چند مورد از سواحل خیره کننده پرتغال

به گزارش تور فرانسه، شکی نیست که پرتغال برای کسانی که دنبال سواحل آفتابی و زیبا هستند مقصدی ایده آل خواهد بود. این کشور سواحلی خیره کننده را به گردشگران پیشنهاد می نماید. جزایر آزورس (Azores) و مادیرا (Madeira) بین قسمت اصلی کشور قرار داشته و سواحل شنی، صخره های سنگی و مناظری شگفت انگیز دارند که خاطراتی فراموش نشدنی را برایتان می سازند. برای آشنایی با برترین سواحل کشور پرتغال با ما همراه باشید.

چند مورد از سواحل خیره کننده پرتغال

پرایا د بناژو

پرایا د بناژو (Praia de Benagil) یکی از هیجان انگیزترین و معروف ترین غارهای نزدیک دهکده ماهیگیری بناژو است. آلگار د بناژو (Algar de Benagil) شاخصه برجسته این ساحل محلی بوده و تنها به وسیله آب قابل دسترس است. البته پرایا د بناژو یکی از آرام ترین و دنج ترین نقاط برای لذت بردن از سواحل پرتغال هم محسوب می گردد زیرا جای پارک نزدیک آن زیاد نیست. بعلاوه با صخره های شیب دار احاطه شده است.

پرایا دا مارینیا

پرایا دا مارینیا (Praia da Marinha) در لاگوئا (Lagoa) واقع شده و یکی دیگر از سواحل خیره نماینده پرتغال به تعداد می رود که با شن نرم و صخره های رنگی احاطه شده است. اینجا بعلاوه جزو شلوغ ترین نقاط منطقه بوده و شاید دلیل آن دسترسی راحت با ماشین باشد. کسانی که این ساحل را انتخاب می نمایند باید جدای از کرم های مخصوص آفتاب گرفتن با خودشان لوازم غواصی و شنا هم بیاورند زیرا آب های آرام مارینیا برای شنا کردن ایده آل هستند.

پرایا دا هوشا

پرایا دا هوشا (Praia da Rocha) به مراکز توریستی نزدیک تر بوده و در پورتیمائو (Portimão) قرار گرفته است. نه تنها این ساحل بزرگ و زیبا است، بلکه به هتل ها، کافه ها و رستوران ها هم بسیار نزدیک بوده و جزو بهترین تفریحگاه های ساحلی آلگاروه (Algarve) به تعداد می آید.

پرایا دا نازاره

نازاره (Praia da Nazaré) در پرتغال مرکزی، یکی از محبوب ترین نقاط برای موج سواری بوده و برای عاشقان ماجراجویی های هیجان انگیز ایده آل است. موج های این ساحل بزرگ هستند و بزرگ ترین موج هایی که روی آن ها سواری شده به اینجا تعلق دارند. باید با دقت از نازاره لذت ببرید. بهترین زمان بازدید از اینجا بهار و پاییز است که هم هوا هنوز خوب بوده و هم بین دو فصل اوج گردشگری قرار گرفته است. جدای از لذت بردن از خود ساحل، نازاره جایی عالی برای خوردن غذای دریایی تازه و آشنایی با فرهنگ ماهیگیری پرتغال به شمار میرود.

پرایا زامبوژیرا دومار

بسیاری از مردم، آلنتژو (Alentejo) را به خاطر زمین های بزرگش می شناسند اما اینجا بعضی از زیباترین سواحل کشور را هم در خودش جا داده است. اینجا به خاطر موقعیتی که دارد، از سواحل آرام موج سواری با حومه ای از طبیعت بکر به تعداد رفته و زیبایی رمزآلودی دارد. تنها زمانی که این دهکده ماهیگیری آرام جانی دوباره می گیرد، در ماه آگوست است که یکی از بزرگ ترین فستیوال های موسیقی پرتغال در آن برپا می گردد. در ماه های دیگر جایی آرام برای لذت بردن از چشم انداز ها بوده و می توانید از خود ساحل پرایا زامبوژیرا دومار (Praia Zambujeira do Mar) یا پارک طبیعی اطرافش بهره ببرید.

شبه جزیره ترویا

شبیه جزیره ترویا (Troia) را با شن های نرم سفید، آب های درخشان اقیانوس، پرنده های باشکوه و دلفین های زیبا توصیف می نمایند. این ساحل حدود 17/7 کیلومتر طول داشته و از کومپورتا (Comporta) شروع شده و تا سادو (Sado) امتداد می یابد و زیبایی خیره نماینده آن تجربه متفاوتی را برایتان می سازد.

پورتینیو داهابیدا

سرا داهابیدا (Serra da Arrabida) در فاصله ای کمتر از یک ساعتی جنوب لیسبون واقع شده و جزو نقاط محبوب برای کوهپیمایی است که از سواحلی خیره نماینده در امتداد مسیرهای کوهستانی تشکیل می گردد. از بهترین انتخاب هایی که پیش رو دارید، پورتینیو داهابیدا (Portinho da Arrábida) خواهد بود که آب هایی زیبا و شن های سفید دارد. در این نزدیکی دهکده های ماهیگیری قدیمی و جذابی وجود دارند که بازدیدنمایندگان می توانند در آن ها از فرهنگ و آشپزی سنتی این کشور هم لذت ببرند.

پرایا دو گینشو

پرایا دو گینشو (Praia do Guincho) یکی از سواحل بکرتر و ناصاف تر در نزدیکی لیسبون است که بین کوه های سینترا (Sintra) و کاسکائیس (Cascais) قرار گرفته است و جزو نقاط محبوب مردم بومی به تعداد می رود. اینجا جزو بهترین سواحلی که با وسایل نقلیه عمومی بتوانید به آن دسترسی داشته باشید نیست، اما اگر خودروی شخصی دارید و در جستجوی موج های عالی هستید می توانید به سراغش بروید.

پرایا دا میرامار

پرایا دا میرامار (Praia da Miramar) در شمال پرتغال قرار داشته و افسونی شگفت انگیز را به شما پیشنهاد می نماید. این ساحل یک عبادتگاه مسیحی را احاطه نموده و اغلب جمعیت کمی در حوالی اش به چشم می خورند. می توانید غروب هایی منحصر به فرد را از اینجا دیدن کنید و از چشم انداز عبادتگاه در پس زمینه عکس هایی به یادماندنی بگیرید.

پرایا فورموزا

پرایا فورموزا (Praia Formosa) یکی از بهترین و زیباترین سواحل جزایر پرتغال است که در سانتا ماریا در آزورِس قرار گرفته است. شاخصه ویژه آن شن های زرد و سفیدش هستند که بین تپه های سبز و آب های درخشان اقیانوس اطلس قرار دارند. برای آنکه یک تجربه کامل داشته باشید، چند روزی را در این مروارید اقیانوسی کمپ کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1282

به "چند مورد از سواحل خیره کننده پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند مورد از سواحل خیره کننده پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید