ناشران آمریکا حاضر به چاپ خاطرات ترامپ نیستند

به گزارش تور فرانسه، ناشران آمریکایی به دلیل احتمال بروز اعتراضات داخلی و شک و شبهه درباره دقت و صحت اطلاعات مندرج در اثر، تمایلی به خرید و چاپ کتاب خاطرات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ندارند.

ناشران آمریکا حاضر به چاپ خاطرات ترامپ نیستند

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا از نیویورک تایمز ، براساس یک سنت مشترک، رؤسای جمهور آمریکا، فارغ از جناح سیاسی که به آن تعلق دارند و میزان محبوبیتشان، پس از ترک کاخ سفید با نوشتن یک کتاب تجربه خود در این مقام را برای تاریخ ثبت می نمایند. اما حالا که نوبت به دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا رسیده، در خصوص چاپ خاطرات وی از کاخ سفید بین ناشران آمریکایی اختلاف نظرهایی وجود دارد.

حتی با وجود آن که می دانند حدود میلیون ها نسخه از این کتاب فروش خواهد رفت؛ منافع تجاری یک طرف این معادله است و شکاف های فرهنگی و سیاسی طرف دیگر آن. بعضی مدیران صنعت نشر نگرانند امضای قرارداد با ترامپ به شورش کارکنان و نویسندگانشان منجر گردد. افزون بر این، کسب اطمینان از درستی اطلاعات مندرج در این کتاب خود یک مشکل بزرگ دیگر است.

صنعت نشر آمریکا در شهر نیویورک متمرکز شده و تحت سلطه ویراستاران، کارگزاران، ناشران و دیگر دست اندرکاران حرفه ای است که از لحاظ سیاسی چپ گرا هستند اما شرکتهای انتشاراتی بزرگ با محافظه کاران نیز قرارداد چاپ کتاب امضا می نمایند چون این کار را بخش مهمی از ماموریت خود و کسب و کارشان می دانند. به عنوان نمونه، کتاب شان هنیتی مجری تلویزیونی و کارشناس محافظه کار توسط انتشارات سایمون اند شوستر چاپ شده، کتاب سارا هاکبی سندرز سخنگوی مطبوعاتی سابق کاخ سفید در دوره ترامپ را انتشارات مک میلان منتشر نموده و آثار نیوت گینگریچ سیاستمدار بانفوذ جمهوریخواه را نیز انتشاراتی های معتبری چون پنگوئن رندوم هاوس، هچت و مک میلان. اما در خصوص چاپ کتابی از ترامپ تردیدهای جدی وجود دارد.

چاپ خاطرات ترامپ؛ از واکنش های منفی تا راستی آزمایی غیرممکن

ترامپ تا پیش از ورود به عرصه سیاست، با همکاری مهره های معتبر صنعت نشر چون سایمون اند شوستر، هارپرکالینز و پنگوئن رندوم هاوس چند کتاب منتشر کرد که بعضی از آنها با استقبال بیشتری از سوی خوانندگان روبه رو شدند. به گزارش ان پی دی بوک اسکن، کتاب بهترین توصیه ای که درباره گلف شنیده ام که 15 سال پیش به قلم وی منتشر شد، حدود 3 هزار و 500 نسخه فروخت در حالی که کتاب هنر معامله او تا به امروز بیش از 630 هزار نسخه فروش نموده است.

این بار اما فروش و سود بالایی در انتظار انتشاراتی است که تجربه چهارساله ترامپ از کاخ سفید را منتشر کند. اگرچه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 از بایدن باخت اما هنوز تریبون شبکه های اجتماعی را در اختیار داشته و در بسیاری از رسانه های محافظه کار نفوذ دارد و می تواند کتابش را حتی وقتی در قدرت نیست هم تبلیغ کند.

با این حال اقدام به چاپ این کتاب با مخاطرات خاص خودش همراه است. بسیاری از مدیران ارشد صنعت نشر می گویند چاپ خاطرات ترامپ در فضای رسانه ای دوقطبی شده کنونی خطرساز است و سود اقتصادی حاصله برای ناشر به احتمال بایکوت و تحریم، شکایت و راه اندازی کمپین در شبکه های اجتماعی نمی ارزد. اوایل امسال میلادی در ماجرایی مشابه، انتشارات هچت به دنبال اعتراض کارکنانش از برنامه ها برای چاپ کتاب خاطرات وودی آلن که به تعرض جنسی متهم است، صرف نظر کرد.

بعضی دیگر می گویند شرکتهای انتشاراتی با چاپ کتاب فردی که به دروغ پراکنی و اشاعه اطلاعات غلط معروف است، اعتبار خود را زیرسوال خواهند برد. ناشران که معمولا در خصوص دقت و راستی آزمایی آثار به نویسنده اثر اعتماد می نمایند، در خصوص کتاب ترامپ باید خود به تایید صحت اطلاعات مندرج در کتاب اقدام نمایند. البته با توجه به شخصیتی که از ترامپ سراغ داریم معلوم نیست وی به یک بازبینی و مرور این چنینی تن بدهد.

ترامپ به دنبال سود بزرگ اقتصادی بوسیله کتابش

براساس اطلاعاتی که نیویورک تایمز از حساب های اقتصادیاتی حقیقی و حقوقی ترامپ در دو دهه گذشته بدست آورده، بیشتر کسب وکارهای وی در حال ضرردهی هستند. سوابق اقتصادیاتی مذکور همچنین حاکی از آن است که این سیاستمدار جمهوریخواه صدها میلیون دلار بدهی دارد که موعدشان در آینده نزدیک فرا می رسد.

ترامپ همچنین تحت حسابرسی های سازمان دولتی خدمات درآمد داخلی آمریکا واقع شده است؛ این حسابرسی سالهاست که در جریان است و یک حکم منفی می تواند بیش از 100 میلیون دلار برای ترامپ هزینه داشته باشد. از همین رو، وی احتمالا با چاپ خاطرات ریاست جمهوری خود به دنبال کسب درآمد و جبران بدهی هایش خواهد رفت.

خاطرات ریاست جمهوری مدتهاست که یکی از ژانرهای فرعی محبوب و پردرآمد ادبیات به شمار می فرایند. این کتابها مخاطبان خودشان را دارند و عموما می توان پول ساز بودن آنها را تصمین کرد. حتی ریچارد نیکسون با وجود کوشش ها برای بایکوت، توانست برای کتاب خاطرات خود یک ناشر پیدا کند.

بنابر گزارش ها، جورج دبلیو بوش رئیس جمهوری اسبق آمریکا برای خاطرات خود با عنوان لحظات تصمیم گیری که در سال 2010 چاپ شد، 7 میلیون دلار پیش پرداخت گرفته بود. بیل کلینتون از رؤسای جمهور آمریکا نیز زندگینامه خود با عنوان زندگی من را حدود 15 میلیون دلار به انتشارات انتشارات آلفرد ای. کناف (Knopf) فروخت. در آخرین مورد نیز باراک و میشل اوباما برای چاپ کتاب هایشان با انتشارات پنگوئن رندوم هاوس قرارداد 65 میلیون دلاری امضا کردند. اما واکنش های منفی به چاپ خاطرات ترامپ در بین اهالی صنعت نشر شدت بالایی خواهد داشت به ویژه با توجه به آن که وی زیربار شکست در انتخابات هم نمی رود.

یک احتمال دیگر وجود دارد آن هم این که ترامپ با کنار گذاشتن شرکته ای انتشاراتی، دست به خودانتشاری کتابش زده و تمام دردسرهای چاپ، توزیع، حمل و نقل و مخاطره اقتصادی را به جان بخرد. اما ممکن است از این راه نتواند به نتیجه مطلوب برسد. دونالد جونیور ترامپ پسر ارشد وی پاییز امسال دومین کتاب خود را به نام Liberal Privilege: Joe Biden and the Democrats Defense of the Indefensible منتشر کرد اما پیروز نبود. براساس آمار ان پی دی بوک اسکن این کتاب در کانال های خرده فروشی رایج تنها 12 هزار نسخه فروش کرد که نسبت به کتاب اولش افت قابل ملاحظه ای داشته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 811

به "ناشران آمریکا حاضر به چاپ خاطرات ترامپ نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناشران آمریکا حاضر به چاپ خاطرات ترامپ نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید