گفتگوی آنتونی بلینکن با نیکول پاشینیان پیرامون توافق قره باغ

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده شامگاه آدینه (به وقت واشنگتن) در بیانیه ای بیان کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان پیرامون ضرورت احترام به حاکمیت قانون مصاحبه و از توافق قره باغ استقبال نموده است.

گفتگوی آنتونی بلینکن با نیکول پاشینیان پیرامون توافق قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

پرایس در این بیانیه ادعا کرد: وزیر خارجه [بلینکن] بر اهمیت توجه به حاکمیت قانون و نهادهای دموکراتیک تأکید و پشتیبانی مداوم خود از توسعه روندها و نهادهای دموکراتیک در ارمنستان را اظهار داشت. وزیر خارجه همچنین از کوشش ها برای دستیابی به یک توافق سیاسی پایدار برای مناقشه قره باغ که به سود مردم این منطقه باشد، استقبال می نماید.

لازم به ذکر است، در پی واکنش تمسخرآمیز معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان به گفته های جنجالی پاشینیان در خصوص عدم موفقیت موشک های اسکندر روسیه در جریان مناقشه قره باغ، بحران سیاسی در ایروان بالا گرفت که در نهایت به اخراج گروهی از نیروهای مسلح ارمنستان انجامید و در مقابل، نیروهای مسلح ارمنستان در بیانیه ای خواهان استعفای پاشینیان شدند.

در مقابل، نخست وزیر ارمنستان درخواست برای برکناری خود را کوشش برای کودتا خواند و از طرفداران خود خواست تا به خیابان ها بیایند. از سوی دیگر، مخالفان دولت پاشینیان نیز با برپایی موانع و کمپ های چادری در نزدیکی مجلس خواهان استعفای وی از سمت نخست وزیری شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 995

به "گفتگوی آنتونی بلینکن با نیکول پاشینیان پیرامون توافق قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی آنتونی بلینکن با نیکول پاشینیان پیرامون توافق قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید