هواپیماهای آینده ایرباس با هیدروژن 235، درجه ای پرواز می نمایند

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده این مخزن ها قلب های سرد نامیده می شوند و مرکز هواپیماهای هیدروژنی تازه ZEROe هستند.

هواپیماهای آینده ایرباس با هیدروژن 235، درجه ای پرواز می نمایند

در وبلاگ ایرباس درباره این فناوری آمده است: هیدروژن کلید ما برای عرضه هواپیمایی به بازار تا 2035 میلادی است که هیچ گونه گاز گلخانه ای منتشر نمی نماید. اما برای این منظور باید گاز را در دمای 235- درجه سانتیگراد ذخیره کرد. استفاده از این فناوری به معنای توسعه مخازن هیدروژن بسیار سرد با طراحی نوآورانه است. خوشبختانه ما در این زمینه تیم هایی با مهارت های متناسب در اختیار داریم.

ایرباس در ادامه این پست شرح می دهد دو فناوری اصلی به هواپیما یاری می نماید به طور مستقیم با سوخت هیدروژن پرواز کند که یکی از آنها فعال سازی موتور با احتراق هیدروژن به وسیله موتورهای توربین گازی اصلاح شده است. روش دیگر استفاده از سلول های سوخت هیدروژن برای فراوری برق است.

اما یک راه دیگر استفاده از روشی ترکیبی است که هر دو فناوری را با هم در می آمیزد.

به همین خاطر ایرباس شرح داده است: اما بدون در نظر گرفتن این گزینه ها فرایندی مداوم باید اجرا گردد. هیدروژن باید بسیار سرد نگهداری و در درمای 235- درجه سانتیگراد ذخیره گردد. این دما باید در سراسر مدت پرواز به طور یکسان حفظ گردد.

به همین علت تانک های ذخیره هیدروژن تازه هواپیما قطعاتی مهم به حساب می آیند. ایرباس برای ساخت این تانک ها 15 ماه قبل مراکز توسعه انتشار گاز گلخانه ای صفر(ZEDC) را در نانت فرانسه وبرمن آلمان ایجاد کرد. مخازن ذخیره در نانت و جعبه های سرد که وظیفه تبدیل هیدروژن مایع به گاز را برعهده دارند در برمن فراوری می شوند.

به گفته محققان مرحله بعد آنالیز نمونه های اولیه با دقت بسیار بالا و یافتن اشکالات آنها است. محققان داده هایی از مدل های اولیه جمع آوری می نمایند تا مخزن ذخیره ثانویه را بسازند که با هیدروژن پر می گردد.

هدف اصلی تیم به حداکثر رساندن فضا، بهبود عملکرد و ساده سازی فرایند فراوری است. حدود یک سال دیگر طول می کشد تا نمونه اولیه ثانویه ساخته و آزمایش گردد. در نهایت نیز قرار است مخزن سوخت مذکور در 2026 تا 2028 میلادی در یک هواپیما A380 نصب گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آذر 1401 بروزرسانی: 6 آذر 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1699

به "هواپیماهای آینده ایرباس با هیدروژن 235، درجه ای پرواز می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیماهای آینده ایرباس با هیدروژن 235، درجه ای پرواز می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید