نسل بعدی پردازنده Core i5 اینتل برترین انتخاب سیستم های گیمینگ مقرون به صرفه است

به گزارش تور فرانسه، در این مدت ما شاهد اخبار زیادی در زمینه کامپیوتر هستیم. با وجود اینکه نیمه اول سال 2022 میلادی چندان برای دنیای کامپیوتر شلوغ نبود حال شرکت ها آغاز به فعالیت بیشتر نموده اند. اخیراً اطلاعات زیادی در خصوص پردازنده Core i5 13400 عرضه شده است. این پردازنده قرار است برترین مورد در زمینه گیمینگ مالی باشد.

نسل بعدی پردازنده Core i5 اینتل برترین انتخاب سیستم های گیمینگ مقرون به صرفه است

به طور کلی سری i5 پردازنده های میان رده هستند. به همین علت نه تنها محبوبیت زیادی داشته بلکه قدرت خوبی هم دارند. البته اینکه می گوییم در زمینه گیمینگ قدرتمند هستند، تنها به این مورد منتهی نشده و به طور کلی سری i5 برای کاربری عمومی بسیار خوب است. مدل 12400 پردازنده i5 یکی از برترین پردازنده های موجود سال گذشته بود. حال مدل تازه این پردازنده از قبل هم بهتر است.

نکته اصلی اینجاست که پردازنده تازه اینتل از هسته های بهینه (E Core) گریسمانت (Gracemont) استفاده می نماید. به همین علت در زمینه عملکرد چند هسته ای پیشرفت چشم گیری خواهد داشت. البته این عملکرد نمی تواند با مدل های بالاتر که هسته بیشتری دارند رقابت کند. در حال حاضر داشتن 16 رشته (Thread) برای اجرای بیشتر عناوین امروزی کافی است. داشتن این هسته های تازه باعث خواهد شد تا در زمان اعمال سبک، پردازنده بسیار بهتر عمل کند. همینطور اینکه مصرف برق این i5 هم کمتر خواهد شد.

طبق اطلاعات منتشر شده، سرعت هسته های بهینه پردازنده i5 حدود 3.3 گیگاهرتز خواهد بود. اگر بخواهید این اندازه را با پردازنده های بالارده مقایسه کنید نسبتاً کم است. هدف از این هسته ها اعمال پس زمینه ای و انجام کارهای بسیار سبک با مصرف برق کم است.

هسته های قدرتی (P Cores) مدل 13400 می توانند تا سرعت 4.6 گیگاهرتز بروند. این اندازه بیشتر از 4.4 گیگاهرتز مدل قبلی است. از طرفی 2 مگابایت هم کش پردازنده افزایش پیدا نموده و به 20 مگابایت رسیده است. البته با توجه به حضور هسته های تازه این مورد انتظار می رفت. همینطور اینکه i5 تازه از رم های DDR4 و DDR5 پشتیبانی خواهد نمود.

مشخصات / نام پردازندهCore i5 12400Core i5 13400
تعداد هسته66+4
تعداد رشته1216
عملکرد پایه2.5GHz2.5GHz
برترین عملکرد4.4GHz4.6GHz
عملکرد هسته های بهینهنامشخص3.3GHz
مصرف برق65W65W

نکته اصلی اینجاست که با وجود بهبود عملکردی همچنان اندازه برق مصرفی این پردازنده یکسان است. به همین علت برای خنک کردن فشار چندانی به دستگاه وارد نمی گردد. در حال حاضر با مشخصات ذکر شده، 13400 بسیار قدرتمند به نظر می رسد. این پردازنده به راحتی از پس اجرای عناوین مختلف برآمده و می تواند یکی از برترین موارد برای گیمینگ باشد.

اگر اینتل قیمت این پردازنده ها را تغییر ندهد، یک رقیب بسیار خوب در زمینه گیمینگ مالی خواهد بود. البته باید صبر کرد و دید که AMD چگونه در این زمینه عمل خواهد نمود.

منبع: PCgamer.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1667

به "نسل بعدی پردازنده Core i5 اینتل برترین انتخاب سیستم های گیمینگ مقرون به صرفه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل بعدی پردازنده Core i5 اینتل برترین انتخاب سیستم های گیمینگ مقرون به صرفه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید