چرا علی نعمتی مدافع محبوب یحیی گل محمدی است؟

به گزارش تور فرانسه، گره انتقال علی نعمتی به پرسپولیس، امروز باز شد و او با قراردادی 3 ساله به این تیم پیوست. نعمتی 26 ساله، مدافع محبوب گل محمدی محسوب می شود. گل محمدی زمانی که سرمربی پدیده شد، نعمتی 22 ساله را به بازیکن فیکس این تیم تبدیل کرد. فصل پیش و در جابجایی نیم فصل، پرسپولیسی ها تلاش زیادی برای خرید نعمتی کردند، اما نتوانستند رضایتنامه او را از مدیران پدیده بگیرند. به همین دلیل با فرشاد فرجی، دومین گزینه شان در خط دفاع قرارداد بستند. با سرانجام فصل و بازگشت فرهاد حمیداوی به مالکیت باشگاه، نعمتی سرانجام با پرداخت مبلغ رضایتنامه مجوز جدایی گرفت و به پرسپولیس پیوست تا زیر نظر مربی مورد علاقه اش کار کند.

چرا علی نعمتی مدافع محبوب یحیی گل محمدی است؟

نعمتی فصل پیش به لحاظ آماری، بهترین بازیکن یا حتی بهترین مدافع پدیده نبود. با این حال، یک آمار ساده از متریکا نشان می دهد چرا گل محمدی تا این حد به او علاقه مند است. نعمتی با 70.5 لمس توپ در هر مسابقه، بیشترین ضربه به توپ را بین تمام بازیکنان پدیده زده و نقش پررنگی، در بازی سازی تیمش در خط دفاع دارد. سبک بازی پا به توپ او، همان چیزی است که گل محمدی از مدافعان تیمش می خواهد. کاری که کنعانی زادگان، به خوبی انجام می داد و 67.1 لمس توپ در هر مسابقه داشت. جانشین او هم، در این زمینه پیروز بوده است. فصل پیش در پرسپولیس به نام دومین تیم در زمینه مالکیت توپ، فقط شیری و کامیابی نیا لمس توپ بیشتری از نعمتی در پدیده داشتند. نعمتی فصل قبل، بیشتر بازی ها به نام مدافع چپ به میدان رفت و به همین، در کار های دفاعی نقش کمرنگ تری نسبت به دو مدافع میانی تیم داشت.

با حضور نعمتی، خط دفاع پرسپولیس برای فصل آینده کامل شده و این تیم، خرید جدیدی در این پست نخواهد داشت. پرسپولیسی ها در سمت راست، سیامک نعمتی و مهدی شیری را در اختیار دارند. در شرایط اضطراری، فرشاد فرجی هم می تواند در این پست به میدان برود. در سمت چپ، وحید امیری و سعید آقایی حاضر هستند. در این سمت هم اگر نیاز باشد، علی نعمتی و علی شجاعی توانایی بازی دارند. پست مدافع میانی، جایی بود که پرسپولیس نیم فصل اول لیگ بیستم در آن مسائل زیادی بخاطر کمبود مهره داشت. با جدایی کنعانی زادگان، جلال حسینی و فرشاد فرجی تنها گزینه های پرسپولیس در این پست محسوب می شدند. پرسپولیس در روز های ابتدایی جابجایی، علیرضا ابراهیمی را خرید و با اضافه کردن علی نعمتی، صاحب 4 مدافع میانی شد. بازیکنانی که دست گل محمدی را برای انتخاب ترکیب اصلی باز می گذارند. با تکمیل خط دفاع پرسپولیس، به نظر می رسد آن ها تا انتها جابجایی فقط نیاز به خرید دو جانشین برای احمد نوراللهی و شهریار مغانلو داشته باشند.

فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1301

به "چرا علی نعمتی مدافع محبوب یحیی گل محمدی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا علی نعمتی مدافع محبوب یحیی گل محمدی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید