موافقت وزارت علوم با تاسیس 10 رشته در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

به گزارش تور فرانسه، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، با تاسیس 10 رشته برای سال تحصیلی 1400 - 1399 موافقت کرد.

موافقت وزارت علوم با تاسیس 10 رشته در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

رضا نقدی، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران با اشاره به موافقت وزارت علوم با تاسیس 10 رشته در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در مقطع کارشناسی پیوسته گفت: این دانشگاه از مهرماه ماه سال 99 در 10 رشته جدید متناسب با بازار کار در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو جذب می نماید.

نقدی با اشاره به جذب 65 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای در بازار کار اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از 4 هزار دانشجو و 4 دانشکده در شهرستان های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت های جدید شغلی برای پاسخگویی به احتیاج های بازار کار در حوزه های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال می نماید.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با عنوان این مطلب که رشته های جدید این دانشگاه عبارت است از انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنر های تجسمی-نقاشی، فراوری و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر در مقطع کاردانی است، توضیح داد: کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری بصورت ناپیوسته و طراحی لباس بصورت پیوسته نیز تصویب شده است.

وی اضافه نمود: با اضافه شدن این 10 رشته به سبد آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته های این دانشگاه به 58 رسیده است.

نقدی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری 1400-1399 در این رشته ها دانشجو می پذیریم، توضیح داد: رشته های جدید با توجه به سند آمایش استان، چشم انداز 5 ساله و صنایع موجود ایجاد شده است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان تاکید نمود: آموزش های مهارتی نقش مهمی در دسترسی دانش آموختگان به اشتغال و درآمد پایدار دارد و از همین رو این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. احتیاج امروز جامعه به تربیت افراد در دوره کاردانی است و این مهم به همت این دانشگاه شتاب بیشتری خواهد گرفت تا بتوان علاوه بر تربیت دانشجو، متخصص مورد احتیاج جامعه را نیز با علم و فنون روز تربیت و وارد بازار کار کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 532

به "موافقت وزارت علوم با تاسیس 10 رشته در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت وزارت علوم با تاسیس 10 رشته در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید