کم کاری شهرداری های خرم آباد و بروجرد در خصوص تفکیک زباله از مبدا

به گزارش تور فرانسه، مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان گفت: شهرداری خرم آباد و بروجرد در رابطه با موضوع تفکیک زباله ها از مبدا اقدام خاصی انجام نداده اند.

کم کاری شهرداری های خرم آباد و بروجرد در خصوص تفکیک زباله از مبدا

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از خرم آباد، مهرداد فتحی بیرانوند،مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان گفت: موضوع محیط زیست یکی از چالش های امروزه دنیا است و مسائل زیست محیطی امروز حاصل زیاده خواهی ها و بی مهری های بشر در گذشته نسبت به موضوع محیط زیست است.

600 هزار هکتار از جنگل های لرستان درگیر زوال بلوط

وی گفت: موضوع محیط زیست تنها مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست نیست و بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی همه ما وظیفه داریم که به محیط زیست نگاه ویژه داشته باشیم و به صراحت گفته شده است که محیط زیست مربوط به این نسل و نسل های آینده است و همه ما در برابر این موضوع مسئولیت داریم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه دو سوم کشور ما را کویر تشکیل داده است و تنها یک سوم آن مراتع جنگلی و کوهستانی زاگرس و البرز است بیان داشت: همین یک سوم نیز با مشکل روبرو است و از 6 میلیون هکتار جنگل های زاگرس بیش از یک میلیون 200 هزار هکتار با خشکیدگی و زوال روبرو است که متأسفانه از این میزان 600 هزار هکتار آن در استان لرستان است و این یک هشدار جدی برای مراقبت از محیط زیست است.

فتحی بیرانوند با اشاره به شرایط محیط زیست شهری در خرم آباد بیان داشت: شهر خرم آباد علیرغم پتانسیل های که از لحاظ اقلیمی و شرایط جغرافیایی دارد متأسفانه به خاطر کم توجهی به مسائل زیست محیطی و بهداشتی در حوزه شهری نتوانسته از این پتانسیل به نحو احسن استفاده کند.

کم کاری شهرداری های خرم آباد و بروجرد در خصوص تفکیک زباله ها از مبدا

وی با اشاره به موضوع زباله ها که دغدغه اعضای شورای شهر خرم آباد بود، بیان نمود: موضوع زباله یک چاقوی دو لبه است که یک سمت سبب آلودگی و از سوی دیگر به طلای کثیف معروف است و می تواند به عنوان یک سرمایه برای بالا بردن اقتصاد شهر مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان اضافه نمود: متأسفانه به خاطر عدم توجه به موضوعات مربوط به زباله مانند بحث تفکیک زباله از مبدا و انتقال و دفن اصولی زباله، این موضوع به یک چالش و معضل زیست محیطی تبدیل شده که سلامت مردم را به مخاطره انداخته است.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه در شهر های بالای 200 هزار نفر بر اساس برنامه پنجم موظف به تفکیک زباله از مبدا هستند اضافه نمود: در لرستان شهر های خرم آباد و بروجرد شامل این قانون می شوند که متأسفانه در این موضوع اقدام خاصی صورت نگرفته است.

فتحی بیرانوند گفت: ساماندهی و بی خطر سازی پسماند های پزشکی در سطح شهر خرم آباد به خوبی انجام می گردد و با محدود مراکزی که قوانین پسماند در این حوزه را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1425

به "کم کاری شهرداری های خرم آباد و بروجرد در خصوص تفکیک زباله از مبدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم کاری شهرداری های خرم آباد و بروجرد در خصوص تفکیک زباله از مبدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید