هشدار دبیرکل سازمان ملل درخصوص تهدیدات کرونا برای آفریقا

به گزارش تور فرانسه، دبیرکل سازمان ملل نسبت به تهدید شدن فرایند پیشرفت توسعه در آفریقا در اثر همه گیری کروناویروس و گرفتار شدن میلیونها تن از مردم این قاره به فقر مطلق در اثر این بحران هشدار داد.

هشدار دبیرکل سازمان ملل درخصوص تهدیدات کرونا برای آفریقا

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پیامی ویدیویی که امروز چهارشنبه در افتتاح یک کنفرانس با موضوع تاثیرات ویروس کووید 19 در آفریقا فرستاد تاکید نمود، کشورهای این قاره به سرعت به این بحران پاسخ داده اند و تا به امروز موارد گزارش شده ابتلای به این ویروس در این قاره کمتر از آنچه که بیم آن می رفت بوده اما بیش از 2500 تن را در آنجا به کام مرگ کشانده است.

دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر مسائل در شرایط متعادل قرار دارند.

وی در ادامه خواهان اقدامات بین المللی در راستای تقویت نظام های بهداشت و درمان در آفریقا، حفظ فرایند تامین غذای این قاره، جلوگیری از بروز یک بحران مالی در آن، پشتیبانی از بخش آموزش و همچنین حفظ شغل ها در قاره، پشتیبانی از تداوم فعالیت تجارت ها و مسکن و همچنین یاری به آفریقا به منظور جبران درآمدهای از دست رفته اش از جمله در بخش صادرات شد.

گوترش اظهار داشت: آفریقا به منظور رسیدگی و برطرف تبعات اجتماعی و مالی ویرانگر همه گیری کروناویروس احتیاج به بیش از 200 میلیارد دلار پول و و همچنین تسهیلات فراگیر مربوط به بدهی کشورهای آفریقایی است.

وی اعلام کرد: در سال های اخیر رشد مالی در آفریقا قدرتمند بوده است و این قاره شاهد جا افتادن انقلاب دیجیتالی در آن بوده و به توافق در مورد ایجاد یک منطقه تجارت آزاد دست پیدا نموده است.

با این حال گوترش ادامه داد: هم اکنون تقاضا برای کالاهای آفریقایی و بخش توریسم این قاره و همچنین حواله های مالی آن رو به افول است و افتتاح منطقه تجارت آزاد آن نیز به عقب افتاده است.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه گفت، همه گیری کروناویروس باعث بدتر شدن نابرابری های دیرینه، افزایش مشکل گرسنگی و سوء تغذیه و همچنین آسیب پذیری به بیماری در این قاره خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 463

به "هشدار دبیرکل سازمان ملل درخصوص تهدیدات کرونا برای آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار دبیرکل سازمان ملل درخصوص تهدیدات کرونا برای آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید