شروع بازسازی کاروانسرای شاه عباسی در میامی

به گزارش تور فرانسه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میامی اطلاع داد.

شروع بازسازی کاروانسرای شاه عباسی در میامی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی جمال روز دوشنبه 9 تیرماه با اعلام این خبر اضافه نمود: بازسازی این کاروانسرای تاریخی شامل بندکشی بام، بازسازی جداره های شرقی، تعویض آجرهای فرسوده و حذف الحاقات ناهمگون جداره ها است.

او با بیان اینکه این بنا در مرکز شهر میامی واقع شده و از کاروانسراهای زیبای عهد صفوی است که تقریباً سالم بر جای مانده است، گفت: این بنا به فرم حیاط مرکزی و از نوع چهار ایوانی است که با آجر ساخته شده است.

جمال کاروانسرای میامی را از این حیث که در سردر ورودی کاروانسرا، کتیبه های سنگی حجاری و نصب شده که تاریخ ساخت و بانی آن در روی آن درج شده است، منحصر به فرد دانست.

کاروانسرای میامی با زیربنای 5250 متر مربع در خیابان امام رضا (ع) میامی واقع شده و به شماره 1718 در سال 1365 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 486

به "شروع بازسازی کاروانسرای شاه عباسی در میامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی کاروانسرای شاه عباسی در میامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید