همتی: عمان شریک راهبردی برای ایران است

به گزارش تور فرانسه، تهران (پانا) - رییس کل بانک مرکزی در ملاقات با وزیر صنعت و تجارت عمان، این کشور را شریکی راهبردی برای ایران خواند و گفت، با توجه به فرصت فراهم شده برای توسعه ظرفیت های همکاری میان دو کشور، می توان از ظرفیت و همراهی بخش خصوصی دو کشور برای بهبود سطح و حجم تجارت بهره گرفت.

همتی: عمان شریک راهبردی برای ایران است

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رییس کل این بانک که به منظور انجام مذاکرات درخصوص مسایل بانکی و تجاری به عمان سفر نموده است، در ادامه ملاقاتهای خود، عصر امروز با قیس بن محمد الیوسف، وزیر صنعت و تجارت این کشور ملاقات و گفت و گو کرد.

رییس کل بانک مرکزی در این ملاقات با بیان اینکه کشور عمان همیشه شریکی راهبردی برای ایران بوده است، توضیح داد: درصدد هستیم روابط تجاری مان را با عمان به عنوان یک شریک تجاری بیش از گذشته تعمیق بخشیم؛ لذا این سفر فرصتی است که با توجه به تحولات اتفاق افتاده در عرصه بین الملل، همکاری هایمان را بسط و گسترش دهیم.

همتی با یادآوری اینکه دولت عمان به رغم فشار حداکثری آمریکا، روابط تجاری و بانکی خود را با ایران حفظ نموده است، گفت: در حال حاضر فشار حداکثری آمریکا شکست خورده و لازم است که مراودات تجاری با توجه به سابقه طولانی و تاریخی روابط میان دو کشور، بیش از پیش گسترش یابد.

وی یادآورشد: همچنین معتقدیم می توان از ظرفیت و همراهی بخش خصوصی دو کشور برای بهبود سطح و حجم تجارت میان دو کشور بهره گرفت. وی برای تحقق این مهم پیشنهادات خود را به طرف عمانی ارائه کرد.

قیس بن محمد الیوسف وزیر صنعت و تجارت عمان نیز ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده از سوی رییس کل بانک مرکزی و هیئت همراه، تأکید کرد که این کشور کوشش خود را به منظور ایجاد و گسترش روابط تجاری با ایران به کار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه، دو طرف در مورد چگونگی به کارگیری راهکارها و ابزارهای مورد احتیاج با مباحث عملیاتی مرتبط با گسترش همکاری های تجاری و بانکی به بحث و گفت وگو نشستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 910

به "همتی: عمان شریک راهبردی برای ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همتی: عمان شریک راهبردی برای ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید