کشته شدن دختر 14 ساله در تیراندازی پلیس لس آنجلس

به گزارش تور فرانسه، یک دختر نوجوان در فروشگاهی در شهر لس آنجلس استان کالیفرنیا، هدف تیراندازی پلیس آمریکا نهاده شد و جان خود را از دست داد.

کشته شدن دختر 14 ساله در تیراندازی پلیس لس آنجلس

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، یک دختر نوجوان در پی اصابت گلوله افسر پلیس لس آنجلس در حالی که وی مشغول تیراندازی برای دستگیری یک مظنون در یک فروشگاه بزرگ بود، کشته شد.

پیشتر، رسانه های آمریکایی گزارش داده بودند که تیراندازی در فروشگاه برلینتگتون در شهر لس آنجلس به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر منجر شده، اما معین نیست که مرگ هیچ یک از این دو قربانی به شلیک گلوله از سوی پلیس مرتبط باشد.

به گفته پلیس لس آنجلس، این دختر 14 ساله که مقامات نامی از وی نبرده اند، صبح روز پنجشنبه در حالی که داخل اتاق رختکن فروشگاه بود، پس از تیراندازی یک مامور پلیس به سمت مردی که گفته می گردد به یک مشتری حمله نموده بود، تصادفاً هدف گلوله نهاده شد.

طبق اعلام مقامات آتش نشانی لس آنجلس، مظنون نیز در پی اصابت گلوله در صحنه حادثه جان باخت. زنی که هدف حمله مظنون نهاده شده بود نیز برای مداوا به علت جراحات میانه تا شدید به بیمارستان منتقل شد.

اداره پلیس لس آنجلس در بیانیه ای گفت: هنگامی که ماموران با مظنون تماس گرفتند و [تیراندازی]رخ داد، یکی از گلوله های مامور به دیواری که پشت مظنون بود نفوذ کرد، آن سوی دیوار یک اتاق رختکن بود. مأموران اتاق رختکن را [بازرسی]کردند و یک قربانی زن 14 ساله را پیدا کردند که مورد اصابت گلوله نهاده شده بود.

به گزارش شبکه راشا تودی، هنوز معین نیست که دقیقا چه چیزی باعث تیراندازی شده است. دومینیک چوی دستیار رئیس اداره پلیس لس آنجلس تأیید کرد که مظنون سلاح گرم حمل نمی کرد، اما گفت که او ظاهراً یک قفل کابلی فولادی یا فلزی را به عنوان سلاح به کار برده است.

میشل مور رئیس پلیس هم که در زمان تیراندازی در خارج از شهر بود، در اظهاراتی برای روزنامه لس آنجلس تایمز این حادثه را ویرانگر و غم انگیز توصیف کرد و گفت: در آمریکا هیچ افسر پلیسی وجود ندارد که هرگز بخواهد چنین شرایطی رخ دهد.

وی اضافه نمود در کوشش برای شفافیت کامل، فیلم دوربین لباس ماموران در صحنه و بعلاوه ویدئو های امنیتی فروشگاه و ارتباطات رادیویی پلیس مربوطه جمع آوری و روز دوشنبه برای عموم منتشر خواهد شد.

قرار است بعلاوه یک کمیسیون غیرنظامی که وظیفه آنالیز تیراندازی های پلیس را برعهده دارد و معین می نماید که آیا آن ها موجه هستند یا خیر، تحقیقات کاملی را در خصوص این پرونده انجام دهد. اداره دادگستری کالیفرنیا نیز مجاز به انجام آنالیز های مشابه است، اگرچه هنوز معین نیست که آیا پرونده به مقامات ایالتی ارجاع شده است یا خیر.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می گردد و تعدادی نیز در این حوادث جان خود را از دست می دهند یا زخمی می شوند، اما با این حال، به علت قدرت لابی سلاح در ایالات متحده، کنگره آمریکا تا به امروز حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در این کشور نشده است.

مقایسه آمار های خشونت با سلاح میان آمریکا و کشور های دیگر جهان نشان می دهد در این کشور نرخ وقوع تیراندازی های خشونت بار از هر کشور دیگر در جهان بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود 5 درصد از جمعیت جهان را دارد نزدیک به 31 درصد از کسانی که مرتکب کشتار های جمعی با سلاح می شوند در این کشورند.

علاوه بر این، آمار های مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می دهد آمریکایی ها صاحب حدود نیمی از (48٪) از کل 650 میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر جهان هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1477

به "کشته شدن دختر 14 ساله در تیراندازی پلیس لس آنجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن دختر 14 ساله در تیراندازی پلیس لس آنجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید