موزه گوهرسنگ ها در بیرجند احداث می گردد

به گزارش تور فرانسه، دبیرخانه مشهد شهر جهانی صنایع دستی گوهر سنگ ها از احداث موزه ای تخصصی در حوزه گوهر سنگ ها اطلاع داد.

موزه گوهرسنگ ها در بیرجند احداث می گردد

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ملیحه سلطانی مسئول دبیرخانه مشهد شهر جهانی صنایع دستی گوهرسنگ ها روز دوشنبه 22 آبان ماه با اعلام این خبر اضافه نمود:

با دعوت دبیرخانه شهر جهانی گوهرسنگ ها از اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی، حسین عباس زاده، معاون صنایع دستی این استان از موزه گوهر سنگ ها و مجموعه تولیدی آموزشی ایرانشید در پردیس فردوسی بازدید کرد و مقرر شد این مجموعه تولیدی آموزشی و نیز موزه گوهرسنگ ها در بیرجند احداث گردد.

وی اشاره نمود:

امکان سنجی، ایجاد موزه گوهر سنگ ها و توسعه کارگاه های تولیدی در استان خراسان جنوبی با همکاری دبیرخانه شهر جهانی و گروه تولیدی آموزشی ایرانشید از موضوعاتی بود که در این ملاقات مطرح شد .

سلطانی توضیح داد:

امیدواریم به زودی مقدمات ایجاد موزه گوهرسنگ ها و کارگاه های تولیدی به منظور فراهم کردن اشتغال جوانان و معرفی صنایع دستی گوهرسنگ ها در استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند فراهم گردد .

به گفته مسئول دبیرخانه مشهد شهر جهانی صنایع دستی گوهرسنگ ها ،موزه گوهرسنگ ها و شعبه تازه مجموعه تولیدی آموزشی ایرانشید در بیرجند ایجاد می گردد.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1568

به "موزه گوهرسنگ ها در بیرجند احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه گوهرسنگ ها در بیرجند احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید