موزه تاریخ در کرمان راه اندازی می گردد

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، محمود وفایی در ملاقات با مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان کرمان با بیان این مطلب گفت: کانون مکانی برای پایه ریزی فرهنگ در جامعه است و علی رغم اهمیتی که در شکل گیری شخصیت بچه ها دارد اما از نظر اعتبار و امکانات کمی ضعیف است.

موزه تاریخ در کرمان راه اندازی می گردد

وفایی با بیان این که به فعالیت در حوزه بچه ها ایمان دارم، اعلام نمود: کار خیر تنها ساختن بیمارستان و مدرسه نیست؛ باید کوشش کرد تا با مساعدت خیران نیت های خیرخواهانه به سمت اهداف کانون جلب گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان اضافه نمود: کانون به عنوان یک مجموعه تخصصی در حوزه کودک و نوجوان می تواند در این زمینه فکر و ایده بدهد و سایر نهادها برای اجرایی شدن آن یاری نمایند.

وفایی که خود عضو قدیمی کانون بوده با یادآوری این که راه درست زندگی کردن را با کتاب های کانون آموخته است، توضیح داد: اگر کانون با آموزش و پرورش پیوند بخورد تاثیرگذاری آن را در سرنوشت نسل جدید جامعه بیشتر شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول با اعلام آمادگی همکاری با کانون در راه اندازی موزه تاریخ کودک توضیح داد: موزه تاریخ برای بچه ها نباید تنها به صورت ظاهری و شکلی باشد بلکه ضروری است در زمینه محتوا یی - که قرار است ارایه گردد - بیشتر اندیشید.

وفایی با بیان این که می تواند بخشی از درس تاریخ مدرسه در موزه کودک ارایه گردد، اذعان داشت: باید کوشش کنیم با مطالب جذاب و لطیف، بچه ها را با تاریخ و فرهنگ غنی کشورمان آشنا کنیم درست همانند کاری که کانون در 40 سال پیش در ذهن و فکر من انجام داد.

در این ملاقات هم چنین محسن روحی مدیرکل کانون کرمان نیز با بیان این که آشنایی بچه ها و نوجوانان با میراث فرهنگی فرصتی برای تربیت نسلی فهیم و آشنا با تاریخ و ارزش های کشور است، گفت: راه اندازی موزه تاریخ شروعی برای علاقه مند کردن نسل کودک و نوجوان جامعه به ارزش های فرهنگی و گردشگری است.

روحی اضافه نمود: بخش زیادی از کارهای محتوایی در زمینه راه اندازی موزه تاریخ در حال آماده سازی است و مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری استان با در اختیار قرار دادن فضای مناسب برای تحقق این امر به کانون یاری کند تا این مجموعه بتواند توانمندی خود را بهتر ارایه کند.

وی با اشاره به این که میراث فرهنگی از صندلی و ارزش ویژه ای برخوردار است، یادآور شد: برای شناخت عمیق ارزش های فرهنگی، باید از دوران کودکی شروع کرد؛ دیدن، دروازه ورود به آموزش است و در کنار برنامه ریزی برای بازدید از اماکن تاریخی، آشنایی بچه ها و نوجوانان با گذشته پرفراز و نشیب کشور یک ضرورت است تا در آینده با پیشینه ذهنی قوی در عرصه های مختلف به کشور خدمت نمایند.

مدیرکل کانون کرمان خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی کرمان گفت: بسیار خرسندم که یکی از اعضای قدیمی کانون هستید و به این واسطه اهمیت کار کانون و تاثیرگذاری آن در زندگی بچه ها و نوجوانان را به خوبی درک می کنید.

روحی افزود: بسیاری از مدیران پیروز، تجربه حضور در کانون را داشته اند و نشان دهنده این است که کانون تا چه میزان در آینده بچه ها و نوجوانان تاثیرگذار است.

وی با اشاره به این که کانون فقط برای پر کردن اوقات فراغت بچه ها نیست، اذعان داشت: رسالت کانون آموزش پنهان و غیرمستقیم به جامعه هدف است و کوشش داریم در هر جا که بچه ها نمی توانند به کانون بیایند، کانون به سراغ آن ها برود.

این مقام مسئول همچنین خواهان همکاری سازمان میراث فرهنگی برای برگزاری دوره های آموزش ویژه آشنایی مربیان کانون با میراث فرهنگی شد و تاکید نمود: این دانش افزایی با توانمندی مربیان کانون و به وسیله شیوه های جذاب به بچه ها و نوجوانان منتقل خواهد شد.

روحی در سرانجام با تاکید بر این که موزه تاریخ، ویژه بچه ها و نوجوانان با این هدف راه اندازی می گردد تا اقوام و وقایع تاریخی در هر بخش به صورت جداگانه به نسل آینده ساز جامعه معرفی گردد، یادآور شد: محقق شدن این طرح همراهی و مساعدت میراث فرهنگی را می طلبد تا به آن هدف نزدیک تر شویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 325

به "موزه تاریخ در کرمان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه تاریخ در کرمان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید