6 مقصد تماشایی و خنک در جنوب شرقی آسیا

به گزارش تور فرانسه، خنک ترین مقاصد تابستانی آسیای شرقی

سفر به کشورهای جنوب شرقی آسیا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان است. آن ها به خاطر هوای گرم و آفتاب داغ و لذت بردن از سواحل زیبا به این کشورها می فرایند و تلاش می کنند زمانی را به دور از دغدغه های زندگی پر استرس سپری کنند. اگرچه جزیره ها و سواحل بسیار تماشایی هستند اما بازدید از آن ها تمام حرف های که جنوب شرقی آسیا برای گفتن دارد نیست. شاید باورتان نشود اما در برخی منطقه ها هوا بقدری سرد است که به جای کرم ضد آفتاب باید کلاه پشمی با خودتان داشته باشید. اگر شما در آن دسته افراد هستید که دوست دارید در این گرمای تابستان چند روزی را به خنک ترین مقاصد تابستانی آسیای شرقی سفر کنید در ادامه با خبرنگاران همراه شوید.

6 مقصد تماشایی و خنک در جنوب شرقی آسیا

برای خواندن این مطلب، حدود 4 دقیقه زمان نیاز دارید.

چیانگ مای در تایلند | Chiang Mai, Thailand

چیانگ مای در شمال ارتفاعات تایلند یک شهر شلوغ با فرهنگی غنی، تنوع غذایی بالا و پر از انواع و اقسام سرگرمی ها در فضای باز است. در گرم ترین روزهای سال دمای آن به 30 درجه سانتی گراد می رسد و در ماه های دسامبر و ژانویه میانگین آن حداقل 15 درجه سانتیگراد است که برای تایلند یک رکورد سرما محسوب می شود و دیگر نگرانی برای آفتاب سوختگی های پوستی ندارید. حواستان باشد که ممکن است هوا برای شما کمی سرد باشد، قرار گرفتن این مورد از خنک ترین مقاصد تابستانی آسیای شرقی در میان کوه ها و تپه های بدان معنی است که جهتهای متعددی با چشم اندازها و مسافت های مختلف برای طی کردن و لذت بردن وجود دارد.

بازار شبانه چیانگ مای یک بازار عالی و پر از غذاهای خوشمزه، تند و تیز است که احتمالا شما را حسابی می سوزاند و مکانی بسیار مناسب برای خرید صنایع دستی و لباس های اضافی است چرا که معمولا هیچ کدام از مسافران تایلند همراه خودشان لباس گرم و شال نمی آورند.

چیانگ رای در تایلند | Chiang Rai, Thailand

چیانگ رای هم در ارتفاعات شمالی کشور تایلند قرار گرفته است و حدود 200 کیلومتر با چیانگ مای فاصله دارد و حتی از آن هم شمالی تر است. میانگین دمای این مورد از خنک ترین مقاصد تابستانی آسیای شرقی 24.6 درجه است که حول و حوش سال نوی میلادی به حدود 10 درجه هم می رسد. این جا برای کسانی که از عرق کردن بدشان می آید و به مکان های خنک علاقه دارند بسیار مناسب است.

البته باید بگوییم که تنها جاذبه چیانگ رای آب و هوای مطبوعش نیست سازه های سفید زیبا (Wat Rong Khun) یکی از دیدنی ترین جاذبه های کشور است و هر کسی گذرش به این محله افتاد باید از آن دیدن کند. شاهکار معماری که در آن جزییات زیادی کار شده است و برای علاقه مندان به این هنر بسیار مجذوب کننده است. طبیعت پیرامون آن هم کوهستانی است و پر از جهتهای سرسبز، آبشارها و جنگل هایی است که از گردش درشان خسته نمی شوید.

ساپا در ویتنام | Sapa, Vietnam

هر کسی که یکبار به شهر ساپا در ویتنام سفر کند هرگز سحر و جادوی طبیعت زیبا و خیره کننده آن را فراموش نخواهد کرد. صبح ها با چشم انداز های رویایی طلوع خورشید در میان تپه ها سر سبزو تراس های رو به مزارع برنج پوشیده شده در مه غلیظ و هوای سردی که سراسر دره ها را پوشانده است، آغاز می شود. قبایل محلی ساکن تپه های اطراف مانند Hmong رفتار محبت آمیز ای دارند و علاقه زیادی هم به نمایش دادن هنرها و صنایع دستی خودشان به گردشگران دارند.

میانگین سالانه دمای هوا 16 درجه سانتیگراد بوده و در ماه ژانویه به 10 درجه سانتیگراد کاهش می یابد، اگر قصد سفر به این مورد از خنک ترین مقاصد تابستانی آسیای شرقی را دارید حتما لباس گرم همراه خودتان بیاورید. این منطقه دارای زیبایی بی نظیر و بکر است داخل کوه ها و تپه ها منطقه پر از جهتهای طبیعت گردی و کوه نوردی است، آن قدری که تعدادشان غیر قابل شمارش نیست.

بطور کلی منطقه ها کوهستانی شمال ویتنام و مخصوصا ساپا از مناسب ترین جاهای در کل کشور برای پیاده روی هستند بنابراین مسافران که پیاده روی علاقه دارند می توانند با توجه به مهارت و توانایی پیاده روی شخصی شان برترین و مناسب ترین جهتها را را انتخاب کنند و آگاهانه قدم در جهت بگذارند.

در طول گشتن در جهتها با آبشارهای زیادی روبرو می شوید و خلاصه اگر به طبیعت علاقه دارید حتما برای یک بار هم که شده باید به ساپا در ویتنام سفر کنید.

هانوی در ویتنام | Hanoi, Vietnam

مرکز ویتنام، در شهر تاریخی هانوی چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. میانگین دما 24 درجه سانتیگراد است، اگرچه در ماه های زمستان به حدود 15 درجه کاهش می یابد، به این معنی که برای کاوش در این شهر پرمخاطره (بر خلاف سایر مرکز های جنوب شرقی آسیا) خبری از عرق کردن نیست. اگر بدشانسی (یا برای گرامایی ها خوش شانسی) بیاورید سردتان هم خواهد شد، هنگام گشتن در محله های قدیمی شهر مغازه های جور واجوری را می بینید که برای خوردن غذاهای خیابان، انواع قهوه و سوغاتی انتخاب های بسیار مناسبی هستند.

اگر هانوی را انتخاب کردید پیشنهاد می کنیم حتما سری هم به دریاچه هوان کیم (Hoan Kiem) بزنید و آن جا کلی عکس های خاطره انگیز بگیرید.

کمرون هایلندز در مالزی | Cameron Highlands, Malaysia

در حالی که بخش هایی از مالزی می تواند بسیار گرم و داغ شود، آب و هوای کمرون هایلندز در تمام طول سال خنک است و بندرت به بالای 25 درجه سانتیگراد می رسد و بیشتر حول و حوش 10 تا 20 درجه است. ارتفاع زیاد و آب و هوای خنک تر آن را به مکانی ایده آل برای رشد چای تبدیل کرده است ، بنابراین چشم انداز زیبای آن شبیه به شهر لاهیجان خودمان مزارع وسیع چای است و تا چشم کار می کند بوته های چایی دیده می شود.

عاشقان چایی علاوه بر لذت بردن از چشم انداز سبزش می توانند طعم آن را نیز بچشند. در واقع هنگام اقامت در این مورد از خنک ترین مقاصد تابستانی آسیای شرقی هرگاه سردتان شد برترین راه حل نوشیدن لیوانی چای داغ است. کمرون هایلندز برای رشد توت فرنگی هم ایده آل است، بنابراین بر روی انواع اسموتی ها و کیک های خوشمزه حساب کنید که طول بسیاری از جهتهای پیاده روی انرژی لازم را برای شما فراهم می کنند. این جا پر از جهتهای مختلف برای ماجراجویی است و پاینن تر از محله هایی مانند Tanah Rata، بازارهایی وجود دارد که غذاهای محلی و خوشمزه، تازه و تندو تیز را می فروشند که امتحان کردنشان حسابی هیجان انگیز است.

بوکیت تینگی در اندونزی | Bukittinggi, Indonesia

دیدنی های اندونزی خیلی فراتر از غواصی و سواحل دیدنیی بالی است. اگر در پی مقصدی متفاوت هستید پیشنهاد ما بوکیت تینگی است. ارتفاع آن 930 متر بالاتر از سطح آب های آزاد جهان است و در وست ساموترا قرار گرفته است. این شهر مجذوب کننده آب و هوایی خنک دارد و دمای هوای آن بین 16 تا 24 درجه سانتی گراد تغییر می کند. در نزدیکی آن آتش فشان های فعال و غیرفعالی قرار گرفته اند که باعث شده تبدیل به یکی از برترین مقاصد تابستانی آسیای شرقی باشد. برای علاقه مندان سرگرمی های زیادی مانند بازدید از رودخانه ها، جنگل ها، مزارع برنج و دره های خیره کننده ای وجود دارد.

منبع: theculturetrip.com

تا به حال به خنک ترین مقاصد تابستانی آسیای شرقی سفر کرده اید؟ اگر تجربه سفر به این منطقه ها را دارید، برای ما کامنت بگذارید!

منبع: الی گشت
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1538

به "6 مقصد تماشایی و خنک در جنوب شرقی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 مقصد تماشایی و خنک در جنوب شرقی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید