کشاورز: برنج های دپو شده در گمرکات از اول آذر ترخیص می شوند

به گزارش تور فرانسه، دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: 85 هزار تن برنج دپو شده در گمرک، اول آذر و همزمان با لغو ممنوعیت فصلی واردات، ترخیص و وارد بازار می گردد.

کشاورز: برنج های دپو شده در گمرکات از اول آذر ترخیص می شوند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مسیح کشاورز اضافه کرد: 85 هزار تن برنج دپو شده در گمرک، اول آذر و همزمان با لغو ممنوعیت فصلی واردات، ترخیص و وارد بازار می شود.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: از روز گذشته فرآیند ثبت سفارش واردات برنج شروع شده که با این اقدام حدود 15 روز زودتر از زمان لغو ممنوعیت فصلی، هم واردنمایندگان و هم نهاد هایی مانند گمرک، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، فرصت دارند تا با انجام مقدمات، راستا ورود برنج را بعد از لغو ممنوعیت فصلی تسهیل نمایند.

وی گفت: برخی از واردنمایندگان به صورت اعتباری خرید می نمایند یعنی وقتی بتوانند در این دو هفته به جای مانده ثبت سفارش را انجام دهند از آنجا که کار خرید برنج را از قبل انجام داده اند همزمان با لغو ممنوعیت فصلی واردات، کار حمل برنج به کشور را انجام می دهند و ما تا نیمه آذر نیز ورود محموله های تازه را شاهد خواهیم بود.

کشاورز اضافه کرد: پس از لغو ممنوعیت فصلی، 150 هزار تن برنج تا خاتمه سال وارد کشور می شود، اما با توجه به اینکه افزایش زیادی را در قیمت برنج داخلی داشته ایم اگر قیمت این محصول تعدیل نشود اندازه واردات نیز بیش از 150 هزار تن خواهد بود.

وی گفت: با واردات برنج خارجی از اول آذر، شاهد تعدیل قیمت انواع برنج های خارجی خواهیم بود و تا خرداد کل حباب ایجاد شده در قیمت برنج خارجی از بین خواهد رفت و قیمت این کالا به روال قبل برمی شود، زیرا قیمت جهانی برنج نیز آن چنان افزایشی نداشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1437

به "کشاورز: برنج های دپو شده در گمرکات از اول آذر ترخیص می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورز: برنج های دپو شده در گمرکات از اول آذر ترخیص می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید