10 شخصیت باهوش برتر دنیای انیمه ها

به گزارش تور فرانسه، فصل سوم انیمه کایا-ساما: عشق جنگ است نشان داد که انیمه بازها هنوز اشتهای خوبی برای شخصیت های نابغه ای دارند که از هوش شان برای غلبه بر دیگران استفاده می کنند. مهم نیست با داستانی عاشقانه طرف باشیم یا یک داستان تاریک تر، بحث بر سر این که کدام شخصیت انیمه از بقیه باهوش تر است، همیشه بین هواداران وجود داشته است.

10 شخصیت باهوش برتر دنیای انیمه ها

در این مبحث، هم مثل ناروتو با استراتژی های هوشمندانه در هنگام نبرد سروکار داریم، و یا همچون دفتر مرگ یا کد گیاس نابغه هایی داریم که استاد طراحی و برنامه ریزی هستند، انیمه بازها برای بررسی و انتخاب ده گزینه برتر این فهرست، گزینه زیاد دارند. این فهرست نتیجه ده ها هزار رای انیمه بازها در وبسایت رنکر است. این نکته را باید در نظر داشت که این نظرسنجی بروز است و ممکن است مدتی بعد تغییراتی در رتبه های آن صورت گیرد.

10. شیکاکو نارا - ناروتو (Naruto)

شیکاکو نارا اگرچه همیشه زیر سایه پسرش واقع شده است، ولی به عنوان سردسته قبیله نارا کسی نیست که بتوان دست پایینش گرفت. صورت زخمی او و خلق وخوی زمختش شاید این تصور را به وجود بیاورد که با یک مبارز سترگ سروکار داریم، ولی بعدا که شیکامارو پسر بزرگش را در یک بازی استراتژی به نام شوگی شکست می دهد، می فهمیم با چه آدم باهوشی طرف هستیم.

جدا از این، معروفیت شیکاکو به این است که در جنگ دنیای چهارم شینوبی مسئول طراحی استراتژی برای شینوبی های متحد بوده است. او در این نبرد است که توانایی های فکری خودش را به رخ می کشد. برای طرفداران ناروتو، یکی از زیباترین جنبه های این مجموعه، راهبردهایی است که افراد در طول نبرد به کار می گیرند. و شیکاکو از این نظر یک رقیب بی نظیر است.

9. کوروسنسی - کلاس آدمکشی (Assassination Classroom)

بعضی معلم ها ترجیح می دهند برای دانش آموزان سخنرانی کنند، بعضی هم ترجیح می دهند درس خود را با مثال جلو ببرند. ولی برای کوروسنسی، این هیولای زردرنگ بشاش که به شاگردان خود مهارت های آدمکشی را یاد می دهد، خطر نابود شدن زمین انگیزه ای است که او به کار می گیرد و باعث می شود بتواند نهایت ظرفیت شاگردان خود را بیرون بکشد. این شاید یک راهبرد پرمخاطره به نظر برسد، ولی کوروسنسی قطعا از قبل فکر همه چیز را کرده است.

اگر هنوز این انیمه را تماشا نکرده اید، شاید شک داشته باشید که این روش تدریس بتواند جواب بدهد. ولی کوروسنسی در هدف خود خیلی خوب به نتیجه می رسد. او یکی از شخصیت های محبوب کلاس آدمکشی است، عجیب نیست که او این قدر راحت پیروز شده وارد این فهرست شود.

8. نورمن - ناکجاآباد موعود (The Promised Neverland)

اگرچه در ناکجاآباد موعود، اِما به عنوان یکی از باهوش ترین قهرمانان انیمه های شونن ظاهر می شود، ولی او در این انیمه زیر سایه شاگردان خود قرار می گیرد. یکی از این دانش آموزان، نورمن است، یک نابغه ریاضی که قدرت تفکرش نه تنها بقیه بچه ها، بلکه حتی بزرگسال ها را هم می ترساند.

اگرچه خیلی از شخصیت های باهوش ناکجاآباد موعود به عنوان آدم هایی خودخواه به تصویر کشیده شده اند، ولی نورمن علاوه بر هوشی فوق العاده، مهربانی و گذشت زیادی هم دارد. همین باعث می شود سرنوشت او غم انگیزتر از بقیه باشد. این انیمه پارسال به پایان رسید، ولی شخصیت هایش هنوز در قلب طرفداران جای دارند، نورمن یکی از محبوب ترین شخصیت های این انیمه است.

7. شیکامارو نارا - ناروتو (Naruto)

شیکامارو نارا نشان می دهد حتی در دنیا پر زدوخورد دنیای ناروتو هم شخصی می تواند به پیروزیت برسد، بدون این که لازم باشد کل زندگی خود را وقف مبارزه کند. او اگر به جایگاهی هم رسیده، به لطف قدرت فکری فوق العاده اش است. او اگرچه به خاطر ذات تنبلش پیوسته نمره های پایینی دریافت می کند، ولی یک درجه هوشی خارق العاده پنهان دارد.

او این ویژگی خود را پیوسته در میدان نبرد به کار می گیرد، به موقعیت تک تک افراد حاضر در صحنه توجه می کند و حتی کوچک ترین جزئیات هم از دید او پنهان نمی مانند. او این توانایی را در جهت از میان بردن دشمنانی به کار می برد که شکست ناپذیر به نظر می رسند. برای طرفداران ناروتو، شیکامارو یک شخصیت بی رقیب است.

6. ری - ناکجاآباد موعود (The Promised Neverland)

او تنها دانش آموز یتیم خانه گریس فیلد است که در کنارش، حتی اما و نورمن هم شاگردهای معمولی به نظر می رسند. اگر بحث نمرات باشد، ری یک دانش آموز کامل است، در آزمون ها همیشه بالاترین نمره ممکن را می گیرد. پیروزیت های او که به واسطه هوشش به دست آمده، باعث شده یکی از دانش آموزان محبوب گریس فیلد باشد، ولی در موضوعات جدی تر، او آن اعتماد بنفس لازم برای ورود به آن را ندارد.

با این حال، تیزهوشی و تعهد کامل او هنگام طراحی یک نقشه، باعث شده است که ری حضوری قدرتمند در این انیمه داشته باشد. او قدرت خود را به ویژه در نقشه فرار از مدرسه خیلی خوب به رخ می کشد. این گونه نیست که تمام طرفداران ناکجاآباد موعود عاشق ری باشند، ولی آن نبوغ بی سروصدای او چیزی است که باعث می شود نتوانیم نادیده اش بگیریم.

5. کیوتاکا آیانوکوجی - کلاس درس نخبگان (Classroom of the Elite)

آرام و بی ادعا است و همیشه در آزمون ها نمره های میانهی می گیرد، اگر از دور به کیوتاکا آیانوکوجی نگاه کنیم، خیلی راحت ممکن است او را مورد بی توجهی قرار دهیم. با این حال، وقتی معلوم می شود او عمدا نمرات میانهی می گرفته و در واقع هوش بسیار بالایی دارد، با یک داستان کاملا متفاوت روبرو می شویم.

او با وجود این که خیلی خوب پیروز شده خود را یک دانش آموز میانه نشان دهد و از نظرها پنهان بماند، ولی هنوز از هوش و خلاقیت خود برای بقا و کمک به دیگران در محیط بی رحم دبیرستان کودو ایکوسی استفاده می کند، هرچه سریال بیشتر جلو می رود، کیوتاکا این ویژگی ها را بیشتر از قبل نشان می دهد. با وجود تلاش فراوان کیوتاکا برای پنهان کردن نبوغ خود، طرفداران همیشه مسحور قدرت فکری او بوده اند.

4. سنکو ایشیگامی - دکتر استون (Dr. Stone)

سنکو ایشیگامی به عنوان یک آدم تکرو که علاقه افراطی به علم دارد، بعد از این که متوجه می شود در دنیا سنگی واقع شده است، متوجه می شود یک فرصت عالی نصیبش شده است. او در یک تمدن بدوی واقع شده است و تنها با دانش خودش می تواند آن را متحول کند. در حالی که خیلی از مردم هنوز به این فکر می کنند که چطور می توانند دانش فنی خود را در این دنیا ابتدایی به کار بگیرند، سنکو سریع دست به کار می شود.

عشق به او به علم مسری است، او به لطف جذابیتی که دارد سریع می تواند تفکرات خود را به دیگران تحمیل کند. او هم باهوش است و هم خوش فکر، به همین دلیل در این عصر حجر می تواند هرچیزی را مورد استفاده قرار دهد. برای باهوش ترین شخصیت دکتر استون، هیچ مانع حل نشدنی وجود ندارد.

3. لایت یاگامی - دفتر مرگ (Death Note)

اگرچه نقشه لایت یاگامی برای تبدیل کردن دنیا به جای بهتری برای زندگی با استفاده از دفتر مرگ، ایرادهای اخلاقی زیادی دارد، ولی نمی توان نبوغ و جاه طلبی این شخصیت فوق العاده را نادیده گرفت. دفتر مرگ داستان یک نبرد فکری بین دو نفر از باهوش ترین انسان های دنیا است، و لایت یاگامی برای پیروزی در این نبرد از نهایت توانش استفاده می کند.

درست است که همان نقشه اولیه لایت یاگامی هم به فکر خاصی نیاز دارد، ولی قدرت فکری او بعدا و در توجهش به جزئیات آشکار می شود. همین ویژگی او باعث می شود که شناسایی اش حتی برای بزرگ ترین کارآگاه دنیا هم سخت باشد. او همیشه نقشه خود را بدون توجه به موانع احتمالی طرح ریزی می کند، عجیب نیست که یکی از شرورترین قهرمان های دنیای انیمه به چنین جایگاه بالایی در این فهرست رسیده است.

2. ال لاولیت - دفتر مرگ (Death Note)

مغلوب کردن دشمنی که با یک دفترچه اهریمنی می تواند هرکسی را که بخواهد از بین ببرد، حتی روی کاغذ هم غیرممکن به نظر می رسد. ولی اگر کسی هم شانسی در این ماموریت خطرناک داشته باشد، آن شخص کسی نیست جز ال لاولیت، بزرگ ترین کارآگاه دنیا. ال رفتارهایی عجیب و غریب و خجالت آور نشان می دهد، کارهایی که حتی برای همکارانش هم غیرقابل درک است، ولی این روش غیرمعمول در شیوه تفکر او هم دیده می شود و همین باعث پیروزیتش شده است.

دفتر مرگ یکی از بهترین انیمه های تاریخ است، و هم ال و هم لایت یاگامی طرفداران فراوانی دارند. تلاش آن ها برای غلبه بر یک دیگر باعث شده است که این دو نفر به رقیب های عالی برای هم دیگر تبدیل شوند. ولی از آن جا که ال با پدیده ای بی نظیر روبرو شده که تاریخ تا به حال نظیرش را ندیده است، مجبور است که بلافاصله خود را با روش های جدیدی وفق دهد، و همین ویژگی، قدرت توانایی های فکری او را به خوبی نشان می دهد.

1. لولوش لامپروژ - کد گیاس (Code Geass)

کد گیاس شاید محبوبیت فوق العاده آثاری چون دفتر مرگ را نداشته باشد، ولی برای طرفداران پروپاقرصش، لولوش لامپروژ یکی از مسحورکننده ترین شخصیت های دنیای انیمه است. او قدرت این را دارد که دیگران را مجبور به اطاعت از فرمان هایش کند، فکر تاکتیکی او به شکلی فوق العاده، هدایت گر یک انقلاب بزرگ علیه امپراتوری سرکوبگر بریتانیا در ژاپن می شود.

همین مساله، لولوش را وارد یک نبرد با قدرتمندترین ارتش نظامی دنیا، گروهی از مغزهای نظامی کارکشته و حتی افرادی می کند که قدرتی شبیه خوش دارند. اگر خیلی از شخصیت های داستان شرایط موجود را ناامید کننده می بینند، ولی برای لولوش همیشه یک گزینه دیگر وجود دارد. همین رویکرد اوست که باعث می شود هوش او، بالاتر از خیلی از شخصیت های باهوش دنیای انیمه ها باشد.

منبع: Screen Rant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1641

به "10 شخصیت باهوش برتر دنیای انیمه ها" امتیاز دهید

3 کاربر به "10 شخصیت باهوش برتر دنیای انیمه ها" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شخصیت باهوش برتر دنیای انیمه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید