وزرای خارجه روسیه، فرانسه و آلمان تلفنی مصاحبه کردند

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آرما پرس، وزرای خارجه روسیه، فرانسه و آلمان امروز سه شنبه در گفتگویی تلفنی آخرین شرایط منطقه قره باغ به ویژه اوضاع در مرز میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را مورد آنالیز قرار دادند.

وزرای خارجه روسیه، فرانسه و آلمان تلفنی مصاحبه کردند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس اعلام این رسانه، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه و هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در این تماس تلفنی ضمن پرداختن به مسائل مورد علاقه طرفین در زمینه آخرین تحولات در قره باغ و همچنین اجرای بیانیه نهم نوامبر سال 2020 سران کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه تبادل نظر کردند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: وزرای خارجه این 3 کشور در این رایزنی بر اهمیت ساز و کار آتش بس و لزوم حل اختلافات با استفاده از روش های سیاسی و دیپلماتیک تاکید کردند. طرفین همچنین نقش گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در فرایند مذاکرات بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان را دوباره مورد تأیید قرار دادند.

وزیر خارجه روسیه در این رایزنی اعلام کرد که هرگونه دخالت سازمان های بین المللی در این فرایند تنها با موافقت باکو و ایروان امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1180

به "وزرای خارجه روسیه، فرانسه و آلمان تلفنی مصاحبه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه روسیه، فرانسه و آلمان تلفنی مصاحبه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید