ناسا فسیل های فضایی منظومه شمسی را کاوش می نماید

به گزارش تور فرانسه، ناسا هفته آینده کاوشگری که برای نخستین بار سیارک های تروجان سیاره مشتری را آنالیز می نماید، برای یک ماموریت 12 ساله به فضا می فرستد.

ناسا فسیل های فضایی منظومه شمسی را کاوش می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از نقل از ناسا، مهندسان ناسا فرآیند یکپارچه سازی فضاپیمای تازه این آژانس با نام لوسی را که طبق برنامه ریزی به آنالیز سیارک های تروجان یا فسیل های فضایی می پردازد، به انتها رساندند و این مأموریت برای پرتاب در هفته آینده آماده می گردد.

کاوشگر لوسی قرار است، ساعت 5:34 به وقت منطقه زمانی شرقی (13:04 به وقت تهران) بامداد شنبه 16 اکتبر با موشک اطلس V 401 متحد پرتاب متحد (ULA) از مجتمع پرتاب فضایی 41 در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب گردد.

پوشش مستقیم پرتاب لوسی از ساعت 5 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی در وبسایت سازمان فضایی آمریکا شروع می گردد. ناسا چهارشنبه، 13 اکتبر، جلسه توجیهی پیش از پرتاب و 14 اکتبر اطلاعات علمی و مهندسی ماموریت را برگزار و منتشر می نماید.

کاوشگر لوسی در ماموریت اولیه 12 ساله خود، تعداد زیادی از سیارک ها را کشف خواهد نمود؛ فضاپیمای لوسی در پی گروهی از سیارک های تروجان است. این نوع سیارک ها قطعاتی فسیل-مانند هستند که از دوران شکل گیری سیاره مشتری به جای مانده اند و این غول گازی آن ها را در دو منطقه تحت حفاظت گرانشی خود جای داده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1364

به "ناسا فسیل های فضایی منظومه شمسی را کاوش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا فسیل های فضایی منظومه شمسی را کاوش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید