7 ترفند ساده برای افزایش دوام رژلب

به گزارش تور فرانسه، اگر از دوام رژلب ها شکایت دارید و دوست ندارید دائم یک رژلب دستتان باشد و هر جا به آینه رسیدید آن را تجدید کنید، احتمالا باید در نحوه رژ زدن تجدید نظر کنید و از این چند راه حل برای افزایش دوام رژلب بهره ببرید.

7 ترفند ساده برای افزایش دوام رژلب

چطور دوام رژلب را افزایش دهیم؟

عوامل مختلفی روی دوام رژلب تاثیر دارند. برند و مدل رژلب و نوع رژلبی که استفاده می کنید مهم ترین عامل تاثیرگذار است. غیر از نوع رژلب، نحوه رژ زدن هم می تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش دوام آن داشته باشد. با چند تکنیک می توانید دوام رژلب را افزایش دهید ولی قبل از هر چیز بهتر است در خصوص انواع رژلب و دوام هرکدام بیشتر بخوانید تا از محصولات آرایشی، توقع معجزه نداشته باشید.

انواع رژلب

قرن هاست که زنان برای زیباتر شدن لب ها و چهره خود از یک محصول آرایشی با نام عمومی رژلب استفاده می نمایند. با گذر زمان و هر چقدر که بیشتر پیشرفت می کنیم، رژلب هم تنوع بیشتری پیدا می نماید. این روزها در بازار لوازم آرایشی می توانید رژلب هایی با اسامی و کاربردهای مختلف پیدا کنید که هر کدام دوام و ویژگی های خاص خود را دارند.

رایج ترین انواع رژلب عبارتند از:

مرطوب نماینده های لب

این رژلب ها ظاهری نرم و طبیعی به لب می دهند و آن را حسابی آبرسانی می نمایند. این مدل از رژلب ها برای روزهایی مناسب است که نمی خواهید آرایش کنید یا ترجیح می دهید آرایشی بسیار ملایم داشته باشید. رژلب های مرطوب نماینده، اندازه کمی رنگ دارند و اگر دوست دارید رنگ بیشتری بگیرند باید چند بار روی هم رژ بزنید. اما درمجموع ویژگی اصلی آن ها مرطوب نماینده بودن و داشتن رنگ های ملایم است.

این مدل رژلب با هدف مرطوب نگه داشتن لب ها استفاده می گردد و طبیعی است که دوام کمی داشته باشد. این رژلب را باید مرتب در طول روز تجدید کنید.

رژلب های کرمی

این رژلب ها محصولی بین رژلب مات و مرطوب نماینده ها هستند. این مدل هم خاصیت مرطوب نمایندگی دارد هم ظاهر مات رژلب های مات. این مدل به راحتی روی لب کشیده می گردد و پوشش دهی بالاتری نسبت به مدل قبلی دارد. رژلب کرمی برای زمانی مناسب است که هم می خواهید لب ها را تغذیه کنید هم به آن رنگ و لعاب بدهید. این مدل رژلب دوام بیشتری نسبت به مرطوب نماینده دارد.

رژلب مات

اگر دنبال رژلبی هستید که دوام زیاد و رنگ های خیره نماینده داشته باشد، رژلب مات خریداری کنید. این مدل رژلب ها معمولا چربی کمی دارند و ممکن است باعث خشک شدن لب ها شوند. به همین علت باید لب را قبل از استفاده از این رژلب آماده کنید. رژلب مات دوام بیشتری نسبت به دو مدل قبل دارد.

تینت لب

تینت لب که جدیدا در شبکه های اجتماعی حسابی محبوب شده، برای زمانی مناسب است که می خواهید به لب های خود کمی رنگ بدهید بدون اینکه حس کنید یک لایه رژلب روی آن ها است. تینت ها معمولا دوام زیادی دارند و از نظر شدت رنگ هم بسیار متنوع اند؛ از انواع کاملا طبیعی و کم رنگ گرفته تا مدل های پررنگ. این نوع رژلب می تواند لب ها را به شدت خشک کند اما می توانید از آن به عنوان رژگونه هم بهره ببرید.

برق لب

برق لب از آن دسته محصولات آرایشی قدیمی است که هنوز هم هواداران خود را دارد. اگر لب های براق را دوست دارید این مدل انتخاب خوبی برای شماست ولی دوام آن معمولا بسیار کم است. یکی از مزایای این مدل از رژلب ها این است که رطوبت لب را حفظ می نمایند. می توانید آن را روی انواع دیگر رژلب بزنید تا کمی برق و درخشندگی به آن اضافه کنید.

بالم لب رنگی

بالم لب یکی از محصولاتی است که حتما باید در کیف لوازم آرایش خود داشته باشید به خصوص اگر لب های شما مستعد خشک شدن است. اگر زیاد از بالم لب استفاده می کنید، شاید فکر بدی نباشد که نوع رنگی آن را خریداری کنید تا کمی رنگ هم به چهره شما اضافه کند. بالم لب های رنگی خاصیت مرطوب نمایندگی دارند و لب های شما را نرم و زیبا نگه می دارند.

  • تینت لب چیست و چه تفاوتی با انواع رژ لب دارد؟

7 راه حل برای افزایش دوام رژلب

بعد از انتخاب صحیح رژلب، راه حل دیگری که می تواند دوام رژلب را افزایش دهد، استفاده از تکنیک صحیح و برخی ترفندهای تجربه شده است.

مثلا می توانید این چند راه حل را امتحان کنید.

1. لایه برداری

بیشتر ما برای لایه برداری پوست، برنامه داریم و محصولات خاصی استفاده می کنیم اما لایه برداری لب را فراموش می کنیم. لب هم مثل پوست سایر قسمت های صورت به لایه برداری نیازی دارد و اولین قدم برای داشتن لب های زیبا و رژلب بادوام، نرم بودن لب ها است.

برای این کار می توانید از اسکراب های مخصوص لب بهره ببرید یا خودتان در خانه اسکراب لب درست کنید. برای لایه برداری لب بدون خرید محصولات خاص، از یک مسواک بی استفاده و اندازهی روغن نارگیل و شکر قهوه ای بهره ببرید. با این کار پوست های اضافه لب برداشته می گردد و لب هایی نرم و یکدست برای رژ زدن دارید.

2. آبرسانی به لب

درست مثل لایه برداری که فقط برای پوست صورت انجام می دهیم، آبرسانی هم یکی از کارهایی است که در آن معمولا لب ها را فراموش می کنیم. همواره از بالم لب هایی بهره ببرید که خاصیت مرطوب نمایندگی دارند و دارای مواد مغذی و نرم نماینده مثل ویتامین E و روغن های طبیعی است.

بعد از لایه برداری لب ها را با یک بالم لب مناسب بپوشانید. می توانید قبل از خواب و 15 دقیقه قبل از آرایش کردن از بالم لب بهره ببرید تا همواره لب هایی نرم و زیبا داشته باشید.

3. آماده کردن لب

برای آماده کردن لب ها می توانید از کانسیلر یا پرایمرهای مخصوص لب بهره ببرید. این کار یاری می نماید که رژلب در جای درست قرار بگیرد و همان رنگی که دقیقا از آن انتظار دارید، روی لب های شما دیده گردد. در غیر این صورت، رنگ خود لب روی رنگ رژ تاثیرگذار است و می تواند کمی آن را تغییر دهد.

4. استفاده از خط لب

چند دهه پیش استفاده از خط لب رواج زیادی داشت. حتی خط لب را با رنگی متفاوت از خود رژلب انتخاب می کردند. اما این روزها از خط لب برای افزایش دوام رژلب استفاده می نمایند. برای این منظور باید از خط لبی که دقیقا هم رنگ رژلب باشد بهره ببرید. با یاری خط لب، دورتادور لب را کاملا دقیق، خط می کشید و رژلبی مرتب تر خواهید داشت که مدت بیشتری روی لب می ماند. حتما از خط لب با نوک نسبتا تیز بهره ببرید تا خط های دقیق بکشید.

5. استفاده از انگشت برای رژ زدن

برای رژ زدن می توانید از انگشت بهره ببرید. حرارت طبیعی انگشت، رژلب را کمی آب می نماید و باعث می گردد که یکدست تر روی لب پخش گردد. می توانید از قلم موهای مخصوص رژلب هم بهره ببرید تا رژلب کاملا یکنواخت روی لب پخش گردد.

6. تکمیل کردن آرایش لب

یکی از مراحلی که برای تکمیل کردن آرایش لب باید طی کنید استفاده از یک دستمال کاغذی برای برداشتن رنگ اضافه از روی لب است. برای این منظور، یک دستمال کاغذی را بین دو لب قرار دهید و به آرامی لب ها را به هم فشار دهید. این کار باعث می گردد رژلب روی لب های شما تثبیت گردد و رنگ اضافه آن از روی لب برداشته گردد. اگر نتیجه نهایی راضی نماینده نبود می توانید یک بار دیگر رژ بزنید و این کار را تکرار کنید.

این ترفند رژلب ها را مات تر و طبیعی تر می نماید و باعث می گردد رژ کاملا در پستی و بلندی ها و خطوط ریز روی لب جای بگیرد. با این روش، دورام رژلب بیشتر می گردد و مدت بیشتری روی لب می ماند.

7. مراقبت های بعدی

در انتهای روز حتما از یک پاک نماینده مناسب برای پاک کردن آرایش لب بهره ببرید. حتی روشن ترین و سرسخت ترین رژها با این پاک نماینده ها کاملا تمیز می شوند و لب های شما برای روز بعد و آرایش بعدی، آماده است.

  • درست ترین روش پاک کردن آرایش صورت چیست؟ (معرفی برترین پاک نماینده ها)

نکاتی درباره افزایش دوام رژلب

برند و کیفیت رژلب نقش مهمی در دوام آن دارد. همواره از برندهای معتبر بهره ببرید و محصولاتی خریداری کنید که دوام آن را تضمین می نمایند.

هیچ محصولی نمی تواند ادعا کند که برق لب 24 ساعته است. اگر دوست دارید همواره لب هایی براق داشته باشید، باید برق لب را دائما تجدید کنید.

رژلب های مات معمولا دوام بیشتری دارند و کمتر روی صورت به جاهای دیگر می مالند. اما این رژلب ها معمولا لب را خشک می نمایند به همین علت قبل از استفاده از آن حتما باید لب را با بالم مناسب و کانسیلر آماده کنید.

خط لب را دقیقا هم رنگ رژ انتخاب کنید. اختلاف رنگ خط لب و رژلب ظاهری ناخوشایند ایجاد می نماید. هرچند که این روش قبلا مد بود ولی در حال حاضر با این تکنیک نمی توانید آرایشی طبیعی و مد روز داشته باشید.

منبع: Fabbon

منبع: دیجی استایل
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1668

به "7 ترفند ساده برای افزایش دوام رژلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ترفند ساده برای افزایش دوام رژلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید