کرونا بازار برخی ها را سکه کرد

به گزارش تور فرانسه، با وجود بحران مالی دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا، برخی از شرکت ها رشد و سود عجیب و غریبی داشته اند؛ مانند شرکت سازنده بازی کال آو دیوتی یا نرم افزار زوم.

کرونا بازار برخی ها را سکه کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، همه گیری ویروس کرونا برای کسب وکارها، شوم و ترسناک است. اخراج های گسترده و مرخصی های اجباری، باعث شده که فقط در ایالات متحده آمریکا، 21 درصد از کل نیروی کار درخواست بیمه بیکاری بدهند. اقتصاددانان می گویند که حالا اقتصاد این کشور، در رکود است. حتی با وجود اینکه برخی از ایالت ها در حال بازگشت به کار هستند، برخی از شغل های از دست رفته، ممکن است که هیچ وقت برنگردند. اما در این شرایط، برخی از کسب وکارها به دلیل تغییر شدید رفتار مصرف نمایندگان رونق گرفته اند.

بر اساس این گزارش، رستوران ها، کافه ها، اداره ها و باشگاه ها حالا خالی از میلیون ها نفر در آمریکا و میلیاردها نفر در سراسر دنیا شده اند. همین شرایط، فرصت های جدیدی برای برخی از کسب وکارها خلق نموده است.

بازی های ویدئویی و برنامه های تماس آنلاین

ماندن در خانه، بازار بازی های ویدئویی را داغ تر از همواره نموده است. کال آو دیوتی بازی ویدئویی است که در ایران نیز مانند سراسر دنیا، هواخواهان بسیاری دارد. حالا شرکت سازنده این بازی Activision Blizzard اعلام نموده است: فروش نسخه جدید این بازی با عنوان جنگ مدرن که سال گذشته منتشر شد، در سه ماهه اول سال 2020 نسبت به 2019، 21 درصد رشد نموده و به 1.52 میلیارد دلار رسیده است.

درآمد شرکت Electronic Arts نیز که بازی های مشهور و محبوبی مانند فیفا و سیمس را ساخته، 12 درصد رشد نموده است.

در شرایطی که مردم امکان دیدارهای حضوری را ندارند، برنامه های موبایلی که امکان تماس تصویری و به خصوص تماس های گروهی را دارند، رشد چشم گیری نموده اند.

زوم برندی است که بزرگترین رشد ناگهانی را در دنیا داشته است. این برنامه که ابزاری برای کنفرانس ویدئویی است، تنها در یک روز میزبان 300 میلیون نفر در جلسات ویدئویی بوده است. در سه ماهی که از سال 2020 گذشت، سهام این شرکت 120 درصد رشد کرد.

بهداشت خانه و لوازم خانگی

ویروس کرونا، باعث شده است که رعایت بهداشت و تمیزکردن منازل، چندین برابر نسبت به روزهای عادی و بسیار شدید گردد. در این شرایط، احتیاج به وسایل بهداشتی اوج گرفته است. فقط در آمریکا شرکتی با اسم Clorox که لوازم بهداشتی می فروشد، 32 درصد بیشتر از پارسال وسایل تمیزنماینده فروخته است.

شرکت بریتانیایی Reckitt Benckiser نیز که موادشوینده و ضدعفونی نماینده معروفی مانند برند دتول را می سازد، به دلیل تقاضای شدید مصرف نمایندگان رشد چشم گیری داشته است. در ماه مارس و آوریل، میزان فروش مواد ضدعفونی نماینده این شرکت 230.5 درصد و میزان فروش پاک نماینده های چندمنظوره آن، نزدیک به 110 درصد رشد کرد.

همچنین در شرایطی که میلیاردها نفر از مردم، در خانه قرنطینه شدند و بسیاری دورکاری می نمایند، وقت زیادی برای فکر کردن به دکوراسیون خانه دارند. Wayfair شرکتی مبتنی بر وب است که لوازم خانگی را به صورت آنلاین می فروشد. این پلتفرم دیجیتالی که 14 میلیون نوع لوازم خانگی را عرضه می نماید، در ماه آوریل سال جاری 120 درصد بیشتر از پارسال فروش داشته است. این خرده فروشی آنلاین اعلام نموده است که در سه ماهه نخست سال جاری، رشد چشم گیری در سفارش های تکراری و جدید مشتریان داشته و تعداد سفارش های آن با رشد 21 درصدی، به نزدیک 10 میلیون سفارش رسیده است.

بنابراین با تغییر سبک زندگی و سبک کاری در سراسر دنیا، بازار برخی ها سکه شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 501

به "کرونا بازار برخی ها را سکه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا بازار برخی ها را سکه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید