نگرانی از مصرف مازوت در نیروگاه برق بندرعباس

به گزارش تور فرانسه، مدیرعامل نیروگاه برق بندرعباس گفت: استفاده احتمالی از سوخت مازوت موجب استهلاک تجهیزات مکانیکی نیروگاه می گردد.

نگرانی از مصرف مازوت در نیروگاه برق بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از اثرات مخرب سوخت مازوت بر تجهیزات مکانیکی این نیروگاه اطلاع داد و گفت: بیش از 500میلیارد ریال برای بهبود عملکرد و اقدامات در راستای کاهش آلایندگی ناشی از مصرف اجباری مازوت هزینه شده است.

حسین سلیمی اضافه نمود: احتیاج است برای تخصیص اندازه گاز به هرمزگان که در زمستان افزایش مصرف گاز چندانی ندارد چاره ای اساسی اندیشیده شود تا در حق مردم استان اجحاف نشود.

وی گفت: با توجه به محدودیت های به وجود آمده در سال های اخیر جهت تخصیص گاز طبیعی به نیروگاه ها و جایگزین کردن سوخت مازوت، آثار نامطلوب و مخرب آن بر تجهیزات مکانیکی و بویلر ها مورد تحلیل قرار گرفته است.

به گفته این مدیر صنعتی احتراق سوخت مازوت در نیروگاه علاوه بر فراوری آلاینده های گازی و پیامد های زیست محیطی بر تجهیزات نیروگاه نیز آسیب وارد نموده و باعث تحمیل هزینه اضافی می شود.

سلیمی گفت: پس از احتراق، مازوت، آلودگی خاکستری بر روی مشعل ها و لوله های بخار به جا می گذارد که باعث کاهش راندمان حرارتی و خوردگی اجزای بویلر می شود که برداشتن آن مستلزم عملیات تعمیرات دوره ای اضافی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان اول اردیبهشت سال جاری نیروگاه بندرعباس را آلاینده ترین واحد صنعتی غرب بندرعباس (به علت استفاده از مازوت) اعلام نمود.

حبیب مسیحی تازیانی در نشست خبری به مناسبت روز زمین پاک اضافه نمود: با شرکت گاز برای تحویل گاز به نیروگاه هماهنگی شده و این نیروگاه یک ماه برای تغییر سوخت از مازوت به گاز فرصت دارد و در صورت ادامه استفاده از مازوت، اهرم های قانونی را به کار خواهیم گرفت.

ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1408

به "نگرانی از مصرف مازوت در نیروگاه برق بندرعباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از مصرف مازوت در نیروگاه برق بندرعباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید