43 مدل نمای ساختمان دو طبقه [فوق العاده زیبا] در سازه های شهری و ویلایی

به گزارش تور فرانسه، امروزه کمتر با مباحثی در خصوص نوع نمای ساختمان دو طبقه روبرو می شویم؛ ساختمان های دوطبقه در گذشته بسیار ساخته می شدند و تقریبا هر فردی که تصمیم به ساخت خانه می کرد آنرا دو طبقه طراحی می رکرد اما اکنون به علت کمبود فضا و زمین خالی در سطح شهر ساختن اینگونه ساختمان ها روز به روز کمتر می گردد و مالکان زمین ها بیشتر با ساخت خانه های آپارتمانی و واحدی اقدام می نمایند. به همین علت نمای ساختمان های دو طبقه در سطح شهر قدیمی شده اند و بعداز گذر زمان احتیاج به تعمیر و بروزرسانی جدی دارند. در این مطلب تعدادی از زیباترین مدل های ساختمان دو طبقه در دنیا آشنا می شویم تا منبع خوبی برای الهام گیری افرادی که قصد طراحی ساختمان های دوطبقه و یا بروز رسانی چهره ساختمان قدیمی خود را دارند، ایجاد نموده باشیم.

43 مدل نمای ساختمان دو طبقه [فوق العاده زیبا] در سازه های شهری و ویلایی

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در این سری از تصاویر، نمای ساختمان های دوطبقه مسکونی و اداری ساخته شده با سنگ، آجر، چوب و … را مشاهده خواهید که در ایران و کشور های مختلف دنیا مانند بزریل، طراحی و اجرایی شده اند. با الهام گیری از آنها می توانید نمای مورد نظر برای ساختمان دوپلکس خود را انتخاب و طراحی کنید. همانطور که می دانید پرداخت هزینه طراحی برای نمای ساختمان، برترین گزینه برای سرمایه گذاری در ساخت و ساز ساختمان است، زیرا طراحی یک نمای مجذوب نماینده و زیبا می تواند ارزش هر ساختمانی را تا حد چشمگیری افزایش دهد. از آنجایی که طراحی و اجرای نمای ساختمان های دوطبقه هزینه زیادی در پی دارد بهتر است قبل از انتخاب و قطعی کردن تصمیمتان، از نمونه های دیگر در ایران و خارج کشور تماشا کنید تا برترین گزینه منتاسب با سلیقه و خواسته خودتان را پیدا کنید. شما به راحتی می توانید با الگو گیری از نمای های آورده شده در ژورنال های معماری این کار را انجام بدهید و به موفقیت در اجرای زیباترین نمای ساختمان برسید.

اغلب افراد تمایل دارند تا برای طراحی نمای خارجی ساختمان خود از نمای رومی و یا همان کلاسیک استفاده نمایند. در نمای رومی از انواع سنگ ساختمانی با قیمت بالا میتوان استفاده کرد. نمای رومی و یا کلاسیک یکی از زیباترین و لوکس ترین نماهای خارجی ساختمان محسوب می گردد.امروزه علاوه بر نمای ساختمان های دو طبقه از نمای رومی در طراحی نمای ساختمان های ویلایی و چند طبقه استفاده می گردد.

ترکیب چوب و فلز

در بسیاری از خانه های ویلایی و ویلاهای شمال ایران، شاهد نمای ساختمان دو طبقه ویلایی هستیم. بعضی از این خانه ها به صورت دوبلکس یا دوطبقه ساخته شده اند. نکته قابل توجهی که در نمای این ساختمان ها به چشم می آید، استفاده از سقف شیروانی و هم چنین مصالح چوب و است. عموما از چوب برای پله و نرده های چوبی و سقف و نمای چوبی و از فلز برای پوشش فلزی سقف شیبدار که بسیار مقاوم نسبت به تمامی شرایط آب و هوایی هستند و بعلاوه سبک و قابلت نصب راحتی دارند، استفاده میگردد .

سنگی و آجری

همانطور که می دانید و قطعا به وفور هم دیده اید برای نماسازی ساختمان از مصالح گوناگون و متفاوتی استفاده می نمایند. از مصالحی که از قدیم مورد استفاده قرار می گرفته و هنوز هم هواداران خود را دارند، سنگ و آجر است. نمای ساختمان دو طبقه سنگی و آجری دارای زیبایی خاص خودش است و برای اقلیم ها و محیط های مختلف مناسب است.

انواع نمای سنگی

همانطور که در بالا گفتیم نمای سنگی جزو برترین گزینه ها برای خانه دو طبقه ویلایی می باشد که بسیار پرطرفدار و زیبا هست ، سنگ ها انواع مختلفی دارند مانند گرانیت ، گوراتزیت و تراورتن که تفاوت آن ها در روش فراوری شان است و مدل هایشان هم با هم فرق دارد.

نمای سنگ گرانیتی قطعا می تواند یک خانه دو طبقه شیک را ایجاد کند و بسیار لوکس هست بعلاوه این سنگ برای نما قیمت بالایی دارد و بسیار با کیفیت و مقاوم می باشد.

سنگ تراورتن یک نوع سنگ رسوبی می باشد که دارای حفره های ریز می باشد و رنگ آن اصولا سفید و سطح آن براق و صاف هست که قیمت مناسبی دارد و مقاوم ، استحکامش هم بالا هست.

سنگ گوارتزیت بسیار شبیه به سنگ گرانیت است اما قیمت پایین تری دارد و استحکام سختی آن بالا تر از گرانیت می باشد ، این سنگ از ماسه که حاوی کوارتز است در فشار و دمای بالا ایجاد می گردد.

به طور کلی استفاده از نمای سنگی برای خانه دو طبقه ویلایی انتخاب بسیار عالی هست زیرا که سنگ ها طول عمر بالایی دارند و در برابر آتش و صدا و … هم مانند عایق هستند به علاوه اینکه بسیار زیبا هم می باشند.

معماری نمای ساختمان دو طبقه - نقشه ساختمان دو طبقه شمالی - نمای بیرونی ساختمان دو طبقه - نمای خانه دو طبقه - نقشه خانه دو طبقه - نمای سنگ و آجر ساختمان دو طبقه - نمای ویلای دو طبقه - پلان ساختمان دو طبقه ویلایی - نمای ساختمان دو طبقه - نمای مغازه دو طبقه

منبع: اتاق
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1305

به "43 مدل نمای ساختمان دو طبقه [فوق العاده زیبا] در سازه های شهری و ویلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "43 مدل نمای ساختمان دو طبقه [فوق العاده زیبا] در سازه های شهری و ویلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید