واکنش بهزیستی به کودک آزاری هولناک در یک مرکز نگهداری بچه ها ، اتفاق ناگواری است اما ... ، چرا مرکز تخلیه نشد؟

به گزارش تور فرانسه، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور به اخبار منتشرشده درباره سوزاندن دست یک کودک با اتو در یک مرکز خیریه نگهداری بچه ها به خاطر شب ادراری واکنش نشان داد.

واکنش بهزیستی به کودک آزاری هولناک در یک مرکز نگهداری بچه ها ، اتفاق ناگواری است اما ... ، چرا مرکز تخلیه نشد؟

به گزارش خبرنگاران، سید محمد جواد حسینی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور درباره برخورد با موسسه متخلف در حوزه نگهداری بچه ها گفت: سیاست سازمان بهزیستی برخورد شفاف و قاطع با چنین پرونده هایی است و در امور مربوط با جامعه هدف سازمان با کسی تعارف نداریم.

چرا مرکز نگهداری بچه ها تخلیه نشده؟

حسینی اضافه نمود: طبق قانون اگر موسسه سابقه تخلف نداشته باشد در مرحله اول اخطار می گیرد و اگر این اخطار تکرار گردد منجر به لغو مجوز خواهد شد. این موسسه به علت همین پرونده اخطار اول را دریافت نموده است و پس از آن به سمت لغو مجوز می رود؛ چون سابقه ای نداشته پس اخطار گرفته است.

وی با بیان اینکه برخورد حداکثری با این موسسه اجرا شده است، اضافه نمود: اگر کار فوری انجام نشده و مرکز کامل خالی نشده است به خاطر شرایط بچه ها است که امکان جابه جایی سریع وجود ندارد و ممکن است موضوع به زندگی بچه ها آسیب وارد کند.

حسینی با اشاره به اینکه سیاست و مصوبه سازمان بهزیستی در سال تازه برخورد شدید و شفاف با چنین پرونده هایی است، ادامه داد: در بازرسی بهزیستی کشور که یک ماه پیش همایشی را داشتیم، اعلام شد که اگر بحرانی در یکی از مراکز رخ دهد، در اولین فرصت موضوع به مراکز شهرستانی و استانی گزارش گردد و در این مورد هم موضوع به گزارش بهزیستی رسید و آنالیز انجام شد. حادثه و پیگیری آن برای ما ارزش بیشتری از این دارد که کار را پنهان کنیم.

اتفاق ناگواری است اما سابقه و شرایط باید آنالیز گردد

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور درباره جزییات همین پرونده و آنالیز های آن گفت: درباره این موضوع، مرکز، بهزیستی شهرستان و استان وارد شدند و موضوع را آنالیز کردند و در فاصله کمی هم موضوع را به ستاد گزارش دادند. قاعدتا اتفاق ناگواری است اما سابقه و شرایط باید آنالیز گردد.

حسینی شرح داد: اتفاقی که رخ داد این بود که یکی از مربیان با یکی از بچه ها بدرفتاری نموده بود اما برخورد بهزیستی به یک فرد محدود نشد و برخورد حداکثری انجام شد؛ چون موضوع مهم است و بچه های این مراکز را بچه های خودمان می دانیم و به همین علت برخورد با یک فرد یا یک مسوول فنی نبوده و برخورد جدی تر بوده است.

جابه جایی بچه ها در فصل امتحانات درست نیست

حسینی اضافه نمود: بچه ها مرکز را خانه خود می دانند و جابه جایی بچه ها آن هم در این شرایط که فصل امتحانات است، درست نیست اما پروانه فعالیت مسئول فنی لغو شد و تولیت نگهداری بچه ها تا اطلاع ثانوی از موسسه گرفته شد و همکاران دولتی در آن مرکز مستقر شدند تا بچه ها در آن موسسه بمانند اما همه مسوولان آن موسسه خلع ید شدند تا فصل امتحانات برطرف و در شرایط مناسب تصمیم ثانویه گرفته گردد. با وجود سابقه خوب موسسه، این موسسه خلع ید شد و بیشتر پرسنل هم تغییر کردند و مربیان بخش دولتی مستقر شدند.

وی خاطر نشان کرد: هموطنان می توانند با تماس تلفنی با سامانه دیده بان و خط تلفن 1482 موارد تخلف در مراکز سازمان بهزیستی را اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی گردد.

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر کودک آزاری در یک مرکز خیریه منتشر شد که طی آن دست کودکی به خاطر شب ادراری با اتو سوزانده شده بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1788

به "واکنش بهزیستی به کودک آزاری هولناک در یک مرکز نگهداری بچه ها ، اتفاق ناگواری است اما ... ، چرا مرکز تخلیه نشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش بهزیستی به کودک آزاری هولناک در یک مرکز نگهداری بچه ها ، اتفاق ناگواری است اما ... ، چرا مرکز تخلیه نشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید