وزیر خزانه داری آمریکا: آنالیز می کنیم برطرف کدام تحریم ها مناسب است

به گزارش تور فرانسه، وزیر امور خزانه داری آمریکا می گوید این نهاد آمریکایی به آنالیز تحریم هایی خواهد پرداخت که برطرف آنها برای ازسرگیری احیای برجام مناسب است.

وزیر خزانه داری آمریکا: آنالیز می کنیم برطرف کدام تحریم ها مناسب است

به گزارش گروه مانیتورینگ بین الملل خبرنگاران، ژانت یلن، وزیر امور خزانه داری آمریکا در یک جلسه استماع در کمیته اعتبارات مجلس نمایندگان گفت این نهاد آمریکایی به آنالیز این خواهد پرداخت که برطرف کدام تحریم ها علیه ایران مناسب است.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: در مورد ایران احتمالاً شما می دانید که رئیس جمهور نگاهش به مذاکراتی است که ممکن است پیروز به بازگرداندن ایران به اجرای کامل توافق هسته ای گردد.

ژانت یلن در ادامه اضافه نمود: همان طور که گفته شده، ایالات متحده هم آماده انجام اقدام مشابه است. ما به دقت به آنالیز این خواهیم پرداخت که برطرف کدام تحریم ها مناسب خواهد بود.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بعد از خروج از توافق هسته ای برجام علاوه بر تحریم های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرد.

دولت ترامپ، علاوه بر این، بعضی از نهادهای قبلاً تحریم شده را با برچسب هایی مانند ادعاهای تروریسم یا تسلیحات کشتار جمعی نیز مورد تحریم قرار داد تا دولت های بعدی آمریکا برای بازگشت به برجام با دشواری های بیشتری روبرو شوند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی است میخواهد به وسیله مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته ای برجام را فراهم کند.

با این حال، مقام های دولت آمریکا هنوز به صراحت معین نکرده اند قرار است کدام تحریم ها را علیه ایران برطرف نمایند.

خبرگزاری رویترز چند هفته پیش گزارش داده بود دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای بازگشت به برجام باید تحریم های وضع شده در دوران دونالد ترامپ علیه 700 فرد و نهاد ایرانی را برطرف کند.

آمار خبرگزاری رویترز در حالی ارائه شده بود که عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران ماه پیش گفته بود دولت آمریکا برای بازگشت به برجام باید 1500 تحریم را برطرف کند.

خبرگزاری رویترز گفته این آمار را بر اساس شمارش تحریم های وضع شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا بعد از خروج این کشور از برجام به دست آورده است و یک مقام وزارت خارجه آمریکا آن را نزدیک به برآورد واشنگتن از تحریم هایی که باید برطرف شوند می داند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1179

به "وزیر خزانه داری آمریکا: آنالیز می کنیم برطرف کدام تحریم ها مناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خزانه داری آمریکا: آنالیز می کنیم برطرف کدام تحریم ها مناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید