزش ایران شناخته شده بود و پس از انتشار احتمال عدم بازگشت به ایران، حاشیه ساز شد، با علم به قوانین یونان از فرانسه راهی سوئیس شد.

ورزشکار ایرانی به فرانسه رفت و برگشت ، واکنش فدراسیون به اعلام پناهندگی در سوییس (تور فرانسه)

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران فرزاد رستمی کاراته کای ایرانی که حتی در سوپر لیگ کاراته ایران هم حضور ندارد، مدتی قبل برای حضور در یک تورنمنت با ویزای یونان راهی این کشور شد و پس از شرکت در این رقابت ها به فرانسه رفت تا در مسابقات بین المللی پاریس هم مبارزه کند. وی در هر دو تورنمنت توفیقی در کسب نتیجه نداشت.

این کاراته کا که پیش از این مسابقات کمتر در ورزش ایران شناخته شده بود و پس از انتشار احتمال عدم بازگشت به ایران، حاشیه ساز شد، با علم به قوانین یونان از فرانسه راهی سوئیس شد. طبق قانون اروپا معروف به قانون دوبلین فردی که با ویزا یک کشور وارد حوزه شینگن می گردد، در صورت اعلام پناهندگی در کشور دوم، به کشور نخست بازگردانده می گردد. قانونی که یونانی ها آن را امضا ننموده اند و به نظر می رسد، وی نیز با آگاهی از این قانون راهی فرانسه شده است.

کسب اطلاع کرد که احتمال بازگشت این ورزشکار بعد از خاتمه زمان ویزا وجود دارد.

از سوی دیگر فدراسیون کاراته با انتشار بیانیه ای به موضوع این کاراته کا واکنش نشان داد و نوشت: در پی انتشار بعضی اخبار مبنی بر پناهندگی فرزاد رستمی به کشور سوئیس به اطلاع می رساند این ورزشکار ملی پوش کاراته نبوده و بدون اطلاع و هماهنگی فدراسیون و بدون اخذ مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در مسابقات آزاد فرانسه شرکت نموده است.

لازم به یادآوری است که ثبت نام رستمی برای شرکت در مسابقات کاراته آزاد پاریس نیز به صورت آزاد بوده و از یونان راهی فرانسه شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1731

به "ورزشکار ایرانی به فرانسه رفت و برگشت ، واکنش فدراسیون به اعلام پناهندگی در سوییس (تور فرانسه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشکار ایرانی به فرانسه رفت و برگشت ، واکنش فدراسیون به اعلام پناهندگی در سوییس (تور فرانسه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید